Należąca do Grupy Renault marka Alpine połączyła siły z włoską szkołą projektowania. Owocem współpracy jest Alpine A4810 Project by IED, czyli projekt dwumiejscowego supersamochodu zasilanego wodorem.
Alpine A4810 Project by IED (Istituto Europeo di Design) pokazuje jak może wyglądać sportowa przyszłość Alpine, bo skoro marka z Dieppe zajmie się produkcją wyłącznie aut, które nie emitują spalin, to napęd wodorowy jak najbardziej wchodzi w grę. Producent zaproponował studentom zaprojektowanie superauta na rok 2035, który ma spełniać wymagania zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i wpływ na środowisko. Być może pewne pomysły młodych designerów zainspirują projektantów Alpine przy pracach nad nowym A110.
Zobacz także: Alpine – przez lata nieodłączny samochód francuskiej Żandarmerii Narodowej
28 studentów pracowało nad własną interpretacją modelu a marka wybrała kombinację dwóch najlepszych projektów. Efekt końcowy to „A4810 Project by IED”: lekki, ale mocny i zwrotny samochód koncepcyjny, który ma dostarczać czystą przyjemność z jazdy. Studenci starali się połączyć wizję i innowacyjność, nie tracąc z oczu tradycyjnych korzeni francuskiego producenta samochodów.
Nazwa również nawiązuje do korzeni. „4810” oznacza wysokość Mont Blanc (w metrach): najwyższego i najbardziej charakterystycznego szczytu w Alpach, który znajduje się na granicy Włoch i Francji. To właśnie od tego pasma górskiego producent zaczerpnął swoją nazwę odwołując się do radości jaką daje jazda po krętych drogach.
Zobacz także: Niezwykłe koncepty: Peugeot Oxia – superauto spod znaku lwa
Korzystając z cyfrowych narzędzi, studenci opracowali w pełni rozwiniętą koncepcję, która jest prawie gotowa do wyjazdu na drogi w przyszłości, bez emisji spalin. Projekt pozwoli przygotować studentów do wyzwań, przed którymi stanie branża motoryzacyjna w przyszłości i posłuży jako podstawa do osiągnięcia sukcesu zawodowego w przyszłości.
„Współpraca z Istituto Europeo di Design i jego studentami była wspaniałym doświadczeniem. To był dla nas „filtr”, który pozwolił nam spojrzeć na markę oczami młodego pokolenia oraz możliwość podzielenia się naszą pasją i know-how przy udzieleniu rzetelnych rad dotyczących udanej kariery przy projektowaniu samochodów.” – powiedział Antony Villain, dyrektor Alpine Design.
Najnowsze komentarze