Gdy w 2012 roku Renault zaprezentowało nowy samochód elektryczny, nikt chyba nie przypuszczał, że w ciągu kilku lat sytuacja tak się zmieni. Dzisiaj auta na prąd nie są już niczym dziwnym a wiele osób miało okazję poznać zalety tego typu napędu, choćby dzięki usługom car sharingu. Nowe i używane samochody elektryczne stały się widokiem może jeszcze nie powszechnym, ale bynajmniej nie są już rzadkością na naszych ulicach. Dlatego chcemy naszym Czytelnikom przybliżyć to zagadnienie, poprzez praktyczny długodystansowy test, obejmujący wszystkie scenariusze i warunki jazdy w Polsce i poza jej granicami.
Od 4 stycznia rozpoczniemy długodystansowy test Renault Zoe, który potrwa pół roku. W tym czasie chcemy pokazać Wam nie tylko zagadnienia związane z samą jazdą i ładowaniem, ale też z montażem własnej ładowarki i licznika w sytuacji, gdy nie mamy domu a także dokładniej porównać koszty używania auta elektrycznego z tradycyjnym oraz aplikacje mobilne, które ułatwiają korzystanie z auta.
Zobacz: długodystansowy test Renault Kadjar
Co będziemy testować? Renault Zoe Intens ZE 50. Samochód ma silnik elektryczny o mocy 135 KM oraz baterię 52 kWh i teoretyczny zasięg 395 km wg normy WLTP. Cena modelu zaczyna się w konfiguratorze ZOE od 147.900 zł (cena katalogowa) w jasnoniebieskim kolorze (dopłata 2.200 zł) ale my na pokładzie mamy jeszcze dodatkowe wyposażenie:
- możliwość ładowania prądem stałym (4300 zł),
- Easy link 9,3″ z nagłośnieniem BOSE (2000 zł),
- Easy Park Assist (system wspomagania parkowania przód/tył/bok) (1000 zł),
- pakiet zimowy czyli kierownica podgrzewana, fotele przednie podgrzewane, kierownica skórzana (1200 zł),
Katalogowa cena tak skonfigurowanego samochodu wynosi 158.600 zł.
Wyposażenie standardowe w tej wersji Intens:
- obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze nadwozia,
- szyby tylne boczne przyciemniane,
- fotel kierowcy z regulacją wzdłużną i oparcia,
- karta Renault Hands Free
- tylna kanapa składana w układzie 1/3-2/3,
- szyby tylne regulowane elektrycznie,
- szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym,
- ładowarka indukcyjna,
- tylna szyba podgrzewana,
- centralny zamek zdalnie sterowany,
- światła do jazdy dziennej LED,
- czujnik światła i deszczu,
- funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania,
- światła przeciwmgłowe,
- lusterka zewnętrzne regulowane i składane elektrycznie,
- lusterko wsteczne fotochromatyczne,
- osłona przeciwsłoneczna z lusterkiem i oświetleniem,
- regulator-ogranicznik prędkości,
- system ostrzegania o nadmiernej prędkości,
- zestaw do naprawy uszkodzonej opony,
- system utrzymywania pasa ruchu,
- system kontroli martwego pola,
- kamera cofania,
- system wspomagania parkowania przód/tył
- klimatyzacja automatyczna,
- system ABS,
- komputer pokładowy z informacjami o zasięgu, kompatybilny z TFT 10,25″,
- poduszki powietrzne boczne,
- system wspomagania nagłego hamowania,
- przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera,
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z tyłu,
- przednia poduszka pasażera z możliwością wyłączenia,
- system dynamicznej kontroli toru jazdy ESC,
- 3-punktowe przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i regulacją wysokości
mocowania Isofix, - przewód do ładowania (6,5 m) do Wallboxów i publicznych terminali ładowania,
- kierownica ze skóry ekologicznej,
- akumulator litowo-jonowy.
Aktualne promocje na zakup Renault Zoe oraz innych samochodów Renault można sprawdzić na stronie promocje.renault.pl.
Samochód udostępniła nam do testów firma Renault Polska.
Czekamy na Wasze pytania w komentarzach. Na wszystkie postaramy się odpowiedzieć w kolejnych materiałach.
Najnowsze komentarze