Peugeot zakończył rok na drugim miejscu (samochody osobowe + dostawcze) na rynku hiszpańskim, a Peugeot 3008 Plug-in Hybrid okazał się najlepiej sprzedającym się modelem hybrydowym plug-in w 2022 roku w Hiszpanii.
Peugeot kończy 2022 rok na pozycji wicelidera hiszpańskiego rynku nowych aut (samochody osobowe + użytkowe). W zakończonym właśnie roku firma odnotowała 69.488 rejestracji różnych modeli samochodów osobowych i dostawczych, co stanowi pokrycie rynku na poziomie 7,44%. Marka sygnowana lwem zamknęła rok jako lider w kanale sprzedaży do firm, co dowodzi, że profesjonalni klienci uważają samochody Peugeot za niezawodną i bezpieczną wartość.
Jeśli chodzi o pojazdy użytkowe, Peugeot jest liderem na rynku sprzedaży dla klientów prywatnych (jednoosobowa działalność gospodarcza), gdzie osiąga prawie jedną rejestrację na pięć.
Jeśli chodzi o najlepiej sprzedające się modele, to liderem był Peugeot 208, z 14.096 zarejestrowanymi egzemplarzami, co pozwoliło mu wspiąć się na podium w segmencie B. Podobnie jest z jego w 100% elektrycznym wariantem, Peugeotem e-208, który również znalazł się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się aut elektrycznych wśród samochodów miejskich. W tym samym segmencie B produkowany w Vigo Peugeot 2008 stał się wzorcem wśród kompaktowych SUV-ów, w dużym zainteresowaniem cieszyła się jego elektryczna wersja Peugeot e-2008.
W pierwszym roku komercjalizacji Peugeota 308, pierwszego modelu, który przyjął nowy wizerunek marki, ten kompaktowy samochód zajął czwarte miejsce wśród hatchbacków i kombi segmentu C z liczbą 7.046 rejestracji. Na szczególną uwagę zasługują jego hybrydowe odmiany typu plug-in, które zamykają rok 2022 jako jeden z nowych punktów odniesienia w tej kategorii na hiszpańskim rynku.
Z 12.455 zarejestrowanymi egzemplarzami, Peugeot 3008 zakończył rok na trzecim miejscu wśród SUV-ów w segmencie C i jako lider hiszpańskiego rynku samochodów osobowych z napędem hybrydowym typu plug-in, z 2.738 zarejestrowanymi egzemplarzami wersji PHEV, co stanowi 5,69% penetracji na wspomnianym rynku.
W segmencie D Peugeot 508 utrzymuje solidną pozycję, zwłaszcza w wersjach PHEV, w swoich 5-drzwiowych nadwoziach SW, w tym w wersji PSE, wzorcowej dla zelektryfikowanej technologii o wysokich osiągach.
Na rosnącym rynku w 100% elektrycznych pojazdów użytkowych, Peugeot oferuje wersję elektryczną we wszystkich swoich modelach (e-Rifter, e-Partner, e-Expert, e-Traveller i e-Boxer), co umacnia go jako drugą markę na rynku aut w 100% elektrycznych.
Z tymi wynikami marka Peugeot cieszy się na rozpoczynający się rok. W 2023 roku będzie miała jedną z największych ofensyw produktowych, zaczynając od Peugeota 408, wzmacniając stylistykę i ewolucję technologiczną swoich modeli, z dużym naciskiem na wprowadzenie nowych zelektryfikowanych silników. Pojawi się też duży nacisk na samochody w 100% elektryczne, szczególnie w segmencie C, tak ważnym w Hiszpanii.
Przy tak dobrych wynikach nie ma się co dziwić, że samochody całej Grupy Stellantis sprzedają się w Hiszpanii najlepiej ze wszystkich.
Znajdź model Peugeota dla siebie
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze