Citroën 2CV był protoplastą lekkich i tanich samochodów miejskich, chociaż zaprojektowano go na drogi wiejskie. Miał komfortowo przewieźć 4 osoby oraz produkty rolne po najgorszych drogach. Dzisiaj wizerunek 2CV wykorzystywany jest w reklamie producenta w Ameryce Południowej.
Citroën bardzo chętnie sięga po przekaz reklamowy związany z historią. Komfortowy, prosty do bólu i przyjemny w prowadzeniu Citroën 2CV, mimo swojego prowincjonalnego rodowodu – miał przecież przede wszystkim zmotoryzować francuską wieś – jest samochodem, który rozpoczął linie aut miejskich. Nieduże, komfortowe, oszczędne, takie miały być pojazdy w owym czasie a dzisiaj klienci także szukają podobnych rozwiązań.
Citroën 2CV trafił więc do kampanii reklamowej najnowszej odsłony miejskiego C3. Wszystko ma miejsce w Ameryce Południowej a konkretnie w Argentynie, gdzie marka promuje się poprzez zestawienie wizerunku 2CV i C3, pisząc o nich odpowiednio: Jak to się zaczęło oraz Jak to idzie dalej.
Nowy Citroën C3, w odsłonie niedostępnej w Europie, to zgrabny i dużo bardziej zaawansowany od 2CV samochód. Eleganckie linie, wygodne wnętrze i wybór oszczędnych silników mają przekonać klientów do wyboru właśnie tego modelu. A 2CV może tylko pomóc, bo niewielu jest producentów, którzy mogą pochwalić się równie legendarnym modelem, który był tak długo produkowany.
Na koniec małe ostrzeżenie dla Czytelniczek i Czytelników: nie próbujcie jeździć 2CV, bo może się spodobać, a wtedy człowiek zapada na nieuleczalną chorobę, związaną z szewronami, na którą lekarstwa do dzisiaj nie wynaleziono.
Cómo empezó / Cómo va pic.twitter.com/9D6yzmv3C3
— Citroën Argentina (@citroenarg) January 13, 2023