Kilka tygodni temu Opel zaprosił kreatywnych i utalentowanych ludzi, w tym studentów kierunków projektowania, aby wymyślili własne projekty Rocks-e do Rocks-e Design Hack. Miało to być coś fajnego, a nawet szalonego. Odzew był ogromny. Młodzi projektanci z całego świata brali udział w konkursie za pośrednictwem portali społecznościowych. Pomysły i projeky zachwyciły jury złożone z dyrektora generalnego Opla Floriana Huettla, wiceprezesa ds. projektowania Marka Adamsa oraz znanej testerki samochodowej i influencerki Jessiki Thön.
Teraz wyłoniono zwycięzcę Rocks-e Design Hack: jest nim Lukas Wenzhöfer z Hünfelden w Hesji, student Uniwersytetu Projektowania w Pforzheim/Badenia-Wirtembergia. Lukas przekonał jury swoją interpretacją Opla Rocks-e jako zabawnego elektrycznego pojazdu terenowego o nazwie „Skały ekstremalne” (Rocks e-xtreme), mocno nawiązującą do nazwy modelu, ale jednak się od niej różniącą. Opel zbuduje pojedynczy egzemplarz tego zwycięskiego projektu. Absolutną nowością była możliwość śledzenia procesu tworzenia samochodu koncepcyjnego „Rocks e-xtreme” za pośrednictwem różnych kanałów sieci społecznościowych.
„Wiele niezwykłych szkiców projektowych Opla Rocks-e, jakie otrzymaliśmy, dowodzi, że nasz innowacyjny w 100% elektryczny czterokołowiec jest źródłem inspiracji na całym świecie. Ogromne zainteresowanie i oryginalne pomysły pokazują potencjał mobilności elektrycznych i małych, zwinnych modeli wkraczających do świata motoryzacji. Rocks-e oferuje bezemisyjną radość z jazdy z efektem zachwytu już od 15 roku życia*. Gratulujemy Lukasowi Wenzhöferowi i jednocześnie dziękujemy wszystkim uczestnikom Rocks-e Design Hack za ich kreatywność i zaangażowanie” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.
Młode talenty twórcze postawiły członków jury przed trudnym zadaniem, ponieważ wachlarz pomysłów był tak szeroki, jak możliwe obszary zastosowania Rocks-e. Na przykład Théo Philippot wyobraził sobie Rocks-e w alpejskim terenie. Ten 22-latek z Châteaudun (Francja) zaprojektował ekstrawagancki „Rocks-e Snowmobile”, który umożliwia ekspedycje po śniegu na łyżwach bez emisji spalin i z dodatkowym łańcuchem napędowym. Na jego wyposażeniu znajduje się kompas, stojak na narty oraz bagażnik z panelami fotowoltaicznymi. Jury wyraziło Théo ogromne uznanie i przyznało mu trzecie miejsce w Rocks-e Design Hack.
Drugie miejsce zajął 26-letni Kazuki Sakurai z Japonii ze swoim „Rocks-e Urban e-Racer Concept”. Specjalnie zaprojektowany do wyścigów na zamkniętych i bezpiecznych torach miejskich, „Urban e-Racer” ma na celu zainspirowanie Generacji Z do nowego rodzaju rywalizacji: zrównoważonej, elektrycznej i ekspresyjnej. Jest to widoczne w jego konstrukcji, z bardzo szerokimi panelami przednimi i bocznymi oraz specjalnymi kołami. Rocks-e mógłby rozszerzyć ofertę modeli wyczynowych wokół Opla Corsy-e Rally i pierwszego na świecie pucharu jednej marki na samochody w 100% elektryczne, ADAC Opel e-Rally Cup, tak aby centra miast mogły sprawować swoje siedziby.
To było ekstremalne w najlepszym tego słowa znaczeniu, kiedy jury Rocks-e Design Hack zobaczyło projekt Rocks-e Lukasa Wenzhöfera. I właśnie tak 26-letni student wzornictwa przemysłowego nazwał swoją propozycję: „Opel Rocks e-xtreme”. Wenzhöfer od dawna pasjonuje się tym innowacyjnym, lekkim pojazdem: „Opel Rocks-e pozwala młodym ludziom poruszać się i cieszyć się jazdą bez ograniczeń. Mój prototyp zbiera wszystkie te punkty i doprowadza je do skrajności. Jego możliwości terenowe zwiększają poczucie wolności w dotarciu do dowolnego celu. A jego bardziej sportowy charakter obiecuje większą radość z jazdy, aby udowodnić, że mobilność elektryczna to coś więcej niż tylko zdroworozsądkowe rozwiązanie” – wyjaśnia Wenzhöfer.
Rezultatem jest zabawny, w 100% elektryczny pojazd terenowy, który robi wrażenie. Jego koła obute w terenowe opony zostały mocno wysunięte na zewnątrz, aby zapewnić większą szerokość i stabilność. Przednie zawieszenie ma podwójne wahacze poprzeczne oraz zewnętrzną klatkę bezpieczeństwa w intensywnym, jasnożółtym kolorze. Wreszcie duży spojler z tyłu z turkusowym napisem „e-xtreme” i numerem „001” pokazuje, że jest to absolutnie wyjątkowy, w 100% elektryczny dwumiejscowy samochód, który spełnia jeden cel: zapewnia czystą radość z jazdy w terenie! „Ważne było dla mnie znalezienie właściwej równowagi między najatrakcyjniejszymi szczegółami a czystym ogólnym wrażeniem, które pozwoliłoby zachować podstawowy charakter modelu Rocks-e i pozostać wiernym językowi stylistycznemu Opla: „odważnemu i czystemu”” – dodaje 26-latek.
W konkursie Rocks-e Design Hack wyróżniono właśnie tę pracę z uwagi na skupienie się autora na radości z jazdy. Nawet w swojej standardowej konstrukcji ten w 100% elektryczny samochód wnosi powiew świeżości do segmentu aut miejskich: Opel Rocks-e został niedawno wybrany przez czytelników „Najlepszą innowacją projektową 2022 r.” w kategorii „Mini Cars” niemieckiego magazynu auto motor und sport. Swoimi przerysowanymi i niezwykłymi pod każdym względem projektami młodzi utalentowani twórcy z pewnością podkreślili, że chcą jeszcze bardziej przekonać młodych ludzi do mobilności elektrycznej i zainspirować ich nowatorskim elektrycznym modelem Opla.
* zależnie od kraju i lokalnych przepisów
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze