W internecie można znaleźć coraz więcej szczegółów na temat nowego Peugeot 3008 i e-3008 III generacji. Najnowszy „przeciek” opublikowany na forum Worldscoop prezentuje przód pojazdu bez żadnego kamuflażu.
Zgodnie z zapowiedzią francuskiego producenta, debiut nowego Peugeot 3008 odbędzie się w II połowie 2023 roku. Co się zmieni? Sądząc po pierwszych oficjalnych zapowiedziach oraz zdjęciach szpiegowskich, możemy spokojnie uznać, że prawie wszystko: od podstawy technologicznej aż po wnętrze auta.
Peugeot rozpoczął kampanię komunikacyjną 3008 od zdjęć kamuflażu, w który ubrane zostaną egzemplarze testowane na publicznych drogach. Drugi etap przygotowań do premiery to zaproszenie do wnętrza. Francuska marka znowu poszła na całość. Znany i lubiany przez nas i-Cockpit przeszedł kompletną metamorfozę. Jest jeszcze bardziej nowoczesny i robi jeszcze większe wrażenie niż dotychczas.
Zobacz także: Peugeot 3008 1.2 136 KM Hybrid 48 V – pierwsza jazda. Jak sprawuje się nowy silnik?
Deskę rozdzielczą opanował zakrzywiony, panoramiczny ekran o przekątnej 21 cali, który łączy w jedną całość cyfrowe zegary z wyświetlaczem dotykowym. Peugeot nie zapomniał o bezprzewodowej łączności ze smartfonem, poleceniach głosowych, jest też efekt 3D i konfigurowalne przełączniki i-Toggle znane z Peugeot 308.
Peugeot 3008 zamieni kły na pazury
Oprócz oficjalnych zdjęć, w internecie możemy napotkać fotografie szpiegowskie, które zdradzają modną w ostatnim czasie sylwetkę SUV-a coupe a najnowszy przeciek na forum Worldscoop prezentuje przedni pas bez żadnego kamuflażu.
Możemy dostrzec nowoczesny design, który korzysta ze schematu, który poznaliśmy przy face liftingu Peugeot 508 i 2008. Charakterystycznym elementem są trzy pazury, które nie schodzą poniżej grilla oraz duże wloty powietrza.
Peugeot 3008 na platformie STLA Medium
Peugeotowi nie udało się utrzymać w tajemnicy pojemności akumulatora wersji elektrycznej. Na zdjęciu opublikowanym przez portal Motor.es widzimy, że wynosi 86 kWh. Koncern Stellantis obiecuje, że samochody na nowej platformie STLA Medium a więc także Peugeot 3008 będą miały zasięg nawet 700 km. Jest to znaczna poprawia w stosunku do możliwości Peugeot e-308, który z pomocą akumulatora o pojemności 54 kWh potrafi pokonać ok. 400 km na jednym ładowaniu. Oprócz e-3008 Peugeot planuje 48-woltową wersję mikrohybrydową oraz hybrydę typu plug-in.
Peugeot nie powinien trzymać nas długo w niepewności. Premiera pojazdu odbędzie się jeszcze w tym roku. Pierwsze zamówienia ruszą najprawdopodobniej wiosną 2024 roku.
Źródło: Motor.es, Worldscoop, Peugeot
Najnowsze komentarze