Citroën BX z dieslem? Same zalety: bez gaźnika, rozdzielacza, zapłonu. cewki, sprężyn – tak zaczyna się reklama modelu BX. Co ciekawego napisała marka o swoim hicie z silnikiem wysokoprężnym w reklamie?
Teoretycznie silnik wysokoprężny zawsze był lepszym pomysłem niż silnik benzynowy. Jest bardziej niezawodny i mniej temperamentny. Jest bardziej wytrzymały i trwalszy. Jest bardziej wydajny, ekonomiczny i zużywa tańsze paliwo. Projektując nowego Citroena BX Diesel, wykorzystaliśmy te zalety i udoskonaliliśmy je. BX Diesel wymaga przeglądu głównego co 25.000 kilometrów. To lepszy wynik niż w przypadku praktycznie każdego innego samochodu z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym (na przykład Cavalier 1600 Diesel wymaga takiego przeglądu co 15000 km). (A galon oleju napędowego kosztuje około 1,5 pensa mniej niż galon benzyny. Ale te zalety pozostałyby w sferze teorii, gdybyś musiał żyć z wadami.
W Citroënie BX Diesel nie musisz tego robić. Większość silników wysokoprężnych to zaadaptowane silniki benzynowe. Nasz taki nie jest. To nowa konstrukcja, która pracuje płynniej, ciszej i jeszcze dłużej. Jest on odizolowany od nadwozia za pomocą hydraulicznego mocowania, które eliminuje praktycznie wszystkie wibracje. (Ma 5 biegów, wysoki moment obrotowy i bardzo dobre osiągi: prędkość maksymalna 157 km/h; od 0 do 100 km w 15,4 sekundy.
Magazyn Motor stwierdził, że jazda z dużą prędkością nie jest głośniejsza niż w przypadku benzynowych rywali, nawet przy prędkościach rzędu 130 km/h. Krótko mówiąc, jest jak żaden diesel, w którym kiedykolwiek byłeś. Centralny zamek w drzwiach, elektrycznie sterowane przednie szyby i niskoprofilowe opony są standardem. Ma przestronność, samopoziomujące się zawieszenie, doskonałą aerodynamikę i prostą obsługę gamy BX.
I kosztuje mniej niż jego rywale: 300 funtów mniej niż 5-drzwiowy Cavalier 1600D lub Sierra 2.3L Diesel. Ale prawdziwym testem jest oczywiście jazda. Po zbudowaniu nadziei tutaj , nie zawiedziemy ich na drodze.
CITROEN BX DIESEL 6314 funtów – brzmiała reklama Citroëna z lat 80-tych.
Najnowsze komentarze