Renault Austral, który wkrótce zadebiutuje na polskim rynku, ma wszelkie predyspozycje, aby trafić do czołówki najchętniej kupowanych samochodów w kategorii SUV. Toyota RAV4, Kia Sportage, Hyundai Tucson i Volkswagen Tiguan są mocno zagrożone.
Zaczynając od napędu, który jest dostępny wyłącznie w wersji hybrydowej z silnikami o mocach 130 i 200 KM, po bardzo nowoczesne i wygodne wnętrze, poprzez mocny, zdecydowany kształt, Austral wydaje się być przygotowany na ostrą konfrontację i wyjść z tej walki zwycięsko.
Mocny wygląd
Samochód kupuje się najpierw oczami. Pod tym względem mamy do czynienia z połączeniem klasyki oraz nowoczesności. Z jednej strony auto ma bardzo dobrze proporcje, z drugiej zaś kompaktowe wymiary, które ułatwiają poruszanie się po mieście i parkowanie. Jest to udane połączenie, w którym nikt nie ma wątpliwości, że to najnowszy model a jednocześnie jest tutaj pewna ponadczasowa koncepcja, która powinna dobrze znieść próbę czasu.
Oszczędny napęd hybrydowy o znakomitej dynamice
Renault przeprowadziło badania, z których wynikało, że większość osób kupujących hybrydy nie ładuje swoich wersji plug-in albo robi to rzadko. W tej sytuacji wybór rozwiązania mild-hybrid dla wersji 130 KM oraz full-hybrid dla 200 KM wydaje się być rozsądny. Ta druga oferuje niezłe osiągi, bo 8,4 sekundy do setki zadowoli zdecydowaną większość nabywców.
Komfort, ale też dobre trzymanie się drogi
Austral oferuje wszystko to, co lubimy we francuskiej motoryzacji, w tym komfort. Sylwetka SUV nie zachęca do szybkiej jazdy po zakrętach, ale nie po to buduje się takie auta. Rodzina spędzi tu czas bardzo przyjemnie a jednocześnie kierowca, który lubi szybszą jazdę doceni zaawansowane zawieszenie, które daje dobre trzymanie się drogi. Nie ma tutaj znanej z niektórych aut konkurencji nerwowej reakcji na ruchy kierownicą a systemy wspomagania realnie pomagają, nie szarpią kierownicą.
System, który ma wszystko czego potrzeba
Renault Austral ma znakomity system multimedialny, oparty na Google. Wszystko działa płynnie, jest łatwe w obsłudze (w końcu znamy to ze smartfonów!) a jednocześnie łatwo go aktualizować i dostosowywać do swoich potrzeb. Tu konkurencja może się bardzo wiele nauczyć, bo w porównaniu do Australa część aut innych marek wygląda… biednie.
Zobacz: nowe samochody Renault
Praktyczne wnętrze nowej jakości
Jest jeszcze aspekt Australa – bardzo praktyczne wnętrze. Przesuwana tylna kanapa, dużo miejsca na nogi, spory bagażnik o pojemności 555 litrów. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są bardzo dobre, jakość wysoka, spasowanie znakomite. Renault obiecuje, że to zupełnie nowe rozdanie i wydaje się, że dotrzymuje słowa.
Kto może czuć się zagrożony?
Renault ma znakomitą reputację w segmencie aut dostawczych a kolejne samochody tej marki są dzisiaj coraz bardziej cenione w segmencie osobowym. Austral jest pierwszym modelem nowej generacji z hybrydą i jeśli tylko Renault odpowiednio go wyceni, to będziemy mieli rynkowy hit. Toyota RAV4, Kia Sportage, Hyundai Tucson i Volkswagen Tiguan, które są w Polsce dość popularne, mogą czuć się zagrożone, zwłaszcza że Austral może trafić do flot. Jeśli to się uda, Renault ma szanse na świetną sprzedaż.
Najnowsze komentarze