Podstawowa wersja nowego Peugeot 308 SW to model Active Pack napędzany 3-cylindrowym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM. Portal motoryzacyjny L’automobile Magazine, sprawdził, czy warto zamówić bazowe kombi.
Cennik nowego Peugeot 308 SW rozpoczyna poziom Active Pack z silnikiem o mocy 110 KM. Mocniejszych opcji nie brakuje. Jest 130-konny motor benzynowy, hybryda typu plug-in o mocy 180 lub 225 KM, a także silnik Diesla o mocy 130 KM. Wybór 110-konnego PureTecha 1.2 będzie podyktowany głównie ekonomią ponieważ motor jest dostępny wyłącznie w wersji Active Pack z uproszczonymi światłami przednimi, grillem bez chromowanych wstawek oraz uboższym wyposażeniem. Cena modelu w polskich salonach wynosi 105.300 zł (zobacz cennik)
Zobacz test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi
Pojazd posiada 16-calowe koła stalowe, 10-calowy wyświetlacz dotykowy i klimatyzację dwustrefową, ale brakuje m.in. przyciemnianych szyb z tyłu, panelu i-Toggle w kabinie, choć w tym ostatnim przypadku tradycjonaliści docenią sterowanie klimatyzacją za pomocą pokręteł.
Czy Peugeot 308 SW 1.2 o mocy 110 KM jest oszczędny?
Według L’automobile Magazine 6-biegowa przekładnia działa nieco topornie, ale pozwala uzyskać to, co najlepsze z małego silnika i sprawia, że model wydaje się mocniejszy niż przekonują dane techniczne.
„Życzylibyśmy sobie, aby jednostka była bardziej responsywna poniżej 1500 obr/min a wibracje w mieście mniej odczuwalne. Silnik jest jednak całkiem w porządku na trasie i na autostradzie. Przekonuje swoją dyskrecją i osiągami, kiedy wiemy, że dla bezpiecznego wyprzedzania wystarczy zrzucić bieg na piątkę. Długie przełożenie 6. biegu ma tę zaletę, że przy prędkości 130 km/h jest przyjazne dla uszu i dla portfela. Peugeot 308 SW przy tej prędkości zadowala się spalaniem 6,5 l/100 km… czyli niższym niż wiele hybryd plug-in, takich jak Renault Mégane Grandtour E-Tech (7,3 l/100 km). Kombi Peugeota potrzebuje średnio tylko 6,5 litra. W związku z tym, przy rozsądnej masie (1330 kg) i starannej aerodynamice nie potrzeba nadmiaru technologii, by oszczędzać paliwo”.
Zobacz także: Ile pali nowy Peugeot 308 SW 1.2 130 KM EAT8? Spalanie w mieście i na autostradzie
Francuski portal zwraca również uwagę na lepszy komfort filtrowania nierówności przez 16-calowe opony niż wersjach z większymi kołami oraz przyjemne prowadzenie. Zwinność schodzi na dalszy plan, ale Peugeot 308 SW zachowuje równowaga pomiędzy komfortem, zużyciem paliwa a dynamiką.
Trochę szkoda, że nie ma możliwości zamówienia Peugeot 308 SW z benzyniakiem 1.2 o mocy 110 KM w wyższej wersji wyposażenia. Wariant Allure, który znajduje się oczko wyżej w ofercie napędza 130-konna jednostka, która wraz z dodatkowym wyposażeniem w standardzie będzie nas kosztować już minimum 120 tys. zł.
Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 110 Active Pack – wyposażenie:
- Czujniki parkowania z tyłu
- System automatycznego hamowania awaryjnego
- System aktywnego monitorowania pasa ruchu
- Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja
- System bezkluczykowego uruchamiania pojazdu
- Dwa gniazda USB-C z przodu
- Centralny ekran dotykowy 10″
- Bezprzewodowy interfejs Mirror Screen
- Elektryczny hamulec postojowy
- Obręcze kół stalowe 16″
- Peugeot i-Cockpit® z konfigurowalnym wyświetlaczem 10″
- Reflektory przednie LED
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i składane
- Tapicerka materiałowa
- Kierownica skórzana wielofunkcyjna
Źródło: L’automotive Magazine, Peugeot Polska
Najnowsze komentarze