Podczas imprezy zorganizowanej 16. maja w Montgomerie Golf Course w Dubaju Peugeot wprowadził na tamtejsze rynki model 301, znany już dobrze w Polsce i doceniany przez setki klientów. W prezentacji wzięli oczywiście udział importerzy w regionie – Swaidan Trading LLC (Dubaj i Zjednoczone Emiraty Arabskie) oraz Omer Bin Youssef & Sons LLC (Abu Dhabi), nie zabrakło też importerów z Arabii Saudyjskiej, Bahrajnu, Omanu, Kuwejtu, Kataru i Egiptu. Jak łatwo się domyślić, pojawili się także przedstawiciele arabskich mediów.
Wprowadzenie Peugeota 301 na rynki Bliskiego Wschodu powinno skutkować umocnieniem marki w segmentach B i C, które stanowią łącznie 29% sprzedaży w tym regionie.
Peugeot 301 osiągnął duży sukces na wszystkich rynkach, na których został wprowadzony. Pół roku po debiucie na niektórych rynkach europejskich i w krajach Basenu Morza Śródziemnego, 301-ka trafiła teraz na Bliski Wschód, a wkrótce pojawi się także w Rosji. Sprzedano dotychczas już 33.000 egzemplarzy (więcej, niż prognozowano), a produkcję w hiszpańskich zakładach w Vigo zwiększono w związku z tym z początkowych 75.000 do 90.000 sztuk rocznie. Fabryka ta produkuje 301-kę na wszystkie rynki, za wyjątkiem chińskiego, gdzie auto pojawi się pod koniec bieżącego roku i pochodzić będzie z lokalnych zakładów.
Peugeot 301, to samochód, który jest szczególnie dobrze przystosowany do oczekiwań klientów na Bliskim Wschodzie. Nie mówimy tu oczywiście o szejkach, ale o zwykłych ludziach, którzy żyją w państwach Arabskich. Entuzjastycznie przyjęty w Algierii, czy Turcji model teraz trafił także na Bliski Wschód. Peugeot intensywnie rozbudowuje tam swoją sieć dealerską w regionie i spodziewa się dużego zainteresowania 301-ką przewidując, że największe zainteresowanie wzbudzi wersja z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym połączonym z automatyczną skrzynią biegów. Tego typu konfiguracje klienci na Bliskim Wschodzie wybierają bowiem dość często.
Samochód ma mieć konkurencyjną cenę, nad czym pracował zarówno Peugeot, jak i jego partnerzy bankowi w regionie. W efekcie Francuzi liczą na podwojenie swojej sprzedaży na Bliskim Wschodzie do roku 2015. To jest jak najbardziej możliwe, bo tylko w latach 2011-2012 sprzedaż Peugeota wzrosła tam o 53%.
KG; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze