Jakie samochody cieszyły się największym zainteresowaniem we Francji? Bitwa na podium pomiędzy Peugeot 208 a Renault Clio była bardzo zacięta.
W roku 2020 zarejestrowano we Francji 1,65 mln samochodów osobowych, co stanowi spadek o 25,5%. Jest to efekt obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa takich jak: czasowe wstrzymanie produkcji oraz zamknięcie salonów dealerskich. Tytuł lidera sprzedaży należy do II generacji Peugeot 208. W ubiegłym roku zarejestrowano 92.796 egzemplarzy miejskiego modelu, w tym także wersji elektrycznej. Oczko niżej z rezultatem 84.031 sztuk uplasowało się Renault Clio V. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę, że w roku 2020 w sprzedaży wciąż znajdowała się IV generacja, międzypokoleniowym bestsellerem okaże się hatchback spod znaku rombu. W minionym roku wykupiono z salonów 11.912 egzemplarzy IV wcielenia Clio. Konkurencyjny Citroen C3 ze sprzedażą 58.547 sztuk trafił na miejsce czwarte.
Dopłaty ekologiczne zachęciły wielu Francuzów do przesiadki na pojazd z napędem elektrycznym. Samochody na prąd biły prawdziwe rekordy sprzedaży. Ciekawostką jest m.in. Renault Zoe, które z imponującym rezultatem 37.409 sztuk zajęło dziewiąte miejsce rankingu. W segmencie miejskich crossoverów najwięcej klientów skusił Peugeot modelem 2008 (trzeci najpopularniejszy model we Francji) wyprzedzając konkurencyjnego Renault Captura. Scena kompaktowych SUV-ów należała przede wszystkim do Peugeot 3008, Dacii Duster oraz Citroena C5 Aircrossa. W Top 50. odnajdziemy również przedstawicieli marki premium Grupy PSA, czyli modele DS 7 Crossback (11.847 sztuk) oraz DS 3 Crossback (10.334 sztuki).
Pierwszy model niezwiązany ani z koncernem PSA, ani z Grupą Renault zajął miejsce 11. Jest to Toyota Yaris, która w Polsce jest najchętniej wybieranym modelem wśród klientów indywidualnych.
Najnowsze komentarze