Stellantis, właściciel takich marek Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot, kontynuował dynamiczny rozwój w trzecim kwartale 2023 r., osiągając 7% wzrost przychodów netto rok do roku, napędzany utrzymującą się siłą dostaw. „Trzeci silnik” firmy osiągnął 25% wzrost przychodów rok do roku.
Globalna sprzedaż BEV wzrosła o 37% w porównaniu z trzecim kwartałem 2022 r., na czele z następującymi pojazdami: Jeep® Avenger, Citroën Ami, Peugeot E-208, Fiat New 500e i Citroën ë-Berlingo. Kluczowe działania realizowane w celu osiągnięcia planu strategicznego Dare Forward 2030 obejmują:
Opieka: W branży wciąż dotkniętej bezprecedensowymi zakłóceniami i transformacjami, Stellantis i jego sieć dealerska w Europie wzmocniły swoje partnerstwo w celu poprawy obsługi klienta i usprawnienia ogólnej podróży klienta. Po podpisaniu ponad 8 000 umów sprzedaży i 25 000 umów posprzedażowych w 10 strategicznych krajach europejskich, jasne jest, że Stellantis i jego partnerzy biznesowi mają te same cele, jeśli chodzi o uproszczenie, podejście do wielu marek, zorientowanie na klienta i zapewnienie jakości. Austria, Belgia, Luksemburg i Holandia już przyjęły nowe umowy, a reszta Europy zacznie przyjmować nowy model od 2024 roku.
Zobacz: Informacje ze świata motoryzacji
Tech: Peugeot ujawnił pierwsze zastosowanie STLA Medium – pierwszej z czterech globalnych platform BEV-by-design firmy Stellantis – z nowym E-3008, oferującym najlepszy w swojej klasie zasięg do 700 km, czas ładowania, osiągi, wydajność i przyjemność z jazdy. Fiat powrócił do segmentu B, będąc liderem w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej, z nowym 600e, który oferuje najnowocześniejsze funkcje bezpieczeństwa i zasięg elektryczny ponad 400 km (WLTP(6) w cyklu mieszanym) i ponad 600 km (WLTP(6) w cyklu miejskim) w mieście. Fiat zaprezentował również nową ofertę mikromobilności Topolino z zasięgiem 75 km i bezpieczną prędkością maksymalną 45 km/h. Spółka ogłosiła również rozpoczęcie produkcji w pełni elektrycznych vanów w Ellesmere Port – pierwszym w Wielkiej Brytanii zakładzie produkującym wyłącznie pojazdy elektryczne – oraz pierwszym na świecie zakładzie Stellantis dedykowanym pojazdom elektrycznym.
Wkrótce na rynku pojawi się w pełni elektryczny Citroën ë-C3. Pierwszy przystępny cenowo europejski samochód elektryczny, ë-C3 zapewnia najlepszy w swojej klasie komfort i łatwość użytkowania dzięki akumulatorowi o pojemności 44 kWh, zapewniającemu zasięg do 320 km (199 mil) WLTP(6), w uczciwych cenach netto na wielu rynkach europejskich, zaczynających się od 23 300 euro.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Stellantis świętował otwarcie swojego najnowocześniejszego Centrum Technologii Akumulatorów w kompleksie Mirafiori w Turynie we Włoszech. Centrum zwiększa możliwości firmy w zakresie projektowania, opracowywania i testowania zestawów akumulatorów, modułów, ogniw wysokonapięciowych i oprogramowania do zasilania nadchodzących pojazdów marki Stellantis.
Spółka nadal wzmacniała swój globalny ekosystem elektryfikacji i wspierała swoje ambicje w zakresie neutralności węglowej: (i) zakończenie testów z Aramco nad kompatybilnością 24 rodzin silników do korzystania z zaawansowanych e-paliw typu drop-in, co obniży emisję CO2 potencjalnie 28 milionów pojazdów Stellantis obecnie poruszających się po drogach; (ii) zaprezentowanie wraz z Saft inteligentnego zintegrowanego systemu akumulatorów, który zespół projektowy zamierza udostępnić komercyjnie w pojazdach Stellantis przed końcem tej dekady; (iii) ogłoszenie planów szóstej gigafabryki na całym świecie w celu wsparcia śmiałego planu elektryfikacji polegającego na zapewnieniu około 400 GWh pojemności akumulatorów; będzie to drugi obiekt, który zostanie zbudowany w USA. (iv) zainwestowanie w projekt Hell’s Kitchen firmy Controlled Thermal Resources Holdings Inc. w celu produkcji do 300 000 ton metrycznych ekwiwalentu węglanu litu rocznie; oraz (v) sfinalizowanie zakupu 33,3% akcji Symbio, lidera w dziedzinie bezemisyjnej mobilności wodorowej, aby zapewnić Stellantis pozycję lidera w dziedzinie pojazdów napędzanych wodorem.
Wartość: Aby przyspieszyć przejście na pojazdy elektryczne w Ameryce Północnej, Stellantis i sześciu głównych światowych producentów samochodów stworzą bezprecedensową sieć ładowania, instalując co najmniej 30 000 punktów ładowania o dużej mocy.
Stellantis wdraża również wieloaspektową strategię zaprojektowaną w celu zarządzania i zabezpieczenia długoterminowych dostaw kluczowych mikroprocesorów, realizując cele określone w Dare Forward 2030. Strategia Stellantis łączy umowy z producentami chipów na krytyczne półprzewodniki, zakup części o znaczeniu krytycznym oraz pełną widoczność przyszłych potrzeb w zakresie chipów.
W 3. kwartale 2023 r. Spółka odkupiła akcje o wartości 0,5 mld euro. W okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 30 września 2023 r. odkupiono akcje o wartości 1,2 mld euro. Spółka spodziewa się zakończyć ogłoszony program skupu akcji własnych za 1,5 mld euro w 2023 r. w 4. kwartale 2023 r.
W październiku 2023 r. Spółka ogłosiła plany nabycia około 20% udziałów w Leapmotor za około 1,5 mld euro i utworzenia Leapmotor International, spółki joint venture kierowanej przez 51/49 Stellantis z wyłącznymi prawami do eksportu i sprzedaży, a także produkcji produktów Leapmotor poza Wielkimi Chinami.
W październiku 2023 r. Spółka wprowadziła Pro One jako wzmocnioną strategiczną ofensywę swojej działalności w zakresie pojazdów użytkowych w celu osiągnięcia globalnej pozycji lidera, obejmującą profesjonalną ofertę sześciu kultowych marek Stellantis – Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall oraz wspierającą osiągnięcie celów planu strategicznego Dare Forward 2030.
Najnowsze komentarze