Silnik o pojemności 1.6 litra rozwija moc maksymalną 120 KM. Jego charakterystyczną cechą jest to, że posiada zmienne fazy rozrządu, a także mechanizm sterujący pracą zaworów (ich skokiem) w zależności od tego, jak jeździ kierowca. Dodatkowo zastosowano nowy typ przepustnicy, która pomaga ograniczać zapotrzebowanie silnika na benzynę.
Konstruktorom udało się uzyskać znakomity przebieg momentu obrotowego – w przedziale 2000-4250 obr./min wartość momentu nie spada poniżej 88% jego maksymalnej wartości! Silnik sprzężony z manualną skrzynią biegów rozpędza nielekkie przecież auto do „setki” w czasie 10,5 sekundy. Maksymalna prędkość sięga 200 km/h, a średnie spalanie wynosi jedynie 5,1 litra na każdą przejechaną setkę kilometrów.
Można sobie oczywiście do tego silnika zażyczyć skrzynię automatyczną z możliwością ręcznej zmiany biegów (oczywiście sekwencyjnej). Co ciekawe – nie ma przy kierownicy tak modnych ostatnio łopatek – biegi można zmieniać jedynie lewarkiem, bądź zdać się całkowicie na automat. 207ka z nowym silnikiem sprzężonym z tym 4-biegowym automatem rozpędza się do „setki” w około 12,5 sekundy, rozpędza się do „jedynie” 195 km/h i życzy sobie średnio 5,8 litra benzynki na każde sto pokonanych kilometrów.
Niestety 207ka z nowym silnikiem nie jest jeszcze dostępna w Polsce, trudno więc nam wyrokować, jaka będzie cena tego auta. Jeśli tylko czegoś się w tym względzie dowiemy, to na pewno odpowiednie informacje opublikujemy.
KG
Najnowsze komentarze