Przyjemność z jazdy samochodem z napędem w 100% elektrycznym nabiera nowego wymiaru.
Nowa odsłona lidera sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie.
Najwyższe osiągi/Łatwość użytkowania/Wyrazista stylistyka
Stała łączność i dostęp do usług online/Zaawansowane technologie/Dynamika/Dostępny dla wszystkich
Nowe Renault ZOE zachęca, aby zrobić krok dalej. Zaprojektowaliśmy nową generację ZOE – awangardowego samochodu o znakomitych osiągach pochodzących z napędu elektrycznego, a przy tym jeszcze łatwiejszego w obsłudze. To potwierdza po raz kolejny, że Grupa Renault należy do awangardy producentów, którzy chcą, by samochody elektryczne stały się dostępne dla wszystkich – Gilles Normand, dyrektor pionu samochodów elektrycznych Grupy Renault
Nowe Renault ZOE – nowy wymiar elektrycznej mobilności
Nowe Renault ZOE z mocniejszym silnikiem i większym zasięgiem jest jeszcze lepsze niż kiedykolwiek dotąd. Wyrazista stylistyka nadaje mu mocniejszego charakteru. Nowe ZOE korzysta z najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które wpływają na komfort użytkownika i dostarczają niezwykłych doznań z jazdy. Przyjemność jazdy samochodem z napędem w 100% elektrycznym nabiera nowego wymiaru!
Wprowadzenie na rynek trzeciej generacji flagowego modelu Renault, uzupełniającego gamę marki z napędem w pełni elektrycznym, jest kamieniem milowym w strategii Grupy, która zakłada rozwój samochodów elektrycznych na szeroką skalę.
Siedem lat od debiutu tego najlepiej sprzedającego się miejskiego samochodu elektrycznego na rynku europejskim Renault ZOE prezentuje się w nowej odsłonie. Zachwyca większą wszechstronnością, wyższą jakością i nowymi technologiami. Samochód już w wersji podstawowej oferuje najwyższej klasy wyposażenie, zachowując jednocześnie przystępną cenę.
Zmiany są widoczne na pierwszy rzut oka. Z zewnątrz Nowe ZOE przyciąga silną osobowością, a swoją stylistyką wnosi powiew świeżości w segmencie samochodów miejskich. Wnętrze samochodu zostało zrewolucjonizowane, aby zapewnić użytkownikom jak najwyższy komfort. Jest wzbogacone o nową deskę rozdzielczą.
Pod względem technicznym Nowe ZOE jest bardziej ekonomiczne dzięki akumulatorowi o pojemności 52 kWh, który zapewnia zasięg do 390 kilometrów zgodnie z procedurą WLTP*. Oferuje również więcej opcji ładowania dzięki możliwości korzystania z szybkich terminali prądu stałego (DC). Mocniejsza jednostka napędowa, która rozwija moc 100 kW (odpowiednik 135 KM), to gwarancja wspaniałych wrażeń z jazdy.
Nowe Renault ZOE w pełni wykorzystuje technologiczne innowacje i zapewnia dostęp online do usług Renault EASY CONNECT. Systemy wspomagania prowadzenia, 10-calowy wyświetlacz wskaźników i zegarów, system multimedialny Renault EASY LINK oraz nowy tryb do jazdy po mieście zostały zaprojektowane w taki sposób, aby codzienna jazda była bardziej przyjemna i dostarczała więcej radości.
Będąc pionierem i liderem mobilności elektrycznej w Europie, Renault ma niezrównaną wiedzę w zakresie potrzeb i oczekiwań tego dynamicznie rozwijającego się segmentu rynku. Nowe ZOE jest tego najlepszym przykładem.
* Zasięg zgodny z protokołem WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicles Test Procedure, w cyklu znormalizowanym: 57% – jazda po mieście, 25% – jazda podmiejska, 18% – jazda autostradą), dla wersji ZOE Life. W trakcie homologacji.
Nowe Renault ZOE ma wyjątkową przewagę nad konkurencją – to już trzecia generacja samochodu słynącego z wyznaczania trendów w segmencie. Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie w elektrycznej mobilności, aby zmodernizować usługi i technologie, które już wcześniej zdobyły uznanie kierowców – Eric Feunteun, dyrektor ds. programu pojazdów elektrycznych
Historia ZOE w liczbach
Od pierwszej prezentacji modelu koncepcyjnego ZOE Z.E. w 2009 roku do chwili wprowadzenia na rynek Nowego ZOE minęła prawie dekada. W tym czasie marka Renault, która jest pionierem elektrycznej mobilności, ugruntowała pozycję lidera w tym segmencie, w szczególności dzięki sukcesowi flagowego modelu.
Kilka liczb
Prawie 150.000 zarejestrowanych samochodów do końca maja 2019 r. i taka sama liczba wiernych fanów wśród kierowców! Od wprowadzenia na rynek sprzedaż modelu odnotowuje stały i stabilny wzrost. Łączna wielkość sprzedaży czyni model ZOE najbardziej popularnym samochodem elektrycznym na europejskich drogach.
18,2% udziału w rynku europejskim w 2018 roku. Prawie 40.000 nowo zarejestrowanych egzemplarzy oznacza, że model ZOE stanowi blisko 20% samochodów elektrycznych sprzedawanych na kontynencie europejskim. Jest niekwestionowanym liderem w rankingach sprzedaży w Niemczech, Hiszpanii i Francji, gdzie w ciągu roku osiągnął udział w rynku na poziomie 54,9%.
Imponująca liczba ponad 60 nagród zdobytych w całej Europie. Regularnie chwalone w mediach ZOE, od 2014 roku zachowuje tytuł „najlepszego samochodu elektrycznego za mniej niż 30.000 funtów”, który przyznaje brytyjski magazyn What Car?
Ponad 4 miliardy przejechanych kilometrów. Flagowy model z gamy w pełni elektrycznych samochodów Renault pokonał łącznie dystans, który odpowiada 10.400 podróżom z Ziemi na Księżyc, nie emitując przy tym nawet jednego grama CO2!
Miliard euro. W czerwcu 2018 r. Grupa Renault ogłosiła plan inwestycyjny, w którym Francja stanie się głównym centrum projektowania i produkcji samochodów elektrycznych w ramach Aliansu. Do 2022 r. Renault zamierza dwukrotnie zwiększyć produkcję modelu ZOE w fabryce w Flins pod Paryżem.
Ponad 30.000 osób. To liczba pracowników Grupy Renault związanych na co dzień z modelem ZOE – od sieci sprzedaży, poprzez dział inżynieryjny aż do linii montażowych.
Kilka dat
27 września 2012 r. oficjalna premiera modelu ZOE podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. Zaanonsowany światu kilka miesięcy wcześniej model ZOE po raz pierwszy został pokazany szerokiej publiczności.
11 grudnia 2014 r. prezentacja nowej jednostki napędowej, w całości zaprojektowanej i wyprodukowanej przez Renault we Francji. Montowana w modelu ZOE od wiosny 2015 r., charakteryzuje się większą efektywnością energetyczną i oferuje kierowcy 30 km dodatkowego zasięgu, przy zachowaniu takich samych osiągów.
30 listopada 2016 r. druga generacja modelu ZOE z dwukrotnie większym zasięgiem niż poprzednik, dzięki zastosowaniu akumulatora Z.E. 40. Wśród nowości znalazły się również usługi online, które ułatwiają planowanie podróży i ładowanie akumulatora.
19 lutego 2018 r. wprowadzenie nowego silnika R110, który pozwolił skrócić o 2 sekundy czas przyspieszania od 80 do 120 km/h. Poza niewątpliwie większą przyjemnością z jazdy zwiększenie osiągów ZOE dało kierowcy poczucie komfortu podczas jazdy na autostradzie lub podczas wyprzedzania.
21 marca 2019 r. Renault przetestowało na rynku holenderskim pierwsze prototypy modelu ZOE wyposażonego w system odwracalnego ładowania. Ten zakrojony na szeroką skalę eksperyment wyznaczył początek nowej ery systemów dwukierunkowego ładowania, których efektem będzie zwiększenie roli samochodów elektrycznych w procesie transformacji energetycznej.
17 czerwca 2019 r. Renault oficjalnie przedstawiło trzecią generację modelu ZOE, która jest jeszcze bardziej uniwersalna, zapewnia więcej przyjemności z jazdy oraz większy komfort.
Stylistyka – wyrazisty charakter
Od młodzieńczej impertynencji po dojrzałą dynamikę. Nowe Renault ZOE osiągnęło kamień milowy w zakresie stylistyki. Miękkie linie poprzedniej generacji ustąpiły miejsca bardziej wyrazistej sylwetce, dzięki której samochód wyróżnia się na drodze, a jednocześnie zapewnia bardziej przestronne wnętrze.
Z przodu gruntownie przeprojektowane i precyzyjnie wymodelowane kontury maski z charakterystycznymi przetłoczeniami, wieńczy duże pionowe logo marki Renault, pod którym kryje się klapa gniazda ładowania. Nowy kształt zderzaka podkreśla wyraziste linie dolnej części nadwozia. Elegancji dodają chromowane elementy grilla i obramowania świateł przeciwmgłowych.
Układ świateł w kształcie litery „C”, charakterystyczny dla całej nowej gamy Renault z nowymi reflektorami wykonanymi w technologii Full LED, nadaje większej ekspresji. Wymiary Nowego ZOE nie uległy zmianie, ale samochód zyskał na prezencji. Emanuje pewnością siebie i z dumą demonstruje swoją elektryczną naturę, którą podkreśla dodatkowo niebieskie obramowanie wokół logo marki na całym samochodzie.
Styliści Renault wiele uwagi poświęcili jakości materiałów wykończeniowych we wnętrzu, komfortowi i ergonomii. Na uwagę zasługuje 10-calowy wyświetlacz wskaźników i zegarów, dostępny już w podstawowej wersji wyposażenia.
Nowe, miękkie w dotyku materiały i matowa faktura panelu deski rozdzielczej nadają elegancji i tworzą przytulną atmosferę we wnętrzu. W całkowicie odmienionej konsoli centralnej, którą wieńczy u góry duży ekran systemu multimedialnego Renault EASY LINK, znalazły się innowacyjne rozwiązania technologiczne Renault, zaprojektowane specjalnie dla Nowego ZOE: elektroniczna dźwignia zmiany trybu pracy napędu, automatyczny hamulec postojowy, ładowarka indukcyjna i wiele innych.
Stylistyka Nowego ZOE z dynamiczną sylwetką i precyzyjnymi liniami nadwozia, podkreśla osiągi i nowoczesne wyposażenie. To wszystko służy dostarczeniu użytkownikowi wyjątkowych doznań z jazdy – Agneta Dahlgren, dyrektor ds. designu samochodów elektrycznych
Dbałość o stylistykę nadwozia
Nowa, przeprojektowana maska
Muskularnie wymodelowane, wyraziste kontury maski zbiegają się w centralnie umieszczonym logo marki.
Relatywnie krótka maska idealnie współgra z dynamiczną linią nadwozia. Precyzyjne przetłoczenia doskonale komponują się z pozostałymi elementami przedniej części, nadając bardziej wyrazisty i zdecydowany charakter nadwozia.
Reflektory
Samochód jest wyposażony w charakterystyczny dla wszystkich nowych modeli Renault układ świateł w kształcie litery „C”, z typowymi dla całej gamy reflektorami wykonanymi w technologii Full LED.
Nowe reflektory dodają drapieżności i zapewniają kierowcy lepszą widoczność.
Przedni zderzak i światła przeciwmgłowe
W gruntownie przeprojektowanym przednim zderzaku z eleganckim chromowanym obramowaniem osadzone są światła przeciwmgłowe.
Chromowane akcenty znajdują się również w osłonie chłodnicy i w przednich światłach. Dopełnieniem stylizacji przodu jest chromowana listwa w zderzaku z napisem „ZOE”, która dyskretnie łączy wszystko w całość. Diodowe światła przeciwmgłowe to dodatkowy element udoskonalonego systemu oświetlenia. Przedni zderzak, zabudowany wokół bocznych wlotów powietrza, poszerza optycznie całą sylwetkę samochodu. Z przodu mocno zarysowane kontury nad kołami idealnie oddają dynamiczny charakter Nowego ZOE.
Holograficzne logo i nowe gniazdo ładowania
Logo marki Renault z niebieskim obramowaniem, umieszczone centralnie w osłonie chłodnicy, niezmiennie ukrywa klapę gniazda ładowania.
Logo z efektem holograficznym nadaje przestrzenność płaskiej powierzchni. Pod klapą ukrytą za logo znajduje się gniazdo do ładowania typu 2, które w nowej generacji modelu ZOE jest przystosowane do obsługi szybkich ładowarek prądu stałego (DC) 50 kW. Uzupełniło dostępne już w poprzednim modelu wszystkie opcje ładowania prądem zmiennym (AC).
Światła tylne i dynamiczne kierunkowskazy
Tylne światła, teraz wykonane w technologii Full LED, zapewniają lepszą widoczność samochodu w każdych warunkach pogodowych.
Układ tylnych świateł jest zaprojektowany w taki sposób, aby optycznie poszerzać tył samochodu. Dwa poziome czerwone pasy świetlne tworzą unikatową sygnaturę świetlną i zapewniają lepszą widoczność samochodu na drodze. Diody LED dynamicznie pulsującego kierunkowskazu zapalają się sekwencyjnie od wewnątrz na zewnątrz i sprawiają, że samochód wygląda bardziej efektownie. Kierunkowskazy wbudowane w lusterka boczne również wykorzystują technologię LED.
Bogata paleta kolorów nadwozia
Niebieski Celadon, Czerwony Flamme i Biały Quartz to nowe propozycje kolorystyczne lakierów nadwozia przygotowane dla Nowego ZOE.
Nowe kolory nadwozia idealnie oddają charakter tego dynamicznego, w pełni elektrycznego samochodu. Nowe Renault ZOE jest oferowane w 9 wersjach kolorystycznych nadwozia, które można łączyć z różnymi dostępnymi wzorami obręczy kół.
Nowe koła
Nowe, lepiej wyposażone ZOE szybciej przyspiesza i hamuje.
Auto zostało wyposażone w hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz nowe obręcze kół z pięcioma śrubami. W rezultacie oferta kół została całkowicie odświeżona. Aktualna paleta obręczy aluminiowych jest dostępna w rozmiarach 16 i 17 cali i w różnych wzorach, które dodatkowo podkreślają nowoczesny design auta.
Dbałość o stylistykę wnętrza
10-calowy wyświetlacz wskaźników i zegarów
Nowe Renault ZOE już w wersji podstawowej oferuje wyświetlacz o przekątnej 10 cali oraz rozdzielczości i funkcjach, które nie mają sobie równych w tym segmencie.
Na ekranie wyświetlane są wszystkie informacje systemów wspomagających kierowcę, a także ustawienia dotyczące elektrycznej jazdy, w tym wskaźnik ekonomiki jazdy, który pomaga kierowcy doskonalić umiejętności ekologicznej jazdy. W wersjach wyposażonych w nawigację na ekranie wyświetlane są również wskazania GPS. Istnieje możliwość dostosowania podświetlenia ekranu i sposobu wyświetlania różnych informacji do własnych preferencji. Dzięki zmiennym efektom perspektywicznym kierowca ma poczucie większej głębi obrazu, co pomaga mu w utrzymaniu koncentracji.
Ekran systemu multimedialnego
Ekran dotykowy systemu multimedialnego o przekątnej 9,3 cala umieszczony na przedłużeniu centralnej konsoli zapewnia dostęp do wszystkich usług systemu nawigacji i rozrywki pokładowej.
Z poziomu ekranu dotykowego możliwe jest sterowanie głównymi ustawieniami pojazdu, począwszy od systemów wspomagających kierowcę, aż po ustawienia kolorów wyświetlanych na ekranie cyfrowego zestawu wskaźników i zegarów. System Renault EASY LINK został wzbogacony o funkcje typowe dla pojazdów elektrycznych, takie jak podawane w czasie rzeczywistym informacje o dostępności stacji ładowania. Umożliwia on również podłączenie smartfona i korzystanie z aplikacji za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.
Deska rozdzielcza
W nowej, gruntownie przeprojektowanej desce rozdzielczej zastosowano nowe, miękkie w dotyku najwyższej jakości materiały.
Biegnący przez środek deski rozdzielczej na całej jej długości tapicerowany pas nawiązuje do tkaniny, z której zostały wykonane pozostałe elementy tapicerki, sprawiając, że wnętrze robi wrażenie cieplejszego i bardziej gościnnego. Układ deski rozdzielczej, rozmieszczenie jej poszczególnych elementów, wybór materiałów, a także wkomponowanie w nią dwóch różnych wyświetlaczy to efekt pracy stylistów, których głównym celem było uzyskanie znaczącej poprawy jakości wykończenia.
Innowacyjna tapicerka
Tapicerka Nowego Renault ZOE w wersji ZEN została wykonana z materiałów pochodzących w 100% z recyklingu.
Na potrzeby nowego projektu Renault wykorzystało tradycyjne metody wytwarzania przędzy zgrzebnej, niewymagające procesu topienia i przemian chemicznych. Efektem końcowym jest wysokiej jakości materiał. Do wytworzenia przędzy używa się wyłącznie zużytych pasów bezpieczeństwa i odpadów plastikowych (PET). To prawdziwa innowacja. Po raz pierwszy w sektorze motoryzacyjnym użyto przędzy zgrzebnej wytworzonej na bazie materiałów pochodzących z recyklingu. Sposób pozyskiwania surowca oraz tworzenie zamkniętej pętli procesów są zgodne z zasadami gospodarki cyrkularnej i pozwalają na ograniczenie emisji CO2 związanej z procesem o ponad 60%.
Elektroniczna dźwignia zmiany trybu pracy napędu e-shifter
W podwyższonej konsoli centralnej umieszczono nową elektroniczną dźwignię zmiany trybu pracy napędu.
Dźwignia z chromowaną, spłaszczoną gałką pokrytą u góry skórą posiada ozdobne obramowanie z fasetowymi krawędziami w kolorze satyny, sygnowane logo „Z.E.”. Za pomocą jednego prostego wciśnięcia umożliwia płynne przełączanie między dostępnymi trybami jazdy, w tym skorzystanie z nowego trybu przeznaczonego do jazdy w mieście.
Automatyczny hamulec postojowy
Automatyczny hamulec postojowy dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia Nowego ZOE to kolejne narzędzie ułatwiające życie kierowcy.
Kolejnym atutem tego rozwiązania jest więcej wolnego miejsca na konsoli centralnej, dotychczas zajmowanego przez dźwignię hamulca ręcznego, które można zagospodarować i wykorzystać na praktyczny schowek.
Przycisk Start/Stop
Dzięki karcie Renault Hands Free samochód uruchamia się jednym naciśnięciem przycisku.
Okrągły przycisk z chromowanym, błyszczącym obramowaniem jest podświetlany na niebiesko, co podkreśla elektryczną naturę pojazdu. Dbałość o każdy najdrobniejszy szczegół jest widoczna, gdy kierowca zbliża się do samochodu z kartą Hands Free w kieszeni: nowe ZOE wita go sekwencją świateł, rozkłada boczne lusterka i odblokowuje drzwi.
Pojemne schowki
Konsola centralna oferuje dwa razy więcej miejsca na przechowywanie różnych przedmiotów.
Dwa uchwyty na kubki umieszczone pod dźwignią e-shifter umożliwiają wygodne odstawienie termosów, butelek i puszek. W opcji dostępna jest bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów.
Ładowarka indukcyjna do smartfonów
Ułatwienie życia kierowcy oznacza również rozwiązanie jego problemów związanych z ładowaniem telefonu komórkowego dzięki praktycznej ładowarce indukcyjnej.
Wśród różnych schowków zintegrowanych z konsolą centralną znalazło się miejsce na ładowarkę kompatybilną ze wszystkimi smartfonami przystosowanymi do ładowania indukcyjnego.
Klimatyzacja i wentylacja
Dla zapewnienia optymalnej ergonomii i komfortu użytkownika pokrętła regulacji temperatury zostały umieszczone w konsoli centralnej.
Łatwo je rozpoznać dzięki chromowanemu na wysoki połysk wykończeniu, nawiązującemu swoją stylistyką do chromowanych ramek kratek nawiewu.
Akustyczna szyba przednia
Akustyczna szyba przednia zwiększa komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zmniejszając wpływ hałasu z zewnątrz.
W połączeniu z cichą pracą silnika elektrycznego sprawia, że podróż samochodem staje się jeszcze przyjemniejszym doświadczeniem.
2 gniazda USB dla pasażerów tylnych siedzeń
Pasażerowie tylnych foteli mają do swojej dyspozycji dwa gniazda USB.
Mogą z nich korzystać na przykład w celu naładowania telefonu, tabletu lub konsoli do gier. W przedniej części kabiny pojazdu dostępne są kolejne dwa gniazda USB.
Ergonomiczny panel sterowania
W panelu drzwiowym umieszczony został nowy panel sterowania szyb i lusterek.
Oświetlenie sufitowe LED
Podobnie jak oświetlenie zewnętrzne, oświetlenie wewnętrzne Nowego ZOE jest również wykonane w technologii LED.
Lampa sufitowa zapewnia wystarczające oświetlenie w przypadku, gdy w kabinie potrzebne jest dodatkowe światło.
Zasięg i ładowanie: ZOE dociera jeszcze dalej
Nowe ZOE jest wyposażone w akumulator trakcyjny Z.E. 50, który zwiększa zasięg samochodu do 390 km zgodnie z protokołem WLTP*. Samochód jest też teraz przystosowany do szybkiego ładowania ze źródeł prądu stałego, co uzupełnia dotychczasowe możliwości ładowania z domowych i publicznych terminali prądu zmiennego.
Prowadzone przez Renault prace nad doskonaleniem akumulatorów trakcyjnych nie zakończyły się po wprowadzeniu akumulatora Z.E. 40 w poprzedniej generacji ZOE. W efekcie opracowano akumulator Z.E. 50 o pojemności 52 kWh montowany w Nowym ZOE. Zwiększył on zasięg auta do 390 km zgodnie z protokołem WLTP*, co oznacza wzrost o ponad 20%. Wzrost pojemności energetycznej nie spowodował jednak zwiększenia wymiarów akumulatora i nie zmniejszył miejsca i komfortu wewnątrz samochodu. Nowy akumulator Z.E. 50 posiada również inną zaletę – dostarcza prąd o większym natężeniu, co zwiększa osiągi nowego silnika R135.
Nowe ZOE jest też przystępnym cenowo i najbardziej uniwersalnym samochodem elektrycznym pod względem możliwości doładowywania. Dzięki swojej kompatybilności ze wszelkiego typu terminalami ładowania o mocy do 22 kW, ZOE jest – od samego początku – samochodem elektrycznym o najkrótszych czasach ładowania z sieci najbardziej rozpowszechnionych typów publicznych terminali.
Dodatkową innowacją uzupełniającą atuty akumulatora Nowego ZOE jest możliwość doładowywania z terminali prądu stałego (DC) o mocy do 50 kW. Możliwość ładowania z terminali prądu stałego jest szczególnie przydatna na dalekich trasach, w szczególności w przypadku jazdy autostradami. Nowe ZOE jest obecnie jedynym przystępnym cenowo samochodem elektrycznym dostępnym na rynku z możliwością doładowywania z terminali AC o mocy do 22 kW i terminali DC o mocy do 50 kW.
Dzięki możliwości korzystania z dedykowanych usług mobilnych, dostępnych w aplikacji MY Renault, kierowca może w każdym momencie znaleźć terminal ładowania dostosowany do jego potrzeb: w domu, w pracy, w publicznych strefach parkowania i na autostradach.
* Zasięg zgodny z protokołem WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicles Test Procedure, w cyklu znormalizowanym: 57% – jazda po mieście, 25% – jazda podmiejska, 18% – jazda autostradą), dla wersji ZOE Life. W trakcie homologacji.
Od samego początku swej przygody z napędem elektrycznym Grupa Renault uważa, że zasięg i czas ładowania są kluczowymi czynnikami, od których zależy rozwój samochodów elektrycznych na wielką skalę. Właśnie dlatego zapewniliśmy Nowemu ZOE nowe możliwości i nowy zasięg – Éric Blanchard – dyrektor ds. projektów silników i akumulatorów do samochodów elektrycznych.
Każda generacja ZOE przynosi skokowy wzrost zasięgu
W dniu debiutu modelu w 2012 roku rzeczywisty zasięg ZOE pierwszej generacji wyposażonego w akumulator o pojemności 22 kWh wynosił 150 km i był już wówczas znacząco większy od średniej długości codziennych przejazdów pokonywanych przez europejskich kierowców.
W 2016 roku Renault wprowadziło na rynek drugą generację ZOE. W tym samym roku pojawił się akumulator Z.E.40, którego pojemność 41 kWh pozwoliła dwukrotnie zwiększyć – do 300 km – rzeczywisty zasięg samochodu. Prowadzone w tym okresie prace skupione były na chemicznych aspektach ogniw litowo-jonowych w celu zwiększenia gęstości energii akumulatora.
W Nowym ZOE konstruktorzy skupili się na udoskonalaniu budowy akumulatora i poszczególnych rozwiązań koncepcyjnych. Udało im się zwiększyć pojemność do 52 kWh przy niezmienionych wymiarach. W rezultacie uzyskano wzrost zasięgu o 20%, do 390 km WLTP*.
* Zasięg zgodny z protokołem WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicles Test Procedure, w cyklu znormalizowanym: 57% – jazda po mieście, 25% – jazda podmiejska, 18% – jazda autostradą), dla wersji ZOE Life. W trakcie homologacji.
Więcej informacji o trybach ładowania akumulatora
Zwiększające wszechstronność gniazdo ładowania typu Combo
Gniazdo ładowania Nowego ZOE jest ukryte za powiększonym logo marki na osłonie chłodnicy. Pod pokrywą ładowania umieszczone jest teraz nieco większe gniazdo typu Combo (CCS). W skład gniazda Combo wchodzi gniazdo zgodne ze standardem europejskim oraz dwustykowe złącze do ładowania akumulatora z terminali prądu stałego. Centralne umiejscowienie gniazda ułatwia operacje ładowania, w szczególności z publicznych terminali wyposażonych we własne kable.
Gniazdo typu 2 do ładowania z terminali AC
Nowe ZOE, podobnie jak jego poprzednik, również dysponuje przydatnym na co dzień gniazdem typu 2 i układem ładowania Caméléon. W domu, w pracy, na parkingu centrum handlowego czy na publicznej drodze umożliwiają one ładowanie z terminali o mocy do 22 kW.
Dwustykowe złącze do ładowania akumulatora z terminali DC
Dzięki gniazdu Combo Nowe ZOE może być teraz ładowane z terminali szybkiego ładowania prądu stałego (DC) o mocy do 50 kW. Aby z niego skorzystać, wystarczy wsunąć przewód ładowania podłączony do terminala w dwustykowe gniazdo umieszczone poniżej gniazda typu 2.
Więcej informacji o ładowaniu i zasięgu
Koniec z jeżdżeniem na stację benzynową: samochód elektryczny można doładować w miejscu, w którym się go zaparkuje!
Usługi mobilne Renault EASY CONNECT i gniazdo Combo Nowego ZOE ułatwiają dostęp do terminali i zarządzanie ładowaniem niezależnie od miejsca postoju samochodu.
Doładowywanie Nowego ZOE jest jednakowo łatwe w każdej sytuacji dnia codziennego: pod domem, w pracy, na mieście, przy supermarkecie, pod kinem, na drodze ekspresowej, na autostradzie itd.
W każdym z tych przypadków czas postoju jest wystarczająco długi, by doładować akumulator i znacząco zwiększyć zasięg samochodu.
Ładowanie pod domem
Niezależnie od tego, czy mieszkasz w domu, segmencie czy bloku ładowanie Nowego ZOE od 0 do 100% trwa 9 godzin i 25 minut z terminala typu Wallbox o mocy 7 kW. Pozwala to naładować do pełna akumulator w ciągu nocy. Użytkownik doładowujący swój samochód w domu może również skorzystać z funkcji programowania, aby ustawić ładowanie w porze najniższych taryf stosowanych przez lokalnego dostawcę energii elektrycznej.
ZOE podłączone do gniazda domowego jest w stanie odzyskać około 300 km zasięgu w ciągu 8 godzin*.
Ładowanie na mieście
Sieć terminali ładowania rozwija się dynamicznie. Liczba punktów ładowania w centrach miast, wzdłuż dróg publicznych oraz na parkingach rośnie w szybkim tempie. Obiad do restauracji czy przerwa na zakupy to doskonała okazja na doładowanie akumulatora ZOE.
ZOE podłączone do publicznego terminala o mocy 11 kW jest w stanie odzyskać do 125 km zasięgu w ciągu 2 godzin*.
Ładowanie przy supermarkecie
Instalowanie terminali ładowania staje się dla supermarketów i centrów handlowych istotnym narzędziem w walce z konkurencją. Coraz więcej spośród nich instaluje terminale przyspieszonego ładowania, często nieodpłatne, aby umożliwić swoim klientom znaczące zwiększenie zasięgu samochodu podczas zakupów.
ZOE podłączone do 22-kilowatowego publicznego terminala odzyskuje do 125 km zasięgu w ciągu 1 godziny*.
Ładowanie na autostradzie
Dzięki dużej mocy nowego układu ładowania DC doładowywanie Nowego ZOE bardzo dobrze wpisuje się w naturalny rytm podróży. Gdy wyruszamy na wakacje czy w długą podróż służbową, to poruszając się po głównych drogach, robimy przerwy, aby odpocząć lub coś zjeść. Podczas jazdy autostradą nowy układ szybkiego ładowania zainstalowany w Nowym ZOE pozwala wykorzystać postoje do odzyskania – w ciągu kilkudziesięciu minut – zasięgu wystarczającego do dotarcia do końca kolejnego etapu.
Nowe ZOE podłączone do terminala DC o mocy 50 kW jest w stanie odzyskać w ciągu 30 minut ilość energii wystarczającą do pokonania około 150 kilometrów*.
* Podane czasy ładowania i dystanse zostały obliczone na podstawie wyników uzyskanych przez Nowe ZOE podczas procedury homologacyjnej WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicles Test Procedure, w cyklu znormalizowanym: 57% – jazda po mieście, 25% – jazda podmiejska, 18% – jazda autostradą), dokładniej odzwierciedlającej rzeczywiste warunki użytkowania pojazdów. Mogą się one jednak różnić w zależności od rodzaju trasy wybranej przez kierowcę po doładowaniu akumulatora. Czasy ładowania i odzyskane zasięgi zależą również od temperatury otoczenia, stopnia zużycia akumulatora, mocy terminala ładowania, stylu jazdy kierowcy i poziomu naładowania akumulatora.
Przyjemność z jazdy – elektryzujące wrażenia
Nowe ZOE do niezaprzeczalnych uroków prowadzenia samochodu elektrycznego dodaje mocniejszy silnik, godny samochodu na dalekie trasy, ale również nowy tryb jazdy świetnie przystosowany do miasta oraz liczne systemy wspomagania prowadzenia wpływające na komfort i bezpieczeństwo.
Kierowca korzysta w pełni ze zwiększonego zasięgu Nowego ZOE, ponieważ osiągi samochodu zostały zoptymalizowane dla tras szybkiego ruchu. Wraz z wprowadzeniem nowego silnika 100 kW (R135, którego moc odpowiada 135 KM w silniku spalinowym) zwiększono moment obrotowy i tym samym przyspieszenie. Przyjemność prowadzenia i komfort jazdy są jeszcze większe, szczególnie na szybkich trasach.
Nie pominięto jednak jazdy miejskiej i dojazdów do miasta. Nowe Renault ZOE oferuje nowy tryb jazdy w mieście – B-mode, który pozwala na sterowanie siłą odzyskiwania energii elektrycznej, zapewniając elastyczną i komfortową podróż w ruchu miejskim. Zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia uruchamia hamowanie rekuperacyjne, a powtórne jego naciśnięcie pozwala na płynne przyspieszenie.
Ogólnie rzecz biorąc, Nowe ZOE to wynik optymalizacji podstawowych aspektów technicznych działania samochodu elektrycznego przez konstruktorów Renault. Nowa generacja została stworzona na mocno zmodyfikowanej platformie, aby uzyskać jak najwyższy poziom sprawności elektrycznej, przy zachowaniu przystępnej ceny. Platforma umożliwia montaż nowych rozwiązań podwozia, silnika, akumulatora czy układu hamulcowego. Na przykład zaprojektowano na nowo cały układ elektryczny, aby był w stanie obsłużyć wiele systemów wspomagania prowadzenia. Oświetlenie samochodu wykorzystuje obecnie w 100 % technologię LED. Dostępne od najniższego poziomu wyposażenia, oferuje jasność powiększoną o 75% w stosunku do oświetlenia halogenowego przy zachowaniu tego samego zużycia energii.
Prowadzenie ZOE było zawsze przyjemnością i ta przyjemność jest jeszcze większa w Nowym ZOE! Nowy silnik i nowe elementy wyposażenia zapewniają jeszcze lepsze osiągi – Elisabeth Delval, zastępca dyrektora programu ZOE
Cel – przyjemność prowadzenia
Silnik 100 kW
Renault proponuje dwa zespoły napędowe: silnik 80 kW (R110) wprowadzony przed rokiem w poprzedniej generacji samochodu oraz nowy wariant 100 kW (R135), pokazany po raz pierwszy w Nowym ZOE. Zespół inżynierów wykorzystał nowy akumulator trakcyjny o zwiększonej pojemności w Nowym ZOE (Z.E.50) do uzyskania najlepszych możliwych osiągów silnika w 100 % skonstruowanego przez Renault. Silnik R135 ma większą moc, wyższy moment obrotowy i szybciej wchodzi na obroty. Dzięki temu Nowe ZOE ma lepsze osiągi, które wzmacniają jego wszechstronność i przyjemność z jazdy, szczególnie podczas wyprzedzania lub na trasach szybkiego ruchu. ZOE wyposażone w silnik R135 posiada moment obrotowy 245 Nm, który pozwala przyspieszyć od 80 do 120 km/h w zaledwie 7,1 s, czyli 2,2 s szybciej niż z silnikiem R110. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w mniej niż 10 s. Maksymalna prędkość Nowego ZOE wzrosła do 140 km/h.
Tryb B-mode
Nowe ZOE wprowadza również nowy tryb jazdy, B-mode, przy którym kierowca prawie nie potrzebuje używać pedału hamulca. Gdy tryb B-mode jest aktywny, samochód zmniejsza prędkość w znaczącym stopniu już w momencie zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia. Tryb B-mode ułatwia jazdę, szczególnie w mieście lub w trakcie zwalniania. Z technicznego punktu widzenia współpracuje z nowym układem hamulcowym, który zapewnia również lepsze wyczucie pedału hamulca. Natomiast Tryb D-mode przydatny jest wtedy, gdy kierowca chce wykorzystać bezwładność samochodu, na przykład na trasach szybkiego ruchu. Kierowca może wybrać tryb D-mode lub B-mode za pomocą dźwigni e-shifter.
Elektroniczna dźwignia zmiany trybu pracy napędu e-shifter
Nowe ZOE z silnikiem elektrycznym nie ma naturalnie ani skrzyni biegów, ani sprzęgła, ale zachowuje mimo wszystko dźwignię używaną do przełączania trybów jazdy lub do włączania wstecznego biegu. Dźwignia mechaniczna ustąpiła miejsca urządzeniu elektronicznemu o nazwie e-shifter. Naciśnięcie na gałkę dźwigni wystarcza, aby wysłać instrukcje do „mózgu” zespołu napędowego. Wybrany tryb jazdy jest czytelnie wyświetlany na konsoli centralnej, jak również na 10-calowym ekranie na tablicy wskaźników i zegarów. Tak jak z automatycznym hamulcem postojowym, Nowe ZOE poszerza zalety związane z napędem elektrycznym na wszystkie funkcje potrzebne kierowcy.
Systemy wspomagania prowadzenia
Zespół inżynierów Renault skonstruował Nowe ZOE z wykorzystaniem całkowicie nowej architektury elektrycznej. Nowoczesna architektura umożliwiła wykorzystanie czujników i urządzeń automatycznych niezbędnych dla nowych systemów wspomagania prowadzenia (ADAS). Mają one za zadanie lepsze informowanie kierowcy i ułatwienie prowadzenia oraz poprawiają bezpieczeństwo.
PROWADZENIE SAMOCHODU
Funkcja rozpoznawania znaków drogowych
System wykrywa znaki ograniczeń prędkości ustawione na poboczu drogi i wyświetla ograniczenia prędkości w czasie rzeczywistym.
Adaptacyjne światła drogowe
Samochód automatycznie zmienia światła drogowe na światła mijania, gdy wykrywa samochód jadący z przeciwka.
System kontroli martwego pola
Funkcja ostrzega kierowcę, gdy pojazd lub przeszkoda znajdą się strefie martwego pola lusterka wstecznego Nowego ZOE.
Funkcja Auto-Hold
Funkcja Auto-Hold pozwala zablokować samochód po zatrzymaniu, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału hamulca. Zapewnia wyższy komfort jazdy, szczególnie w korkach ulicznych.
BEZPIECZEŃSTWO
System ostrzegania o nadmiernej prędkości
Informacja wyświetlana w postaci specjalnej ikonki na 10-calowym ekranie na tablicy wskaźników i zegarów ostrzega kierowcę o przekroczeniu obowiązującego ograniczenia. Alarm korzysta z informacji pochodzących z wbudowanych kamer i nawigacji GPS.
Automatyczne wspomaganie nagłego hamowania
System pozwala wykryć sytuację wymagającą nagłego hamowania. W razie potrzeby wspomaganie układu hamulcowego działa natychmiast z maksymalną mocą.
System kontroli pasa ruchu
W przypadku niezamierzonego przekroczenia linii ciągłej lub przerywanej na jezdni ostrzega kierowcę o zjechaniu z pasa ruchu poprzez sygnał wzrokowy i drgania koła kierownicy.
System utrzymania pasa ruchu
Gdy ręce kierowcy są położone na kole kierownicy, asystent analizuje ruchy i koryguje błędy toru jazdy, w zależności od położenia samochodu w stosunku do linii ciągłych lub przerywanych.
PARKOWANIE
Easy Park Assist
System EASY PARK ASSIST parkując sam kontroluje układ kierowniczy. Kierowca steruje jedynie pedałami i trybami jazdy.
Przednie, tylne i boczne czujniki parkowania
Czujniki wbudowane z przodu, z tyłu i z boków samochodu wykrywają w czasie manewrów przeszkody znajdujące się wokół samochodu. Ich działanie uzupełnia działanie kamery cofania.
Automatyczny hamulec postojowy
Automatyczny hamulec postojowy pozwala opuścić samochód bez konieczności zaciągania dźwigni hamulca ręcznego i ułatwia ruszanie pod górę. Poprawia również ergonomię prowadzenia. Inną jego zaletą jest to, że brak klasycznej dźwigni uwolnił przestrzeń w obrębie konsoli centralnej. Wykorzystano ją na potrzeby ładowarki indukcyjnej do smartfona.
Renault EASY CONNECT – przyjemna i łatwa jazda
Udostępnienie samochodów elektrycznych szerokiemu gronu użytkowników zaczyna się od zaoferowania łatwego i przyjemnego prowadzenia i użytkowania, spójnego z oczekiwaniami klientów, którzy coraz bardziej chcą mieć stały kontakt ze światem. Według Renault samochód elektryczny ma ułatwić życia kierowcy i pasażerów. To jest właśnie Easy Electric Life!
Nowe ZOE dostosowuje się do naszego stylu życia, coraz bardziej osadzonego w sieci, i proponuje Renault EASY CONNECT – rozwiązanie łączące nowy system multimedialny Renault EASY LINK i aplikację MY Renault, zapewniając w ten sposób dostęp kierowcy do wszystkich aplikacji i usług online stworzonych, aby mu towarzyszyć w codziennym działaniu.
Na smartfonie aplikacja MY Renault zapewnia dostęp do przydatnych funkcji, służących do zdalnej kontroli i obsługi samochodu. Można sprawdzić stan naładowania akumulatora i status ładowania, zaprogramować ładowanie w czasie nocnym, uruchomić lub zaprogramować ogrzewanie lub klimatyzację w celu osiągnięcia idealnej temperatury 21°C w momencie ruszania w drogę, bez zmniejszenia zasięgu samochodu, a także sprawdzić promień zasięgu na mapie. MY Renault ma również funkcję planowania trasy z uwzględnieniem najlepiej pasujących stacji ładowania oraz łącznego czasu jazdy, w tym czasu potrzebnego na ładowanie.
Nawigacja systemu Renault EASY LINK pozwala szybko spojrzeć na mapę wyświetlaną na ekranie multimedialnym, na której oznaczone są najbliższe stacje ładowania, łącznie z informacją o dostępności każdego terminala. Podaje również informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym dostarczane przez TomTom i ma nowe funkcje, takie jak wyszukiwanie adresu Google. Mapy nawigacji EASY LINK są regularnie aktualizowane, w niezauważalny dla użytkownika sposób, dzięki funkcji automatycznej aktualizacji.
Mapa wyświetla się bezpośrednio przed oczami kierowcy, na 10-calowym ekranie umieszczonym na tablicy wskaźników i zegarów obok specjalnego wskaźnika, który informuje o odzyskiwaniu energii przy hamowaniu i zachęca kierowcę do zwiększenia zasięgu samochodu dzięki ekojeździe. Użytkownik decyduje o sposobie wyświetlania danych, w zależności od tego, jakie informacje chce uzyskać. Podobnie jest z ekranem multimedialnym, gdzie kierowca może skonfigurować wyświetlane informacje w zależności od swojego sposobu użytkowania.
Nasza wizja Easy Electric Life polega na ułatwieniu życia kierowcy na całej trasie, a także poza trasą. Renault EASY CONNECT zapewnia mu wszystkie odpowiednie informacje i funkcje, w odpowiednim miejscu i czasie, w komfortowy sposób – Elisabeth Delval, zastępca dyrektora programu ZOE
Dzień z życia kierowcy samochodu elektrycznego
Usługi mobilne aplikacji MY Renault w smartfonie i system Renault EASY LINK w Nowym ZOE stały się prawdziwymi sprzymierzeńcami na co dzień, przed, w czasie i po wszystkich naszych wyjazdach.
1/ A gdyby tak wyjechać gdzieś na weekend?
Sprawdzenie i zdalne sterowanie ładowaniem akumulatora
Powróciły piękne dni – to dobry moment by spędzić weekend nad morzem! Dzięki aplikacji MY Renault sprawdzam zdalnie poziom naładowania mojego Nowego ZOE i planuję jego doładowanie.
Jednocześnie programuję klimatyzację, by schłodzić wnętrze. Ustawiam temperaturę na 21° na jutro rano. Ruszymy w drogę w bardziej komfortowych warunkach i nie stracę nic z zasięgu samochodu.
2/ Dokąd jedziemy?
Zasięg
W aplikacji MY Renault mogę sprawdzić promień zasięgu Nowego ZOE. Pokazuje, że bez dojedziemy do Kazimierza nad Wisłą bez żadnego doładowania.
Ale my chcemy wybrać bardziej odległy kierunek: Gdańsk – 340 km od Warszawy. To znakomite miejsce na długi weekend!
3/ Jak dojechać?
Funkcja inteligentnego planowania trasy
Wprowadzam adres docelowy w Gdańsku na stronie nawigacji w aplikacji MY Renault, a następnie liczbę pasażerów i parametry, które mogą wpłynąć na zużycie energii przez samochód.
Aplikacja proponuje trasę, która obejmuje przerwę przy stacji szybkiego ładowania na trasie w pobliżu Ostródy.
4/ Gotowi do wyjazdu
Przesyłam adres docelowy ze smartfona do systemu samochodu
Bagaże spakowane. Wysyłam ze smartfona adres naszego pensjonatu w Gdańsku do nawigacji w systemie multimedialnym Renault EASY LINK. Pozostaje włożyć bagaże do bagażnika i w drogę.
5/ Czas na przerwę
Dynamiczne wyświetlanie stacji ładowania i ich dostępności
Zbliża się zaplanowany moment przerwy. Wyświetlam na mapie GPS systemu Renault EASY LINK najbliższe stacje ładowania, z dostępnością aktualizowaną w czasie rzeczywistym.
Ostatecznie decydujemy się na zrobienie przerwy w Ostródzie, aby naładować nasze Nowe ZOE w teminalu szybkiego ładowania. Wykorzystamy ten czas, aby zjeść obiad.
6/ Prowadzeni na całej trasie
System multimedialny i wbudowana nawigacja
System Renault EASY LINK umożliwia sterowanie różnymi funkcjami bez odrywania wzroku od drogi: mogę odsłuchiwać i dyktować SMS-y, obsługiwać aplikacje muzyczne, słuchać podcastów lub radia internetowego…
I oczywiście prowadzi mnie do celu z pominięciem korków na drodze. Mogę się nawet dowiedzieć, jaka będzie pogoda w Gdańsku, kiedy tam dojedziemy.
7/ Jesteśmy na miejscu
Nawigacja ostatniego kilometra
Dojeżdżając do Gdańska, decydujemy się na zwiedzanie miasta w drodze do pensjonatu. Będziemy chodzić po ulicach, gdzie nie można wjechać samochodem. Parkuję samochód w centrum miasta.
Na moim smartfonie pojawia się informacja: aplikacja MY Renault proponuje dalszy ciąg trasy. W ten sposób, idąc piechotą, jesteśmy prowadzeni aż do celu.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2018 roku blisko 3,9 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie.
Renault jest pionierem i liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie. Oferuje największą gamę samochodów elektrycznych na rynku, obejmującą modele ZOE, Twizy, Kangoo Z.E. i Master Z.E., a także RSM SM3 Z.E. sprzedawany w Korei Południowej i nowe Renault City K-ZE przeznaczone na rynek chiński.
Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wdrożeniu rozwiązań z zakresu mobilności elektrycznej przystępnej i łatwej w użytkowaniu dla jak największej grupy klientów.
W 2022 roku gama Grupy Renault będzie obejmowała 8 samochodów elektrycznych i 12 zelektryfikowanych modeli. Samochody z napędem w 100% elektrycznym będą obecne w najważniejszych segmentach rynku. Będą stanowić 20% gamy.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze