Nowy Citroën C3, który będzie produkowany w Europie, zostanie już wkrótce zaprezentowany. Poznaliśmy datę jego premiery.
Citroën zapowiada wprowadzenie na europejski rynek nowej generacji swojego najpopularniejszego modelu. Citroën C3 odpowiada za około 30% sprzedaży marki i jest jednym z kluczowych elementów nowej strategii sprzedaży. Thierry Koskas, nowy szef Citroëna, zapowiedział że chce zwiększyć sprzedaż i zmienić wizerunek samochodów tak, aby pozyskać nowych klientów.
Europejski Citroën C3 będzie bazował na tych samych założeniach projektowych co wersja zaprezentowana wcześniej na rynku indyjskim oraz brazylijskim, jednak zmienione mają być elementy wyglądu zewnętrznego oraz poziom wyposażenia. Szczegółów na razie nie znamy. Wiadomo jednak, że Citroën zaplanował datę premiery nowego modelu na połowę października 2023 r.
Nowy Citroën C3 będzie produkowany w jednej z europejskich fabryk, jednak nie we Francji – spodziewamy się wyboru Słowacji. Mają powstawać wersja klasyczna oraz 100% elektryczna, przy czym ta druga będzie konkurować cenowo z najtańszym do tej pory elektrykiem, czyli Dacią Spring. Mówi się o kwocie około 25 tysięcy euro, co byłoby rzeczywiście przełomem, jeśli chodzi o auta na prąd.
Citroën zamierza odbić rynek i ma ambitne plany wzrostu sprzedaży – ma to osiągnąć zarówno poprzez powrót do wyrazistego marketingu jak również agresywną politykę cenową. To kolejna zmiana strategii, która leży niejako w sprzeczności z dotychczasowym podejściem utrzymywania wysokich marż. Jednak spadająca sprzedaż wymusiła na producencie zmianę swojego podejścia.
Do premiery nowego C3 zostały 4 miesiące. A my mieliśmy już okazje jeździć najnowszą odsłoną tego popularnego miejskiego autka w Brazylii – przeczytajcie nasz test.
Najnowsze komentarze