poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Nowy model Renault – prace trwają

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-07-15
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
5 1
3
5
UDOSTĘPNIEŃ
16
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Powstawanie nowego, zaawansowanego technologicznie samochodu autonomicznego to długi i skomplikowany proces. Jak Renault tworzy nowy model? Wszystko zaczyna się od… muła.

Nie, nie chodzi o żadne zwierzę. Muł to pierwszy prototyp, wykorzystywany do prac nad designem, technologią, nadwoziem i mechaniką przyszłego seryjnego lub koncepcyjnego samochodu. Nadwozie może przybierać różne formy bez względu na to, co znajduje się pod spodem. Obecnie Renault poddaje testom trzy takie muły, dzięki którym sprawdzane są różne właściwości pojazdów na jednym obszarze. Samochodowe muły są poddawane przez inżynierów marki najcięższym próbom fizycznym i wirtualnym, aby potrafiły przewidzieć każdą sytuację na drodze. Obecnie Renault testuje trzy egzemplarze.

Ghost Rider – samochód autonomiczny (level 4)

Ghost Rider, to Muł zero, który powstał na bazie Renault Espace i służy do rozwijania autonomicznej jazdy. Zmieści pięć osób, a cały bagażnik został zajęty przez elektronikę. Model przechodzi już testy w realnych warunkach drogowych, a reakcje samochodu są sprawdzane także za pomocą symulacji komputerowych.

Road Runner – muł elektryczny

Muł nr 1 jest w 100 proc. pojazdem elektrycznym. Może pomieścić dwóch pasażerów, gdyż na tylnych fotelach umieszczono elektronikę przeznaczoną do celów testowych. Powstał na bazie Talismana i pozwala na zbadanie nowego silnika elektrycznego, koncepcji nadwozia, a także baterii umieszczonych w części podłogowej. To laboratorium na kołach zostało stworzone, aby sprawdzać i dostrajać podwozie przyszłego pojazdu w różnych aspektach: komfort, stabilność, hamowanie, sterowanie i akustyka układu napędowego.

MadMax – połączenie Ghost Ridera i Road Runnera

Muł nr 2 wygląda dokładnie tak, jak Muł 1, ale na pokładzie posiada cały system autonomicznej jazdy, który znajdzie się w przyszłym prototypie. Jest połączeniem Ghost Ridera i Road Runnera, ale z dodatkiem pewnych ulepszeń. Został wyposażony w czujniki i kamery. Pozwala na testowanie elektrycznego samochodu w sytuacjach autonomicznej jazdy. Jest więcej systemów bezpieczeństwa, a wielkość aparatury elektronicznej została zredukowana – jest 4 razy mniejsza niż w Mule 0. Wszystko dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania i procesorów. Czujniki zainstalowano dokładnie w miejscach, w których zostaną zlokalizowane w przyszłym samochodzie. Prototyp wygląda dosyć dziwnie i właśnie dlatego otrzymał przydomek MadMax. Z jego pomocą sprawdzana jest interakcja pomiędzy obecnymi na pokładzie systemami.

Dzięki tym samochodowym mułom, Renault stworzy nowy projekt testowy, jeszcze do końca tego roku, który trafi na drogi publiczne.

 

Źródło: Renault Groupe

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: EspaceRenault
Udostepnij2Tweet1Udostepnij
Poprzedni

Dacia Duster – wyprawa do ojczyzny (część I). Pierwsze kroki i wrażenia z jazdy.

Następny

Stronniczy przegląd prasy: CAR nr 01/2017

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Stronniczy przegląd prasy: CAR nr 01/2017

Żółty Czajnik na 40-lecie Renault w Formule 1

Autonomiczny Citroen C4 Picasso już jeździ

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.