Pierwsze centra Pro+ powstały w 2009 r., by zapewnić jeszcze wyższy poziom jakości obsługi handlowej i posprzedażnej skierowanej do firm: dzięki tej jakości Renault zajmuje czołową pozycję na europejskim rynku samochodów dostawczych od 13 lat.
Sieć ta budowana jest w oparciu o ideę „one stop shop”, czyli praktycznych i efektywnych rozwiązań umożliwiających spełnienie wszelkich oczekiwań klientów instytucjonalnych w jednym centrum.
Pod koniec 2009 r. Renault rozpoczęło budowę sieci Pro+ przeznaczonej do obsługi firm, w maju br. w Le Mans we Francji zainaugurowano dwusetne centrum tej sieci. Docelowo na koniec 2012 r., będzie ona liczyła blisko 400 punktów rozsianych po całym świecie.
Punkty Renault Pro+ realizujące koncepcję „one stop shop” (wszystko w jednym miejscu), oferują firmom kompleksowe i efektywne rozwiązania w zakresie sprzedaży samochodów nowych i używanych, jak również finansowania oraz obsługi posprzedażnej. Sieć Pro+ posiada jednolite standardy działania i spełnia precyzyjne wymagania w zakresie poziomu obsługi, wśród których najważniejsze są:
– Profesjonalny zespół pracowników działu sprzedaży i serwisu, specjalizujących się w obsłudze firm i samochodów dostawczych, których kompetencje handlowe i techniczne są stale podnoszone dzięki programom specjalistycznych szkoleń.
– Pełna ekspozycja gamy samochodów Renault dla firm, obejmująca samochody osobowe, dostawcze, ale też pojazdy modyfikowane.
– Dostępność usług poprzez zgrupowanie w jednym miejscu całości usług związanych z użytkowaniem samochodu do celów zawodowych.
– Szybka i sprawna obsługa dzięki elastycznej organizacji serwisu, wyposażeniu i narzędziom właściwie dostosowanym do pojazdów o masie całkowitej sięgającej 7 ton, co pozwala na szybkie przyjęcie samochodu klienta na stanowisko warsztatowe i wykonanie naprawy w krótkim, wcześniej zapowiedzianym i dotrzymanym terminie.
– Dbałość o rentowność działalności prowadzonej przez klienta poprzez spełnienie jego specyficznych oczekiwań związanych z jego branżą działalności. W razie unieruchomienia samochodu, sieć Pro+ oferuje zastępcze rozwiązania, łącznie z możliwością udostępnienia samochodu zastępczego tej samej kategorii.
W większości krajów Renault utworzyło strukturę zwaną Krajowym Centrum Renault Pro+ (CNR Pro+). Jej zadaniem jest zapewnienie pomocy technicznej i handlowej dla lokalnej sieci Partnerów, a w szczególnych przypadkach także dla klientów końcowych. Rolą tej komórki jest również organizowanie i współpraca z grupą producentów nadwozi i zabudów autoryzowanych przez Renault do wykonywania modyfikacji pojazdów (samochody z zabudową izotermiczną, wywrotki, kontenery itp.).
Obecnie w Polsce jest piętnastu koncesjonerów Pro+ oraz ich dwie filie. Otwarcie setnego punktu Renault Pro+, które odbyło się jesienią 2010 r., miało miejsce w Kielcach, a punktem tym była firma Tandem. Dzięki sieci Pro+ i jej kompetencjom miedzy innymi w zakresie ofert zabudowy samochodów, Renault stało się liderem w segmencie zabudów i modyfikowanych samochodów użytkowych na rynku polskim.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze