O nowym Talismanie już pisaliśmy, ale sądzimy, że temat Was interesuje, więc zamieszczamy jeszcze oficjalną informację prasową zawierającą szereg szczegółów na temat tego modelu po liftingu. Miłej lektury!
Bardziej wyrazisty design podkreślony nowym, charakterystycznym układem świateł.
Zmodyfikowana wersja INITIALE PARIS z najbogatszym wyposażeniem.
System multimedialny Renault EASY LINK sterowany z centralnego ekranu dotykowego 9,3” oraz ekranu cyfrowego 10,2” na tablicy rozdzielczej.
Nowe systemy wspomagania prowadzenia Renault EASY DRIVE, w tym asystent jazdy po autostradzie i w korkach, informacje o ruchu drogowym oraz reflektory LED MATRIX Vision wraz z unikatowym układem jezdnym 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi i elektrycznie regulowaną siłą tłumienia amortyzatorów.
Nowa gama mocnych i niezawodnych silników zjednostkami TCe 160 EDC FAP oraz Blue dCi 200 EDC.
Nowe Renault Talisman będzie w sprzedaży od czerwca 2020 roku.
WYRAZISTA STYLISTYKA NADWOZIA
Od momentu premiery stylistyka jest najważniejszym kryterium zakupu Talismana. Wprowadzone zmiany jeszcze mocniej akcentują jego styl i podnoszą atrakcyjność.
Wyrafinowany styl przodu nadwozia podkreśla nowy grill z poprzeczną, chromowaną listwą oraz zmodyfikowany kształt zderzaka. Nowe Renault Talisman ma teraz w całej gamie oświetlenie w 100% LED. Adaptacyjne reflektory wykorzystują technologię LED MATRIX Vision i mają również sekwencyjne ledowe kierunkowskazy. Bardziej elegancki wygląd samochodu podkreślają światła dzienne w kształcie litery C („C-Shape”), charakterystyczne dla całej gamy Renault.
Z tyłu nadwozia światła w 100% LED są ozdobione chromowaną listwą, a sekwencyjne kierunkowskazy podkreślają czystą i wysmakowaną stylistykę nowego Talismana. Sportowym akcentem, który dodatkowo poprawia jakość systemu multimedialnego, jest antena w kształcie płetwy rekina zamontowana w tylnej części dachu nowego Talismana.
Nowy Talisman wyróżnia się nowymi kolorami nadwozia: Szary Baltique, Czerwony Millésime i Szary Highland. Ewolucję stylistyczną uzupełniają nowe modele felg: Pierre (17’’), Stellar (18’’) i Sato (19’’).
Gdy kierowca zbliża się do samochodu, Talisman uruchamia sekwencję powitalną ― włącza światła reflektorów i podświetla klamki drzwi. Ciąg dalszy sekwencji powitalnej ma miejsce w kabinie.
STARANNIE DOPRACOWANA STYLISTYKA WNĘTRZA
Kabina nowego Talismana jest starannie wykończona w najdrobniejszych szczegółach. Nowa, chromowana listwa ozdobna podkreśla kształt nowej konsoli centralnej, wyposażonej w oświetlenie ambientowe, a nowe wykończenie z rozbielanego drewna na tablicy rozdzielczej i drzwiach dodaje elegancji wersji INITIALE PARIS. Dla pełniejszej personalizacji kabiny kierowca i pasażerowie mogą teraz wybrać jeden z ośmiu rodzajów oświetlenia ambientowego za pośrednictwem systemu MULTI-SENSE.
Dla lepszego komfortu odczytywania danych na tablicy rozdzielczej nowego Talismana została ona wyposażona w pełni konfigurowany ekran cyfrowy 10,2”, który jest elementem wyposażenia od poziomu Intens. Możliwa jest personalizacja wrażeń z jazdy za pomocą trybu wybranego w systemie MULTI-SENSE łącznie z informacjami z systemu nawigacji GPS, które pojawiają się na wyświetlaczu.
Bardziej komfortowy i ergonomiczny, nowy Talisman ma elektrochromatyczne bezramkowe wewnętrzne lusterko wsteczne oraz większe uchwyty na kubki, ozdobione chromowanymi elementami i podświetlane. Na konsoli centralnej pojawia się indukcyjna ładowarka do telefonów, a elementy sterujące wentylacją mają cyfrowy wyświetlacz wybranej temperatury. Ponadto nowy przycisk „Auto-Hold” unieruchamia samochód, nawet jeśli hamulec ręczny nie został zaciągnięty. Przełączniki regulatora prędkości są przeniesione na kierownicę, aby polepszyć ergonomię.
Nowy Talisman łączy komfort i wyrafinowanie. Od pierwszego poziomu wyposażenia są oferowane nowe rodzaje tapicerki, a skóra we wnętrzu pojawia się już od drugiego poziomu Intens. Oferta obejmuje trzy kolory tapicerki skórzanej Riviera: Jasnoszary Piaskowy, Brąz Castenyera i Czarny Titane. W wersji INITIALE PARIS w skład standardowego wyposażenia wchodzi nowa tapicerka ze skóry pikowanej nappa w kolorze Czarny Titane lub Jasnoszary Piaskowy z nowymi koniakowymi przeszyciami. Od poziomu Intens klient ma zaś do wyboru czarną lub jasnoszarą kolorystykę wnętrza.
INNOWACJE TECHNOLOGICZNE, KTÓRE PODNOSZĄ KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO
Nowy Talisman jest wyposażony w najnowsze technologie Renault, które zapewniają kierowcy i pasażerom doświadczenie porównywalne z podróżowaniem pierwszą klasą.
Większy komfort i bezpieczeństwo jazdy nocą
Nowy Talisman jest drugim modelem w gamie Renault po nowym Espace, który wyposażono w technologię LED MATRIX Vision. Te inteligentne i adaptacyjne reflektory podnoszą bezpieczeństwo jazdy dzięki lepszemu niż tradycyjne światła LED oświetleniu drogi. W porównaniu ze światłami LED jasność świecenia reflektorów jest wyższa o 50%, a zasięg sięga 220 m zamiast 175 m. Stałe dostosowywanie wiązki światła do warunków drogowych i obecności innych użytkowników zapewnia bezpieczną i spokojną jazdę.
Lepszy dostęp do mobilnych technologii w czasie jazdy
Nowy Talisman korzysta z systemu Renault EASY CONNECT, który obejmuje wiele aplikacji, takich jak MY Renault, nowy system multimedialny Renault EASY LINK oraz usługi mobilne, np. automatyczne aktualizacje i zdalne sterowanie funkcjami samochodu.
System multimedialny Renault EASY LINK ma łatwy w obsłudze i personalizowany interfejs. Poziomo ustawiony ekran 9,3” wprowadza dodatkowo nowoczesny akcent do kabiny. Renault EASY LINK obejmuje cyfrowe radio DAB, multimedia, zestaw telefoniczny kompatybilny z systemem Android Auto i Apple CarPlay, a także nawigację z funkcją wyszukiwania adresów Google, informacją o cenach paliw oraz o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. System Renault EASY LINK z ekranem 7”, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, jest oferowany od pierwszego poziomu wyposażenia Zen.
System audio premium Bose® z 13 głośnikami, dostępny w standardzie w wersji INITIALE PARIS, został również zmodyfikowany, aby uzyskać pełniejsze wrażenia dźwiękowe dzięki pięciu zaprogramowanym trybom odsłuchu.
Wyższy poziom bezpieczeństwa na drodze
Nowy Talisman wzbogaca ofertę zaawansowanych technologii o nowe systemy wspomagania prowadzenia samochodu najnowszej generacji łącznie z systemami jazdy autonomicznej poziomu 2.
Asystent jazdy po autostradzie i w korkach łączy dwa systemy wspomagające kierowcę: aktywny regulator prędkości oraz funkcję utrzymywania samochodu w osi pasa ruchu, nawet podczas pokonywania zakrętów.
System jest aktywny od 0 do 160 km/h, reguluje prędkość samochodu i pozwala na zachowanie bezpiecznej odległości od samochodu jadącego z przodu. Umożliwia automatyczne zatrzymywanie się i ponowne ruszanie z miejsca po trzech sekundach, bez ingerencji kierowcy.
Aktywny system wspomagania nagłego hamowania AEBS ma obecnie funkcję wykrywania pieszych i rowerzystów.
Oprócz nowych funkcji nowy Talisman jest nadal wyposażony w pełną gamę systemów wspomagających, które zapewniają bezpieczną i wygodną jazdę. Należą do nich system kontroli pasa ruchu (Lane Departure Warning), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist), system kontroli czujności kierowcy i system monitorowania martwego pola, który teraz wykorzystuje dwa radary umieszczone z tyłu samochodu (Rear Cross Trafic Alert).
Bardziej dynamiczny i komfortowy
Nowy Talisman jest jedynym samochodem w swojej kategorii wyposażonym w układ jezdny 4CONTROL (w standardzie w wersji INITIALE PARIS). Stale aktywny układ z czterema kołami skrętnymi automatycznie steruje skrętem kół w obie strony. Zapewnia wyjątkową precyzję prowadzenia samochodu o tak dużych gabarytach, a także wysoki komfort jazdy w mieście.
Układ jezdny 4CONTROL w nowym Talismanie współpracuje z systemem elektrycznie regulowanej siły tłumienia amortyzatorów, zapewniając stabilne zachowanie na drodze i optymalny komfort jazdy dzięki stałemu dostosowywaniu parametrów pracy amortyzatorów. System został zoptymalizowany pod kątem lepszej stabilności nadwozia podczas pokonywania przeszkód.
SILNIKI NAJNOWSZEJ GENERACJI
Nowy Talisman jest wyposażony w silniki benzynowe i wysokoprężne Renault najnowszej generacji, które spełniają normy WLTP. Silniki te są bardziej oszczędne i sprawne. Z myślą o środowisku silniki TCe wyposażono w filtry cząstek stałych, a jednostki wysokoprężne Blue dCi wykorzystują technologię oczyszczania spalin SCR (Selective Catalytic Reduction) z układem wtrysku AdBlue® , aby zredukować emisję NOx.
TCe 160 EDC FAP
Silnik TCe 160 EDC FAP, wprowadzony niedawno do modelu Talisman, jest 4-cylindrową jednostką benzynową o pojemności 1.3 litra, z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Osiąga moc 160 KM i moment obrotowy 270 Nm przy 1800 obr./min.
Jest oferowany z 7-biegową, automatyczną skrzynią biegów dwusprzęgłową EDC. Jest cichy i bardzo elastyczny w pracy, wykazuje ograniczone zużycie paliwa (6,2 l/100 km), co odpowiada emisji CO2 wynoszącej zaledwie 140 g/km w cyklu WLTP. To interesująca alternatywa dla silników wysokoprężnych w przypadku klientów flotowych i firm.
TCe 225 EDC FAP
Silnik TCe 225 EDC FAP swoją mocą spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów. 4-cylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1.8 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, jest wyposażona w turbosprężarkę z podwójnym kanałem wlotowym i układem zmiennej geometrii w trzech położeniach. Osiąga moc 225 KM. Silnik współpracuje również z 7-biegową, automatyczną skrzynią z podwójnym sprzęgłem EDC. Moment obrotowy 300 Nm dostępny już od 2000 obr./min zapewnia wysokie osiągi i prawdziwą przyjemność z jazdy. Silnik zużywa jedynie 7,4 l/100 km w cyklu mieszanym, co przekłada się na emisję 166 g CO2/km.
Blue dCi 120 i 150 z 6-biegową skrzynią mechaniczną oraz Blue dCi 160 i 200 EDC
Oferta silników wysokoprężnych jest jedną z najbardziej kompletnych na rynku. Nowy Talisman oferuje 4-cylindrowy silnik wysokoprężny 1.7 Blue dCi o mocy 120 i 150 KM (zależnie od kraju) wraz z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Bardzo niskie zużycie paliwa od 4,9 l/100km (128 g CO2/km) czyni z nich wyjątkowo atrakcyjną ofertę dla klientów flotowych. Gamę uzupełnia silnik 2.0 Blue dCi o mocy 160 lub 200 KM. Silnik jest dostępny z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów dwusprzęgłową EDC. Wersja o mocy 200 KM gwarantuje dynamiczne przyspieszenia. Spełnia oczekiwania szczególnie tych klientów, którzy poszukują wysokich osiągów przy umiarkowanym zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 5,6 l/100 km (146 g CO2/km).
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze