Nowy Citroën C5 X pojawi się w salonach w 2022 roku, ale już dzisiaj dziennikarze magazynu Automobile Magazine mogli poznać jego zachowanie na drodze i komfort, który proponuje. Jakie są ich wrażenia?
Francuscy dziennikarze dostali do dyspozycji wersję Shine z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 180 KM. Jest ona bardzo bogato wyposażona a w testowanym samochodzie były chyba wszystkie możliwe dodatki. Auto w tej wersji dostarczane jest standardowo na 19″ felgach i wygląda naprawdę świetnie.
Zobacz: Ultrakomfortowy Citroën C4. Skonfiguruj swój model teraz.
Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. podgrzewaną kierownicę i fotele, klimatyzację automatyczną, bezkluczykowy dostęp, oświetlenie nastrojowe z regulowaną kolorystyką, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z kamerą Top Rear Vision, lusterka z oświetleniem powitalnym, zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, bezramkowe elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, rozszerzony wyświetlacz Head Up — rozszerzona, kolorowa szyba przednia z funkcją widzenia przeziernego, ABS, AFU, ESP, REF, reflektory LED z sygnaturą świetlną w kształcie litery V, system hi-fi z 8 głośnikami, system wspomagania autonomicznej jazdy, 12-calowy tablet z ekranem dotykowym pośrodku.
W testowanej wersji było też tworzywo imitujące drewno. Najwyższa wersja wyposażenia nie obejmowała jednak zawieszenia o regulowanym tłumieniu, zarezerwowanego dla topowej wersji z hybrydą. Jakie więc były pierwsze wrażenia z jazdy testowej? Przede wszystkim komfort, odmieniany przez wszystkie przypadki.
Zobacz: Citroën C5 X przenosi kierowcę w inny wymiar komfortu
Nowy Citroën C5 X oferuje bardzo wysoki komfort zawieszenia. Najnowsza odsłona systemu z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi wygładza bardzo mocno drogę, można odnieść wrażenie, że jest ona lepsza niż w rzeczywistości. Samochód miękko przejeżdża przez nierówności, skutecznie wygładza jakiekolwiek niedoskonałości asfaltu. Zawieszenie jest komfortowe, ale nie przesadnie miękkie, zachowanie nadwozia cały czas znajduje się pod kontrolą. Nie ma żadnego kołysania. W tym ogólnym wrażeniu gładkości mogą trochę przeszkadzać jedynie niektóre rodzaje nierówności, ale to drobiazg – jest tak dobrze, że nie chce się wysiadać – zachwycają się francuscy dziennikarze. Żaden z konkurencyjnych samochodów nie oferuje takich wrażeń.
Nowy Citroën C5 X to również wysoki komfort siedzeń. Są one zbudowane zupełnie inaczej, niż w przypadku konkurencji. Citroën zastosował tutaj wielowarstwowe pianki o zróżnicowanej gęstości, których zadaniem jest maksymalizowanie komfortu siedzenia przy zachowaniu odpowiedniego utrzymania ciała. W efekcie mamy miękko, wygodnie ale bez zmęczenia na długiej trasie. Fotele otulają miękko kierowcę i pasażerów, zapewniają bardzo przyjemne wrażenia z jazdy. Nowy Citroën C5 X to także komfort akustyczny. Dodatkowe warstwy wygłuszenia i szyby akustyczne skutecznie izolują osoby jadące Citroënem od świata zewnętrznego. Tu odczucia porównywalne są z limuzynami znacznie wyższej klasy. Nowy Citroën C5 X oferuje dużo przestrzeni w środku. Ilość miejsca na kolana dziennikarze porównują z takim samochodem jak Skoda Superb.
Zobacz: Citroën C5 X – cennik na rynku niemieckim
W zakresie komfortu można powiedzieć tylko jedno: Nowy Citroën C5 X jest pod tym względem wspaniały i w pełni respektuje dziedzictwo marki w zakresie komfortu – czytamy w podsumowaniu tej części testu.
A jak wygląda wnętrze? Jest ono o wiele mniej ekscentryczna niż nadwozie i nie ma tutaj żadnych designerskich niespodzianek, jak to często bywało w przeszłości w dużych samochodach Citroëna. Pozycja za kierownicą C5 X jest wygodna a układ zegarów przypomina rozwiązanie z modelu C4, z tą różnicą, że tutaj ekrany są znacznie większe: 7″ dla deski rozdzielczej i 12″ dla systemu multimedialnego dla topowej wersji, w standardzie jest 10″.
Ergonomia Citroëna C5 X jest na wysokim poziomie. Duży plus to fizyczne przyciski regulacji klimatyzacji i przyciski na kierowcy. Jakość użytych materiałów jest bardzo dobra jak na klasę samochodu, natomiast sztuczne drewniane forniry flagowego modelu wyglądają nieco nienaturalnie. We wnętrzu jest cicho, ciepło i przytulnie – producent zadbał także o komfort termiczny dzięki dobrej izolacji od czynników zewnętrznych.
Nowy Citroën C5 X oferowany jest obecnie z silnikami benzynowymi 130 i 180 KM oraz ładowalna hybrydą 225 KM. Najtańsza wersja Feel ze 130-konną benzyną kosztuje we Francji 32.900 euro, najdroższa Shine Pack z 225 KM hybrydą 49.500 euro. Podobne ceny są w Niemczech. Samochód pojawi się w salonach w 2022 r. Na razie nie znamy jeszcze polskiego cennika C5.
Podsumowanie testu:
Na plus:
+ bardzo wysoki komfort jazdy,
+ przestrzeń w środku,
+ ergonomia,
Na minus:
– wygląd niektórych detali wykończenia (forniry z tworzywa)
źródło: Automobile Magazine
Najnowsze komentarze