Klienci w Niemczech mogą już zamawiać nowego Fiata Scudo. Katalog obejmuje silnik elektryczny z dwoma wersjami akumulatorów oraz diesle o mocy od 120 do 177 KM. Jakie są ceny?
Fiat Scudo z rocznika 2024 startuje na rynku niemieckim z poziomu 29.300 euro netto (ok. 127 tys. zł). Za elektryczną wersję trzeba zapłacić 38.300 euro netto (ok. 165 tys. zł). Obie wersje napędu dostępne są w nadwoziu furgon i Multicab w dwóch długościach oraz jako podwozie z platformą.
Włoska marka odnowiła design modelu i poprawiła łączność oraz systemy wspomagania prowadzenia. Standardowe wyposażenie uzupełniono o asystenta utrzymania pasa ruchu, system ostrzegający przed kolizją oraz hamowanie awaryjne. Nowy Fiat Scudo otrzymał rozpoznawanie ograniczeń prędkości oraz asystenta uwagi kierowcy i świateł drogowych. Opcjonalnie w pakiecie dostępny jest także adaptacyjny tempomat, który w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów korzysta z funkcji Stop & Go. Łącznie, nowy Fiat Scudo może być wyposażony nawet w 18 elektronicznych systemów wspomagających prowadzenie.
Zobacz także: Fiat Toro sukcesem. 500.000 egzemplarzy wyjechało z fabryki w Pernambuco
Jeszcze bardziej praktyczny
Nowością w wyposażeniu standardowym jest cyfrowe lusterko wewnętrzne Dynamic Surround View. Jako wyświetlacz pokazuje obraz z dwóch kamer, aby kierowca mógł lepiej kontrolować obszar z tyłu i po bokach pojazdu. Kamery są umieszczone nad tylnymi drzwiami i w prawym lusterku zewnętrznym, dzięki czemu obejmują również tzw. martwy punkt po stronie pasażera.
Nowoczesne funkcje łączności i informacyjno-rozrywkowe pozwalają profesjonalistom lepiej poradzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Nowy Fiat Scudo oferuje podgrzewaną kierownicę, większe uchwyty na kubki i półki oraz indukcyjne ładowanie smartfonów.
Przestrzeń ładunkowa Scudo wynosi 6,6 metra sześciennego lub 1,4 tony. Dzięki funkcji Magic Cargo przestrzeń ładunkową można powiększyć: do 3,67 m w wersji standardowej i maksymalnie do 4,02 m w wersji maxi.
Zobacz także: Fiat Titano trafia na rynek. Gdzie można go kupić? AKTUALIZACJA
Fiat Scudo z dieslem oraz e-Scudo
Silnik elektryczny nowego Fiata e-Scudo generuje moc 100 kW (co odpowiada 136 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Akumulator o pojemności 50 kWh pozwala pokonać na jednym ładowaniu dystans do 224 km. Pojazd z większym akumulatorem o pojemności 75 kWh potrafi pokonać do 351 km (w obu przypadkach zgodnie z cyklem WLTP). Fiat uzyskał lepszy zasięg, dzięki usprawnieniu zarządzania energią. Kierowca ma do wyboru trzy tryb rekuperacji, które może ustawić za pomocą manetek na kierownicy.
Do wyboru są również silniki wysokoprężne w trzech poziomach mocy. Na wstępie cennika znajduje się Fiat Scudo 1.5 BlueHDi 120 o mocy 88 kW (120 KM). W wersji 2-litrowej czterocylindrowy turbodiesel ma moc 106 kW (144 KM) lub 130 kW (177 KM). Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6d-ISC-FCM.
Najnowsze komentarze