DS DESIGN STUDIO prezentuje M.i. 21, jeden ze swoich projektów i wizji przyszłych wnętrz marki. Kokpit wygląda zjawiskowo.
Projekt, pierwotnie przeznaczony wyłącznie do użytku wewnętrznego, umożliwia przedstawienie w wizualny sposób wspólnego myślenia zespołów projektowych i produktowych w zakresie nowych koncepcji, oryginalnych kształtów, ewolucji technicznych, ergonomii oraz sposobu interakcji pomiędzy człowiekiem a samochodem. Pozwala również poznać kolory, materiały i wykończenia, które mogą zostać zastosowane we wnętrzach samochodów DS Automobiles jeszcze przed końcem dekady.
Manifest jest również cennym narzędziem komunikacji z grupami inżynierów i kierownictwa wyższego szczebla. Stanowi bodziec twórczy dla zespołu projektantów DS. W przeciwieństwie do samochodu koncepcyjnego, manifest uwzględnia wymogi regulacyjne, przemysłowe i ekonomiczne, co pozwala szybciej uruchomić produkcję.
Manifest na wystawie
DS po raz pierwszy podzieli się swoją wizją przyszłości z publicznością na wystawie Révélations, międzynarodowym biennale rzemiosła i designu, które odbędzie się w Paryżu, w Grand Palais Ephémère, w dniach od 7 do 11 czerwca 2023 roku.
„Révélations to wydarzenie poświęcone wiedzy specjalistycznej, rzemiosłu i doskonałości rzemieślników. Jesteśmy w nie zaangażowani od 2019 roku. Jest to okazja do spotkania z publicznością wrażliwą na awangardę, piękne materiały, styl, wiedzę i design. Interesujące jest zebranie jej wrażeń, odczuć i komentarzy, jak prawdziwy test z ekspertami. Nasz udział w Révélations daje nam również możliwość zakomunikowania naszego konkursu projektowego DS x MÉTIERS D’ART, który pozwala nam jeszcze bardziej się rozwinąć”. – powiedział Thierry Metroz, dyrektor ds. designu DS Automobiles
Przyszłe wnętrza marki DS Automobiles
Manifest M.i. 21, zaprojektowany przez Thomasa Bouvereta – szefa działu projektowania wnętrz – Vincenta Lobry’ego – szefa działu projektowania CMF – i ich zespoły, reinterpretuje język wnętrz przyszłości, wspierając sztukę podróżowania. Obejmuje to:
Światło
Światło przyczynia się do dobrego samopoczucia w kokpicie. Niezależnie od tego, czy jest to światło bezpośrednie, czy pośrednie, nadające lekkości elementom i nadające nowy wymiar materiałom, stanie się ono kluczowym czynnikiem wpływającym na wrażenia sensoryczne w samochodzie; adaptacyjne, inteligentne, połączone z otoczeniem. Okręgi obecne w drzwiach stają się pierścieniami światła wzmacniającymi materiały, które są tam widoczne.
Objętość
Architektura wnętrza oferuje więcej przestrzeni. Została ona uwolniona poprzez uniesienie deski rozdzielczej i przesunięcie jej do przodu. Podłoga została uwolniona i przeprojektowana, bez centralnego tunelu lub konsoli środkowej, a szklane powierzchnie zostały zwiększone, aby zapewnić więcej przestrzeni, swobody i spokoju we wnętrzu. Schowki są inspirowane światem luksusowych mebli. Subtelna gra równowagi między materiałami, wrażeniami dotykowymi i rozkładem objętości zapewnia dobre samopoczucie.
Dźwięk
Podczas podróży dźwięk pozwala umysłowi uciec. Przyczynia się do zwiększenia wrażenia estetycznego wyglądu kokpitu. Odzwierciedla również jakość akustyczną wnętrz DS Automobiles. Dźwięk jest częścią podróży: może wzmocnić doznania lub zniknąć, aby przynieść rodzaj bogactwa. W projekcie zastosowano dogłębne myślenie, aby położyć kres ciągłej rywalizacji komponentów systemu dźwiękowego oraz zyskać przestrzeń i masę. Praca zilustrowana w manifeście jest zarówno bardziej satysfakcjonująca wizualnie, jak i bardziej harmonijna z płynnym i wyrafinowanym stylem. Cały dźwięk został zebrany w centralnym elemencie, stając się ikonicznym obiektem dzięki swojemu umiejscowieniu w kabinie i towarzyszącemu mu oświetleniu.
Zanurzenie
Relacja człowiek-maszyna została przeprojektowana. Wraz z DS AERO SPORT LOUNGE pokazanym w 2020 roku, rozpoczęło się myślenie o wnętrzach z mniej inwazyjnymi i bardziej magicznymi interfejsami. Informacje były tam wyświetlane na bawełnianej satynie. Zniknięcie ekranów miało na celu zmniejszenie przeciążenia psychicznego i nadmiarowości informacji. Wyścig na rozmiar lub liczbę ekranów jest silnym trendem wśród wszystkich producentów, ale wyłączone ekrany nie mają żadnej wartości estetycznej. Pomysł więc polega na znalezieniu technologii, która zapewnia oczekiwane informacje bez poświęcania jakości i atrakcyjności sensorycznej. W manifeście M.i. 21 testowane jest innowacyjne rozwiązanie polegające na wyświetlaniu obrazu na pasku, który może być nieprzezroczysty, aby wyświetlać informacje lub stać się przezroczysty, aby odsłonić materiały. Jedynym ustępstwem na rzecz ekranów są te umieszczone w drzwiach i przeznaczone do oglądania przez kamerę. System jest sterowany głosowo lub za pomocą pilota umieszczonego w środkowym podłokietniku.
Wymiar artystyczny
Jednym z celów manifestu M.i. 21 jest pójście o krok dalej w indywidualnej ofercie, wzbogaconej o prawdziwe dzieło sztuki. Artystyczna ekspresja przenosi klienta na wyższy poziom. Brak głośnika zwalnia miejsce w drzwiach. Przestrzeń ta jest reinwestowana w celu ponownego przemyślenia niektórych schowków i przedefiniowania większej przestrzeni. Ten obszar ekspresji artystycznej jest bezprecedensowy, okręgi reprezentują idealną geometrię i formę pewności. Podkreślają i wyróżniają kokpit, z charakterystycznym i mocnym projektem graficznym.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze