Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Opel na targach w Brukseli (2023) – jakie nowości zobaczymy?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-20
w Wiadomości, Opel
Czas czytania 6 minut
179 2
A A
1
Nowy Opel Astra Electric

Warto przeczytać!

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Dealerzy pozwali producenta samochodów. Czy podobnie będzie w Polsce?

Opel nie zamierza odpuścić targów motoryzacyjnych w Brukseli. Zobaczymy kilka ciekawych nowości prezentujących kierunek, w którym zmierza marka -elektryfikację. Światową premierę będzie miał Opel Astra Electric

Targi motoryzacyjne w Brukseli w 2023 roku będą wyjątkowe ponieważ jest to jubileuszowa, setna edycja tego wydarzenia. Ciekawych pojazdów z pewnością nie zabraknie. Listą modeli, które będziemy mogli zobaczyć podczas imprezy pochwalił się już producent spod znaku błyskawicy. Światową premierę będzie miał Opel Astra Electric. Jest to pierwsza w pełni elektryczna Astra w kilkudziesięcioletniej historii kompaktowego bestsellera.

„Premierą nowego Opla Astry Electric w Brukseli otwieramy nowy rozdział naszej elektryfikacyjnej ofensywy” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel. „Pierwsza w pełni elektryczna Astra jeszcze bardziej spopularyzuje elektryfikację w ważnej na rynku klasie kompaktowej”.

Stoisko producenta z Rüsselsheim, czynne od 14 do 22 stycznia 2023 r., będzie utrzymane w charakterystycznej dla marki żółtej kolorystyce. Wybierając ten kolor, firma chce zwrócić uwagę, że wszystkie pojazdy ze znakiem „Blitz” na stoisku 5101 w hali nr 5 mają napęd w pełni elektryczny lub są hybrydami z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in).

Zobacz także: Nowy Opel Astra drożeje. Ile trzeba zapłacić za kompaktowy model?

Nowościami rynkowymi są też modele ze znakiem „GSe” – Opel Astra Sports Tourer GSe i kompaktowy SUV Grandland GSe, które publiczność zobaczy po raz pierwszy. Ponadto Opel Mokka wkracza w nowy rok jako Mokka Electric z nowym akumulatorem i zasięgiem wydłużonym o 20 procent. Ofertę zelektryfikowanych samochodów osobowych w Brukseli uzupełnia Corsa‑e.

Firma Opel zaprezentuje również swoje podejście do elektryfikacji w segmencie samochodów dostawczych, wystawiając modele Combo‑e i Vivaro‑e z tytułem „Międzynarodowego Vana Roku 2021”.

Opel Astra Electric o zasięgu 416 km

Kurtyna w górę! W Brukseli Opel prezentuje Astrę Electric, czyli w pełni elektryczną wersję laureatki Złotej Kierownicy 20222. To publiczna premiera samochodu wyposażonego w akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh, który (według WLTP3) pozwala na przejechanie do 416 kilometrów z zerową emisją.Nowy Opel Astra Electric 2023

Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto Opel Astra Electric jest standardowo wyposażony w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW.

Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego, zapewniając imponującą dynamikę przy przyspieszaniu. Nowa Astra Electric rozpędza się do maksymalnie 170 km/h.

Astra i Grandland ze znaczkiem „GSe”

Czystą przyjemność z dynamicznej jazdy gwarantuje także skrót „GSe”, który teraz należy odczytywać jako „Grand Sport Electric” – zelektryfikowana jazda zapewnia elektryzującą przyjemność. W Brukseli prezentowane są flagowe wersje obu modeli: Opel Astra Sports Tourer GSe i Grandland GSe. W porównaniu ze „zwykłymi” wersjami usportowione GSe są jeszcze zwrotniejsze i precyzyjniejsze w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce reagują natychmiastowo i bezpośrednio na polecenia kierowcy. Technologia KONI FSD umożliwia zmienną charakterystykę amortyzacji w zależności od sytuacji, dla zapewnienia precyzji prowadzenia bez uszczerbku dla komfortu.

Silnik generuje moc 165 kW/225 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Grandland GSe jest jeszcze ambitniejszy pod względem osiągów. Moc turbodoładowanej benzynowej jednostki o pojemności 1,6 litra połączono z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. W ten sposób uzyskano łączną moc układu 221 kW/300 KM. Napęd hybrydowy typu plug-in czyni z Grandlanda GSe potężnego i sportowego SUV-a. Sprint od 0 do 100 km/h Grandlandem GSe zajmuje 6,1 sekundy, a samochód rozwija prędkość maksymalną 235 km/h.

Mokka Electric: otrzyma większy zasięg

Nowa Mokka Electric w przyszłości będzie dostępna z opcjonalnym większym akumulatorem. Z nowym akumulatorem o pojemności 54 kWh Mokka Electric może przejechać do 406 kilometrów na jednym ładowaniu, a więc o 20 procent więcej w porównaniu z dotychczasowym zasięgiem 338 kilometrów według WLTP.

Zobacz także: Nowy Opel Corsa 2024 testowany na publicznych drogach. Co się zmieni?

Opel nie zapomniał też o elektrycznej wersji swojego bestsellera – Corsie‑e. Zwrotny i praktyczny model zyskał uznanie zarówno branżowej prasy, jak i klientów oraz został nagrodzony Złotą Kierownicą w 2020 r.

Użytkowe modele Opla

Targi Motoryzacyjne w Brukseli to dla Opla okazja do pokazania zalet zelektryfikowanych modeli dostawczych. Już dzisiaj cała trójka lekkich pojazdów użytkowych marki jest elektryczna – od kompaktowego Opla Combo‑e poprzez Vivaro‑e po największego w tej gamie Movano‑e.

Elektryczne wersje są przeznaczone dla wszystkich komercyjnych użytkowników, którzy chcą promować alternatywne formy transportu. Ulokowanie akumulatorów w podwoziu obniża środek ciężkości pojazdów, co przekłada się na poprawę właściwości jezdnych.

Goście zelektryzowani ofertą Opla w Brukseli będą mogli zamówić wybrane modele bezpośrednio na stoisku, gdzie producent z Rüsselsheim urządził „punkt mobilności” z dostępem do kanału sprzedaży online. Klienci Opla mogą tam skonfigurować pojazd, obejrzeć go cyfrowo, a jeżeli się zdecydują – zamówić z dostawą do domu, teraz także w Belgii.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowy Opel Astra Electric
4 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AstraAstra-eBrukselaCombo-eCorsaMokkaOpeltargi motoryzacyjne
Udostepnij62Tweet39Udostepnij11
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.