Nowy Peugeot 3008 w ubiegłym roku przeszedł facelifting, aby jeszcze lepiej stawić czoła konkurencji na rynku. Jednym z rywali jest Renault Kadjar, który do tej pory pozostawał w tyle pod względem sprzedaży. Pojawienie się II generacji może jednak spowodować przetasowania w rankingu popularności kompaktowych SUV-ów. Choć nadchodzące wersje modelu Kadjar i 3008 wciąż pozostają tajemnicą, magazyn Auto-Moto próbował dowiedzieć się, jakie są mocne strony każdego z nich.
Renault kierowało się inną filozofią przy odnowieniu swojego SUV-a niż Peugeot. Face lifting, który Kadjar przeszedł w 2018 roku był skromny. Producent poprawił właściwie tylko to, co jest niezbędne. Auto wyposażono w nowy fotel kierowcy, ekran dotykowy i panel klimatyzacji. Zewnętrzne zmiany skupiły się na kosmetyce, ale marka Renault zbiera siły dla kolejnej generacji, która zadebiutuje już w 2022 roku.
Nowy Renault Kadjar będzie czerpał inspirację z ostatnich samochodów koncepcyjnych producenta a przede wszystkim z modelu o nazwie Morphoz oraz Megane eVision z 2020 roku, który zapowiada elektryczną wersję Megane. Kadjar pożyczy od prototypów przede wszystkim ciekawy efekt świetlny, który powinien być równie spektakularny jak lwie kły Peugeot 3008.
Nowy Renault Megane E-Tech 2022. Mamy zdjęcia wnętrza!
Wyścig projektantów
Peugeot 3008 jest jednym z najładniejszych SUV-ów na rynku, ale zbyt duża chęć wyróżnienia się może spowodować, że nowa wersja auta, która zadebiutuje w 2023 roku, nie trafi w gusta klientów. Redaktorzy magazynu Auto-Moto przewidują, że sylwetka stanie się bardziej atletyczna, osłona chłodnicy większa a reflektory zyskają na agresywności.
Oba SUV-y nieznacznie zwiększą swoje wymiary i powstaną na nowych płytach podłogowych. Renault Kadjar skorzysta z platformy CMF-C nowego Nissana Qashqaia. W katalogu zadebiutują napędy hybrydowe. Renault ma w planach także 7-miejscową wersję modelu oraz elektrycznego SUV-a, ale na razie nie wiadomo, czy model na prąd będzie częścią rodziny Kadjar. Do produkcji nowego 3008 Peugeot zastosuje nową platformę eVMP, dzięki której SUV oprócz napędów spalinowych i hybrydowych będzie oferował wersję w 100% elektryczną.
TEST: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe z automatem i dwa tygodnie w gorącym mieście. SUV po francusku
Wyższa cena
Renault całkowicie przeprojektuje wnętrze samochodu. Kokpit przyjmie kształt litery L, na który będą składały się dwa ekrany dotykowe. Rewolucji możemy spodziewać się również w multimediach. Dzięki współpracy producenta z Google, auto będzie oferowało lepszą łączność i więcej funkcji na pokładzie. Peugeot 3008 przejmie kokpit z konfigurowalnym panelem i-Toggle od modelu 308.
Renault podąża drogą swojego francuskiego konkurenta zwiększając wartość swoich pojazdów kosztem wolumenów, dlatego wzrost ceny będzie nieunikniony. Marka spod znaku lwa również wykorzysta okazję, jaką jest rynkowy debiut nowej generacji, aby wprowadzić podwyżkę.
Źródło: Auto-Moto
Najnowsze komentarze