„Praca wykonana na CX/03 jest podporzadkowana osiągnięciu jak najdoskonalszej aerodynamiki, a nie skupia się na estetyce” – zaznaczył Hervé Bertrand, projektant Renault Trucks. Pojazd ten powstał w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania, takie jak Optifuel Lab. – „Głównym elementem ideologii Renault Trucks jest oszczędność paliwa, dlatego właśnie ta idea przyświecała nam podczas tworzenia nowego pojazdu. Chcemy, aby CX/03 nadał kierunek projektom badawczym, które zostaną przeprowadzone przez Renault Trucks w przyszłości”.
Projektanci chcieli, aby pojazd już na pierwszy rzut oka wyglądał na lekki, aerodynamiczny i wydajny, dlatego każdy jego element został dokładnie przemyślany. Przedni grill wykonano z włókna węglowego połączonego z aluminium. W środkowej części pojazdu zainstalowano wysuwany panel, który obniża się automatycznie wraz ze wzrostem prędkości. Panel ten pełni jednocześnie rolę bardzo niskiego spoilera, który zmniejsza prześwit, a 3 kierownice powietrza odprowadzają je na boki. Zmniejszone zostały także gabaryty lusterek bocznych, które przymocowano do pojazdu za pomocą wyprofilowanych wsporników. Projektanci udoskonalili również koła, schody do kabiny oraz kąt nachylenia przedniej szyby, który wynosi teraz 12 stopni. Wszystkie te działania mają na celu zmniejszenie oporów powietrza, co ma znaczący wpływ na poziom zużycia paliwa.
Aby ocieplić wizerunek pojazdu, projektanci postanowili dodać na boku pojazdu aluminiową tablicę w czerwonym kolorze „Czerwony to kolor kojarzący się z pasją. To także oficjalna barwa Renault Trucks”.
Najnowsze komentarze