Renault oraz Geely sfinalizują wspólne przedsięwzięcie w zakresie projektowania i produkcji silników spalinowych oraz hybrydowych. Kiedy to nastąpi?
Renault wzmacnia swój dział produkcji silników spalinowych i hybrydowych oraz uruchamia nowe projekty, bazując na współpracy z chińskim koncernem Geely oraz Saudi Aramco. Do finalizacji przedsięwzięcia oraz rozpoczęcia faktycznej działalności ma dojść już pod koniec lutego. Spółka produkująca silniki została nazwana Horse.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
„Projekty idą zgodnie z planem, poinformujemy o tym w odpowiednim czasie” – powiedział rzecznik Renault w rozmowie z agencją Reuters. Geely oraz Saudi Aramco odmówiły komentarza.
Większość zysków Renault pochodzi ze sprzedaży samochodów z tradycyjnymi lub hybrydowymi układami napędowymi. Działalność związana z pojazdami spalinowymi i hybrydowymi stanowiła około 93% sprzedaży Renault w 2023 r., w porównaniu z około 7% w przypadku czystych pojazdów elektrycznych, w których trwa odnawianie gamy modeli – informuje Reuters.
Zobacz: Aktualności ze świata Renault. Codziennie
Rynek nie jest najwidoczniej jeszcze gotowy na 100% napędy elektryczne a przynajmniej nie w takim stopniu, w jakim wyobrażano to sobie jeszcze kilka lat temu. Zainteresowanie silnikami spalinowymi i hybrydami bardzo mocno wzrosło a układy Renault są tutaj bardzo dobrze oceniane, zarówno w wersji Full Hybrid jak i mHEV cieszą się znakomitymi opiniami klientów.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
Renault zaprezentuje wkrótce kolejne napędy w tym hybrydową jednostkę wolnossącą 1.8. W przygotowaniu są także mocniejsze hybrydy oparte na benzynie z turbo, wersję 300 KM zobaczymy w topowej odmianie Rafale. Informacje o kilku projektach, które mają powstać we współpracy z Geely i Saudi Aramco, są na razie niedostępnych opinii publicznej. Wiadomo, że co najmniej jeden z nich będzie mocniejszą jednostką zasilaną LPG a drugi wodorem w wersji czysto spalinowej, bez pośrednictwa ogniwa paliwowego.
Renault dąży do osiągnięcia marży operacyjnej na poziomie 7%-8%. Jest to strategia rozwoju oparta na stabilnym wzroście sprzedaży oraz lokowaniu produktów w zyskownych segmentach, w szczególności C.
Najnowsze komentarze