Nowy Peugeot 3008 Hybrid z silnikiem 1.2 136 KM i automatyczną skrzynią biegów eDCS 6 trafił w ręce francuskich dziennikarzy. Jak się sprawdził w pierwszym teście? Poczytajcie.
Nowy Peugeot 3008 dostępny jest obecnie z dwoma rodzajami napędu. Peugeot promuje wersję elektryczną, ale dla klienta masowego dużo ciekawszy będzie wariant spalinowy. Do wyboru mamy tu na razie jedną odmianę, nowy silnik 1.2 136 KM – jest to miękka hybryda oparta na łańcuchu rozrządu. To przekonstruowana jednostka PureTech, która ma – według zapewnień producenta – 40% nowych części i podzespołów w stosunku do poprzednika.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot. Pomiary, opinie, spalanie
Nowy projekt panoramicznego i-Cockpitu całkowicie zmienia zasady gry. Zestaw wskaźników został przesunięty i nie jest już zasłonięty przez małą kierownicę, której sportowy charakter został oczywiście zachowany. Co ważne, system multimedialny jest logiczny oraz intuicyjny. Mimo, iż nie ma klasycznych przycisków, to dostęp do regulacji jest dostępny od razu z ekranu. Wnętrze hybrydy to nie tylko ekrany, ale i miękkie tworzywa oraz przyjemna w dotyku, elegancka tkanina.
Miejsca w środku jest pod dostatkiem, chociaż gdy wsiądzie kierowca o wzroście 190 centymetrów i będzie próbował usiąść za wyregulowanym pod siebie fotelem, to kolana będą prawie dotykać oparcia, to konsekwencja kompaktowych wymiarów auta. Bagażnik ma za to 520 litrów a więc sporo.
Silnik 1.2 PureTech nowej genercji rozwija 136 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Automatyczna skrzynia ma 6 biegów i współpracuje z silnikiem elektrycznym 48V o mocy 20 KM i 55 Nm. Łączna waga tego auta to 1638 kilogramów. Jeździ to bardzo dobrze.
Nowa generacja Peugeot 3008 naprawdę dobrze się prowadzi. Układ kierowniczy jest bezpośredni i precyzyjny, bardzo dobrze reaguje na ruchy przedniej osi. W hybrydzie przyjemnie pracuje zawieszenie, co pokazuje, że inżynierowie Peugeota nadal mają talent do opracowywania podwozi, które są zarówno komfortowe jak i dobrze trzymają samochód na drodze.
Zobacz: Aktualności ze świata Peugeot. Codziennie nowe, ciekawe informacje
Samochód przyspiesza do setki w 10,2 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 202 km/h. Pewien minus z jazdy – wyciszenie wnętrza mogłoby być jednak nieco lepsze.
Poprzednia generacja Peugeota 3008 była absolutnym hitem marki Peugeot, zaskakując nawet samego producenta. Nowy Peugeot 3008 wydaje się zachowywać równowagę między przyjemnością z jazdy, pewnego rodzaju aurą premium, jakością i wyglądem.
Plusy i minusy nowego Peugeot 3008
+ Przód
+ Precyzyjny i komunikatywny układ kierowniczy
+ Dobry Kompromis między wyczuciem i komfortem
+ Nowa logiczna i przyjazna koncepcja i-Cockpit
+ Intuicyjny system multimedialny
+ Atmosfera na pokładzie
– Izolacja akustyczna
– Nieco sztywne tylne zawieszenie
– Słaba trakcja w niektórych sytuacjach
– Spadek jakości niektórych tworzyw sztucznych
– Trochę mało miejsca na tylnych siedzeniach dla wysokich osób (190 cm+)
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje i wyprzedaż
zdjęcia ilustracyjne
Najnowsze komentarze