Opel zaprezentował nowe logo. Zmiany w oznaczeniu nie są duże. Dotychczasowy symbol narysowano cieńszą linią i wykorzystano nową czcionkę „Opel Next” oraz jaskrawy odcień koloru żółtego. Celem zmiany jest, jak tłumaczy marka, uzyskanie nowocześniejszego i odważniejszego wyglądu oraz podkreślenie innowacyjności firmy.
Podróż do przyszłości niemieckiego producenta rozpoczęła się od modelu koncepcyjnego Opel GT X Experimental, w którym pojawiła się nowa błyskawica. Neonowy odcień koloru żółtego użyty wtedy w konturze profilu, teraz stanowi część odnowionej identyfikacji korporacyjnej firmy. Z kolei Opel Mokka jest pierwszym seryjnym modelem z Rüsselsheim z nowym obliczem – panelem przednim Opel Vizor – oraz nową koncepcją kokpitu – Pure Panel.
Firma przedstawia kolejne elementy swojej nowej estetyki „Nowy Opel”, czyli nowe logo, nową czcionkę i nowy kolor. Pierwszymi modelami, które wykorzystają symbol będą odświeżony Opel Crossland i nowy Opla Mokka, które zadebiutują na rynku w pierwszej połowie 2021 roku.
Nowe wzornictwo Opla koncentruje się na najważniejszych aspektach, eliminując zbędne ozdobniki i elementy niepotrzebnie absorbujące uwagę. W nowym logo pierścień otaczający znak „blitz” jest węższy a napis stanowi solidną podstawę dla logo. Nowa czcionka o nazwie „Opel Next” jest według marki lekka, mocna, nowoczesna i przejrzysta. Występuje w trzech wersjach: lekkiej, zwykłej i pogrubionej. Nowy żółty kolor symbolizuje elektryczność — nowe paliwo na nowe czasy. Kolor ma „elektryzować i zapadać w pamięć, tworząc łatwo rozpoznawalną tożsamość”.
„Nowa era wymaga nowoczesnych marek, a nowoczesne marki wymagają przejrzystego wzornictwa. Przedstawiając nowe elementy marki, deklarujemy naszą wyrazistość, postępowość oraz otwartość na nowości i przyszłość” — wyjaśnia dyrektor ds. marki Opel, Patrick Fourniol.
Estetyka ta znajdzie odzwierciedlenie we wszystkich obszarach — od produktów po sprzedaż i marketing. Będzie wdrażana we wszystkich kanałach i obszarach komunikacji. Nowy wizerunek powstał we współpracy z agencją VELOCITY McCANN, a czcionkę „Opel Next” zaprojektowała agencja Monotype.
Źródło: Informacja prasowa Opel Polska
Najnowsze komentarze