Trasa tegorocznej imprezy prowadziła z Warszawy drogami krajowymi i wojewódzkimi przez Płock, Kutno i Łęczycę oraz autostradę A2 do Poznania a jej łączna długość wynosiła według wyliczenia systemu nawigacji satelitarnej Navigo2go 492 km. System ten zastąpił ponadto mapę z opisem trasy. Kolejną tegoroczną nowością, poza trasą z odcinkiem autostradowym oraz systemem nawigacji satelitarnej, była wyższa przeciętna prędkość, zdecydowanie bliższa temu co widzimy w praktyce na drogach, jednak w zgodzie z przepisami ruchu drogowego a w szczególności z obowiązującymi normami prędkości. Spory wpływ na wyniki miała też bez wątpienia pogoda w czasie trwania imprezy: ulewne deszcze i silne, porywiste wiatry. Oto efekty.
Zwycięska Toyota Prius prowadzona przez Macieja Kaczmarka zużywała na trasie średnio 3,11 l benzyny na 100 km. Koszt paliwa (15,09 l po 4,49zł/l) na całej trasie wyniósł tylko 67 zł 75 gr. Rok wcześniej Prius prowadzony przez mniej wprawnego kierowcę, na mniej wymagającej trasie i przy niższej przeciętnej spalał przeciętnie 3,96 l benzyny na 100 km. Wśród diesli najlepiej wypadł tym razem Renault Megane 1.5 dCi ze spalaniem 4,26 l/100 km wyprzedzając o setne części litra oba Fiaty. Najsłabsze rezultaty uzyskane w fabrycznie nowych Oplach Corsa (poniżej 40 km na licznikach w momencie startu) zapewne zadowoliłyby każdego: 5,53 l / 100 km w wersji 1.3 CDTI i 6,14 l/100 km benzynowej 1.4 Twinport.
Największy w stawce i wyposażony w silnik o największej pojemności (1560cm3) Peugeot 407 1.6 HDi przejechał trasę zużywając 5,16 l/100 km. W klasyfikacji „Najtańszy w eksploatacji” po raz czwarty triumfował Fiat Panda. Koszt eksploatacji 1 kilometra, przy założeniu, że kupiony za 38.900 zł samochód przejedzie 100 tysięcy km zużywając średnio 4,33 l oleju napędowego na 100 km po 3,79 zł/l, wyniósł 55 gr.
Więcej ciekawostek na temat IV Supertestu Ekonomii, w tym wnioski z analizy zapisów systemu nawigacji na temat stylu jazdy uczestników imprezy, przedstawionych zostanie podczas konferencji prasowej 17. maja o godz. 12:30 w ogrodach restauracji Bistrot przy ul. Foksal w Warszawie. Zaprezentowany też będzie pierwszy w Polsce ranking najbardziej ekonomicznych i ekologicznych samochodów oferowanych na naszym rynku, opracowany przez Stowarzyszenie Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego „EXPERTMOT”.
Informacja prasowa Stowarzyszenia „Auto Klub Dziennikarzy Polskich”
Najnowsze komentarze