Renault Austral to najnowsza propozycja marki Renault. SUV bazujący na zupełnie nowej koncepcji nadwozia i wnętrza, a na europejską premierę i jazdy próbne wybraliśmy się z bardzo dużymi oczekiwaniami.
Pełen test i opinie z pierwszej jazdy Australem znajdziesz tutaj.
Renault Austral to następca modelu Kadjar. Nasi stali Czytelnicy zapewne pamiętają, że mamy od nowości w redakcji Kadjara model 2019. Samochód został kupiony w salonie w Warszawie i od tego czasu przejechał z nami około 60 tysięcy kilometrów (wkrótce napiszemy więcej o jego eksploatacji w tym czasie). Dzisiaj mamy więc możliwość sprawdzić jak bardzo zmienia się Renault i jak będzie wyglądać przyszłość tej marki. I jesteśmy pod dużym wrażeniem!
Zobacz: Renault Austral: pierwsze opinie o tym atrakcyjnym SUVie
Renault Austral wygląda bardzo masywnie, poważnie, dojrzale. Sylwetka jest z jednej strony mocna, z drugiej nie można odmówić jej elegancji. Widać wyraźnie, że mamy do czynienia z samochodem XXI wieku. Jest to oczywiście SUV, a więc bardzo popularna i najszybciej rosnąca obecnie klasa pojazdów.
Zobacz: Renault Austral – znamy cennik nowego SUVa Renault
Jazdy dopiero przed nami – bo spotkanie zaczyna się od szczegółowego przedstawienia tras i zasad jazdy – jednak już teraz możemy powiedzieć, że auto bardzo nam się podoba, zbiera wyjątkowo pochlebne recenzje wśród zebranych tu dziennikarzy z kilku europejskich krajów, a Renault wiąże z nim duże nadzieje sprzedażowe.
Zobacz: Renault Austral – wersje i wyposażenie
Model ten może rzeczywiście sporo zmienić w swojej klasie, bo marka bardzo mocno pracowała nad przygotowaniem zupełnie nowej oferty dla klientów – mamy więc i nowy wygląd, zupełnie nowe, bardzo wygodne a jednocześnie praktyczne wnętrze, szeroki wybór jednostek napędowych.
W stosunku do Kadjara jest to skok pokoleniowy. Trzeba przyznać, że jest to naprawdę dobry samochód. Do testów dziennikarze otrzymali topowe wersje – hybrydowe Esprit Alpine – z napędem 200 KM. Jakość wygląda na bardzo dobrą, auto jest wyjątkowo przestronne. Zawieszenie jest znakomite, z tyłu wielowahaczowe, na zakrętach dobrze sobie radzi. Nierówności wybiera bardzo dobrze, ale przy tym pewności prowadzenia nie brakuje. System multimedialny działa błyskawiczne i płynnie – są tu dwa 12” ekrany oparte o usługi Google. Całościowy solidny, komfortowy i pewnie jeżdżący SUV – to nasze pierwsze wrażenia z jazd krętymi drogami górskimi w okolicach Madrytu. A jutro kolejny dzień za kierownicą.
Szczegółowy test i opinie z pierwszej jazdy Australem znajdziesz tutaj.
Najnowsze komentarze