Na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR nie ma nic, co kusiłoby miłośników francuskiej motoryzacji, nieco lepiej jest w środku. Zaczynamy przegląd prasy w wersji stronniczej – dzisiaj w zastępstwie redaktora naczelnego, wylegującego się gdzieś nad morzem w ciepłych krajach.
MOTOR nr 36 (3663) z 4.IX.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Alfa Romeo, Fiat
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C8, Type Holidays, 208, 2008, 3008, 307 CC, 206 CC, 508, 207 CC, Kangoo, Mégane E-Tech Electric, 4, 5, Master, Talisman, Megane, Sandero, Duster, Bigster, Corsa, Ducato
Po prawej stronie logo tygodnika Motor znajdziemy zapowiedź materiału o Alfie Romeo 33 Stradale. Pisaliśmy już oczywiście o niej, bo to dziecko koncernu Stellantis. Poza tym okładka nie zdradza, że w środku czeka jakiś ciekawy materiał. Dopiero rzut oka do spisu treści ujawnia, że w środku znajdziemy materiał na temat Citroëna C8.
Motor zaczyna się od obszernego materiału na temat Alfy Romeo 33 Stradale. Znajdziemy go na stronach 4-5. Później przychodzi czas na najpopularnijeze auta w 15 segmentach a tam znajdziemy takie modele jak Dacia Sandero, Opel Corsa i Peugeot 208, Fiat Panda, Renault Kangoo, Dacia Duster i Peugeot 2008. W tabelce obok znalazło się miejsce na najlepiej sprzedające się auta elektryczne w Europie: tutaj zawitało Renault Mégane E-Tech Electric. Z kolei w tabelce na temat najlepiej sprzedających się hybryd ładowalnych pojawił się Peugeot 3008.
Na stronie 8 mamy przyszłe premiery a wśród nich Renault 5, Dacia Bigster, Dacia Duster, Peugeot e-3008, Renault 4. Obok znalazła się informacja o tym, że Renault Master to zdecydowany numer 1 w Polsce pod względem aut dostawczych.
Strona 22 przynosi ranking najczęściej kradzionych aut. W tym niechlubnym rankingu królują marki niemiecki japońskie, ale pojawiają się też auta marek nas interesujących. W 2022 r. w województwie:
- opolskim – skradziono 3 szt. Renault Clio,
- zachodniopomorskim – 5 szt. Fiata Ducato,
- lubuskim – 7 szt. Fiata Ducato,
- śląskim – 26 szt. Peugeot 508 (!),
- dolnośląskim – Renault Mégane 18 szt., Fiat Ducato 16 szt.,
- małopolskim – 6 szt. Fiata Ducato,
- wielkopolskim – 22 szt. Fiata Ducato,
- świętokrzyskim – 4 szt. Renault Master,
- pomorskim – 17 szt. Fiata Ducato,
- mazowieckim – 84 szt. Fiata Ducato,
- łódzkim – 10 szt. Peugeot 508, 10 szt. Renault Clio,
- podkarpackim – Fiat Ducato 2 szt.,
- lubelskim – Renault Master 3 szt., Fiat Ducato 3 szt.,
Na stronie 28 znajdziemy tabelki z realnymi zasięgami poszczególnych modeli samochodów wielu modeli i marek – porównano dane fabryczne i to co udało się osiągnąć w czasie testu. Przykładowo, Dacia Sandero 1.0 ECO-G osiąga spalanie 12,8% wyższe niż deklarowane, natomiast Toyota Auris 1.2 aż o 37% wyższe! Peugeot 508 1.6 THP 25,9% a Lexus IS 200 t 2.0 aż 35,1% wyższe.
Strona 30 przynosi najpierw niewielką wzmiankę o Renault Talisman a użytkownik pyta czy kupić wersję z 1.5 dCi czy 1.6 dCi. Redakcja Motoru sugeruje zakup 1.6 dCi.
Później mamy artykuł o używanym Citroëne C8. To rzeczywiście auto godne uwagi, jego ceny za bezwypadkowe egzemplarze zaczynają się obecnie od 9.900 zł (a nie 11.000 zł jak piszą w Motorze) – zobacz aktualne ogłoszenia używanych C8 na sprzedaż. Artykulik jest bardzo krótki i dość lakoniczny no i na pewno trudno się zgodzić z oceną, że styl C8 jest słaby – to raczej jeden z lepiej zaprojektowanych wizualnie samochodów w klasie MPV. W poszukiwaniu wiedzy zdecydowanie lepiej odwiedzić grupę C8, 807, Ulysse i Phedra na Facebooku.
Na stronie 36 znajdziemy kilka francuskich kabrioletów, zaczynając od dużego zdjęcia Renault Mégane II, potem mniejsze Peugeot 206 CC, Peugeot 307 CC i Peugeot 207 CC.
Na stronie 43 znajdziemy niewielkie zdjęcie Citroëna Type Holidays a to z okazji omawiania targów Caravan Salon 2023.
I to wszystko co na temat interesujących nas samochodów napisano w Motorze.
Najnowsze komentarze