Niby zmiany były niewielkie, ale najwyraźniej nie oczami Francuzi kupują samochody ;-) Liczą się rozwiązania techniczne, w tym nowe jednostki napędowe – oszczędne i ekologiczne. I to naprawdę ekologiczne, bo przecież koncern sam przyznał, że nigdy nie stosował żadnych oszukańczych chwytów, by spełnić normy emisji spalin, co czyniła na przykład Grupa Volkswagena w kilku swoich markach.
W efekcie Peugeot 208, bo o nim mowa, okazał się po raz drugi z rzędu najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w kanale dystrybucji do osób prywatnych. To zgrabne autko uzyskało w październiku niemal 5,2-procentowy udział we francuskim rynku!
Znakomicie idzie też sprzedaż nowego Peugeot 308 – to wciąż najchętniej wybierany samochód kompaktowy nad Sekwaną. Od 22. października można już we Francji zamawiać wersję 308 GTi.
Z kolei Peugeot 508 wciąż jest na pierwszym miejscu we Francji wśród rodzinnych sedanów, zarówno w październiku, jak i w ujęciu sprzedaży skumulowanej od początku roku.
W ujęciu za dziesięć miesięcy Peugeot wciąż ma trzy swoje modele w gronie pięciu najchętniej wybieranych samochodów nad Sekwaną – to Peugeot 208 (miejsce 2., 4,8% udziału w rynku), Peugeot 308 (miejsce 3., 4% udziału w rynku) i Peugeot 2008 (miejsce 5., 3,3% udziału w rynku).
W październiku francuski rynek wzrósł nieznacznie – jedynie o 0,6%. Udział Peugeota w tym torcie sięga 17,4%.
W ujęciu skumulowanym Peugeot wzrósł w ciągu dziesięciu miesięcy o 6,9%, a to o 1,2 punktu procentowego więcej, niż cały francuski rynek. Udział w rynku jest analogiczny, jak w październiku – 17,4%, a to oznacza wzrost o 0,2 punktu procentowego w stosunku do wartości za pierwszych dziesięć miesięcy roku 2014.
W gamie lekkich samochodów użytkowych, gdzie rynek wzrósł o 1,4%, Peugeot okazał się prawdziwym bestsellerem – zwiększył sprzedaż aż o 15,2% i uzyskał 16,8-procentowy udział w rynku.
W efekcie łączne wyniki Peugeota (samochody osobowe + lekkie auta użytkowe) sprawiły, że marka zanotowała wzrost o 6% (cały rynek wzrósł w tym czasie o 4,9%) i została najdynamiczniej rozwijającą się marką we Francji. Jej udział w rynku sięgnął 17,1%, co oznacza wzrost o 0,2 punktu procentowego w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
KG
Najnowsze komentarze