Opel nie zamierza odpuścić targów motoryzacyjnych w Brukseli. Zobaczymy kilka ciekawych nowości prezentujących kierunek, w którym zmierza marka -elektryfikację. Światową premierę będzie miał Opel Astra Electric
Targi motoryzacyjne w Brukseli w 2023 roku będą wyjątkowe ponieważ jest to jubileuszowa, setna edycja tego wydarzenia. Ciekawych pojazdów z pewnością nie zabraknie. Listą modeli, które będziemy mogli zobaczyć podczas imprezy pochwalił się już producent spod znaku błyskawicy. Światową premierę będzie miał Opel Astra Electric. Jest to pierwsza w pełni elektryczna Astra w kilkudziesięcioletniej historii kompaktowego bestsellera.
„Premierą nowego Opla Astry Electric w Brukseli otwieramy nowy rozdział naszej elektryfikacyjnej ofensywy” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel. „Pierwsza w pełni elektryczna Astra jeszcze bardziej spopularyzuje elektryfikację w ważnej na rynku klasie kompaktowej”.
Stoisko producenta z Rüsselsheim, czynne od 14 do 22 stycznia 2023 r., będzie utrzymane w charakterystycznej dla marki żółtej kolorystyce. Wybierając ten kolor, firma chce zwrócić uwagę, że wszystkie pojazdy ze znakiem „Blitz” na stoisku 5101 w hali nr 5 mają napęd w pełni elektryczny lub są hybrydami z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in).
Zobacz także: Nowy Opel Astra drożeje. Ile trzeba zapłacić za kompaktowy model?
Nowościami rynkowymi są też modele ze znakiem „GSe” – Opel Astra Sports Tourer GSe i kompaktowy SUV Grandland GSe, które publiczność zobaczy po raz pierwszy. Ponadto Opel Mokka wkracza w nowy rok jako Mokka Electric z nowym akumulatorem i zasięgiem wydłużonym o 20 procent. Ofertę zelektryfikowanych samochodów osobowych w Brukseli uzupełnia Corsa‑e.
Firma Opel zaprezentuje również swoje podejście do elektryfikacji w segmencie samochodów dostawczych, wystawiając modele Combo‑e i Vivaro‑e z tytułem „Międzynarodowego Vana Roku 2021”.
Opel Astra Electric o zasięgu 416 km
Kurtyna w górę! W Brukseli Opel prezentuje Astrę Electric, czyli w pełni elektryczną wersję laureatki Złotej Kierownicy 20222. To publiczna premiera samochodu wyposażonego w akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh, który (według WLTP3) pozwala na przejechanie do 416 kilometrów z zerową emisją.
Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto Opel Astra Electric jest standardowo wyposażony w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW.
Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego, zapewniając imponującą dynamikę przy przyspieszaniu. Nowa Astra Electric rozpędza się do maksymalnie 170 km/h.
Astra i Grandland ze znaczkiem „GSe”
Czystą przyjemność z dynamicznej jazdy gwarantuje także skrót „GSe”, który teraz należy odczytywać jako „Grand Sport Electric” – zelektryfikowana jazda zapewnia elektryzującą przyjemność. W Brukseli prezentowane są flagowe wersje obu modeli: Opel Astra Sports Tourer GSe i Grandland GSe. W porównaniu ze „zwykłymi” wersjami usportowione GSe są jeszcze zwrotniejsze i precyzyjniejsze w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce reagują natychmiastowo i bezpośrednio na polecenia kierowcy. Technologia KONI FSD umożliwia zmienną charakterystykę amortyzacji w zależności od sytuacji, dla zapewnienia precyzji prowadzenia bez uszczerbku dla komfortu.
Silnik generuje moc 165 kW/225 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Grandland GSe jest jeszcze ambitniejszy pod względem osiągów. Moc turbodoładowanej benzynowej jednostki o pojemności 1,6 litra połączono z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. W ten sposób uzyskano łączną moc układu 221 kW/300 KM. Napęd hybrydowy typu plug-in czyni z Grandlanda GSe potężnego i sportowego SUV-a. Sprint od 0 do 100 km/h Grandlandem GSe zajmuje 6,1 sekundy, a samochód rozwija prędkość maksymalną 235 km/h.
Mokka Electric: otrzyma większy zasięg
Nowa Mokka Electric w przyszłości będzie dostępna z opcjonalnym większym akumulatorem. Z nowym akumulatorem o pojemności 54 kWh Mokka Electric może przejechać do 406 kilometrów na jednym ładowaniu, a więc o 20 procent więcej w porównaniu z dotychczasowym zasięgiem 338 kilometrów według WLTP.
Zobacz także: Nowy Opel Corsa 2024 testowany na publicznych drogach. Co się zmieni?
Opel nie zapomniał też o elektrycznej wersji swojego bestsellera – Corsie‑e. Zwrotny i praktyczny model zyskał uznanie zarówno branżowej prasy, jak i klientów oraz został nagrodzony Złotą Kierownicą w 2020 r.
Użytkowe modele Opla
Targi Motoryzacyjne w Brukseli to dla Opla okazja do pokazania zalet zelektryfikowanych modeli dostawczych. Już dzisiaj cała trójka lekkich pojazdów użytkowych marki jest elektryczna – od kompaktowego Opla Combo‑e poprzez Vivaro‑e po największego w tej gamie Movano‑e.
Elektryczne wersje są przeznaczone dla wszystkich komercyjnych użytkowników, którzy chcą promować alternatywne formy transportu. Ulokowanie akumulatorów w podwoziu obniża środek ciężkości pojazdów, co przekłada się na poprawę właściwości jezdnych.
Goście zelektryzowani ofertą Opla w Brukseli będą mogli zamówić wybrane modele bezpośrednio na stoisku, gdzie producent z Rüsselsheim urządził „punkt mobilności” z dostępem do kanału sprzedaży online. Klienci Opla mogą tam skonfigurować pojazd, obejrzeć go cyfrowo, a jeżeli się zdecydują – zamówić z dostawą do domu, teraz także w Belgii.