Nowy Citroën C5 X debiutuje na rynku niemieckim. Flagowy model z szewronami w logo można zamówić w cenie rozpoczynającej się od 35.730 euro (ok. 164 tys. zł).
Nowy Citroën C5 X to samochód, który wnosi powiew świeżego powietrza do segmentu D za sprawą niepowtarzalnej stylistyki łączącej cechy sedana, kombi i SUV-a. Flagowy model stopniowo wchodzi na kolejne rynki europejskie. Po Francji, możliwość zamówienia C5 X otrzymali klienci w Niemczech. Pojazd kosztuje u naszych zachodnich sąsiadów 35.730 euro (ok. 164 tys. zł), jest więc droższy niż nad Sekwaną o 2.830 euro, ale i wyposażenie jest tu bogatsze, ponieważ Citroën zrezygnował z wersji Feel.
Nowy Citroën C5 X – znamy ceny flagowej limuzyny we Francji
Podstawowa cena dotyczy poziomu Feel Pack z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 130 KM, który połączono z 8-biegową automatyczną skrzynią EAT8. Choć kwota wydaje się wysoka, Citroën oferuje bardzo dobre standardowe wyposażenie. Oprócz zawieszenia Advanced Comfort pojazd otrzymał 19-calowe felgi aluminiowe, LED-owe reflektory, system wspomagania parkowania z kamerą cofania, aktywny system hamowania, rozpoznawanie znaków drogowych oraz przyciemniane szyby tylne. Kierowca ma do dyspozycji 10-calowy wyświetlacz dotykowy z bezprzewodowym połączeniem z Apple CarPlay i Android Auto oraz 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.
Nowy Citroën C5 X w wersji Shine z mocniejszą 180-konną jednostką PureTech to wydatek 40.930 euro (ok. 180 tys. zł). Wyposażenie standardowe zostało wzbogacone o system półautonomicznej poziomu 2, wyświetlacz przezierny, podgrzewaną skórzaną kierownicę oraz indukcyjne ładowanie smartfona.
Zobacz także: Szef Citroëna: Elektromobilność może być za droga dla klientów
Najwyższy poziom wyposażenia Shine Pack kosztuje 43.480 euro, czyli ok. 200 tys. zł. Pojazd otrzymał kamerę 360 stopni, akustyczne szyby, otwieranie klapy bagażnika bez użycia rąk, a także podgrzewane fotele obite skórą Paloma w kolorze czarnym.
W ofercie jest jeszcze wersja hybrydowa plug-in o mocy 225, która kosztuje katalogowo 44.980 euro (ok. 207 tys. zł), ale uwzględniając premię ekologiczną w Niemczech, cena pojazdu zmniejsza do 37.803 euro (174 tys. zł). Citroen C5 X z wtyczką ma również przywilej w postaci aktywnej wersji zawieszenia Advanced Comfort.
Citroën zapowiada, że pierwsze dostawy C5 X do klientów zarówno z napędem benzynowym, jak i hybrydowym rozpoczną się w lutym 2022 roku.
Najnowsze komentarze