Mokka-e poszła w ślady Corsy-e i zapewniła Oplowi kolejny już tytuł Złotej Kierownicy (Golden Steering Wheel). To już dziewiętnaste takie trofeum w dorobku tej marki od 1978 roku. Wcześniej zdobyły je: Opel Senator A (1978), Opel Kadett D (1979), Opel Ascona C (1981), Opel Corsa A (1982), Opel Kadett E (1984), Opel Senator B (1987), Opel Calibra (1990), Opel Omega B (1994), Opel Vectra B (1995), Opel Zafira A (1999), Opel Vectra C (2002), Opel Zafira B (2005), Opel Astra J (2009), Opel Meriva B (2010), Opel Zafira Tourer (2012), Opel Astra K (2015), Opel Ampera-e (2017) i Opel Corsa-e (2020).
Nowy Opel Mokka-e zdobył „Złotą Kierownicę 2021”, pokonując silną konkurencję i zdobywając jedną z najbardziej prestiżowych nagród w branży motoryzacyjnej „Najlepszy samochód poniżej 25.000 euro”. Trzeba zaznaczyć, że próg cenowy uwzględnia bonusy ekologiczne.
Po Amperze-e z 2017 roku i Corsie-e w 2020 roku, Mokka-e jest teraz trzecim modelem elektrycznym, a także pierwszym SUV-em Opla, który zdobył upragniony tytuł. Pojazdy elektryczne z logo Opla elektryzują ekspertów i czytelników magazynów AUTO BILD i BILD am SONNTAG tak samo, jak klientów.
„Nasz Opel Mokka-e nie jest zwyczajny i udowodnił to po raz kolejny podczas tegorocznej edycji Złotej Kierownicy” – stwierdził dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz, podczas wczorajszej ceremonii wręczenia nagród w berlińskim Axel Springer Haus. – „Dzięki najnowocześniejszym technologiom i bezkompromisowemu wzornictwu Mokka-e sprawia, że e-mobilność sprawia przyjemność pod każdym względem. Bardzo się cieszymy, że nasi klienci, czytelnicy AUTO BILD i BILD am SONNTAG, a także eksperci w jury widzą to w ten sam sposób”.
Nowy Opel Mokka-e imponuje nie tylko odważnym i czystym designem, ale także osiągami. Silnik elektryczny o mocy 100 kW/136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm zapewnia potężną, prawie bezgłośną jazdę. Dzięki akumulatorowi o pojemności 50 kWh można pokonać do 338 kilometrów bez przerwy na ładowanie (zgodnie z cyklem WLTP). Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Najnowocześniejszy układ hamulcowy z odzyskiem energii sprawia, że Mokka-e jest jeszcze bardziej wydajna, umożliwiając pojazdowi elektrycznemu odzyskiwanie energii podczas zwalniania lub hamowania. Akumulator można szybko naładować (do 80% w ciągu 30 minut na stacji ładowania prądu stałego o mocy 100 kW).
W drodze po trofeum „Złotej Kierownicy” najpierw głosują czytelnicy AUTO BILD i BILD am SONNTAG. Wybierają swoich trzech faworytów w każdej kategorii. Samochody z najlepszymi wynikami awansują do finału. Następnie na DEKRA Lausitzring jury złożone z dziennikarzy, kierowców wyścigowych i ekspertów samochodowych ocenia poszczególnych finalistów według kryteriów opartych na schemacie testowym AUTO BILD. W ten sposób wyłania się zwycięzców.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze