Przez cały rok 2021 Peugeot zmagał się ze znaczną nadwyżką popytu nad podażą. Długotrwałe globalne ograniczenia produkcyjne wywołane przez pandemię Covid-19 oraz kłopoty z dostępem do niektórych podzespołów, głównie elektronicznych, znacznie ograniczyły zdolność czeskich dealerów do zaspokojenia zainteresowania klientów samochodami Peugeot, a zainteresowanie to nadal znacząco rośnie. W 2021 roku Peugeot zarejestrował w Czechach 9.974 samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze i z udziałem w rynku wynoszącym 4,4% zajął 5. miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w tym kraju. W rok 2022 marka wchodzi jednak z największym portfelem zamówień w historii.
Sprawdź, jak sprzedawały się samochody Peugeot w Polsce w 2021 roku
Marco Venturini, dyrektor marki Peugeot w Czechach: „Ogólnie rzecz biorąc, nasze wyniki sprzedaży w tym roku nie spełniły oczekiwań, ale sukces mierzy się nie tylko liczbami bezwzględnymi. W liczbie zamówień rok 2021 przewyższył rok ubiegły, a także poprzednie lata 2019 i 2018, o ponad 5 proc. Miniony rok przyniósł również wiele dobrych wiadomości, takich jak nowe, bardzo atrakcyjne logo marki, realizacja dużego zamówienia flotowego dla operatora pocztowego w Czechach, udana impreza Peugeot Emotion Day i oczywiście wprowadzenie nowego Peugeota 308, który trafi na czeski rynek w styczniu. Ten model będzie naszym najważniejszym samochodem w gamie przez cały obecny rok i kolejne lata. Naszym aktualnym celem jest teraz przezwyciężenie kryzysu produkcyjnego i jak najszybsze zaspokojenie ogromnego i oczywiście miłego zainteresowania klientów naszymi produktami”.
W 2021 roku Peugeot sprzedał w Czechach 7.652 samochody osobowe. Z udziałem w rynku na poziomie 3,7% marka zajęła 7. miejsce w rankingu samochodów osobowych.
Podobnie jak w latach ubiegłych najlepiej sprzedającym się modelem był Peugeot 2008, który odpowiadał za ponad 35% całkowitej sprzedaży aut osobowych marki na czeskim rynku. Ten miejski SUV od dawna jest bestsellerem u naszych południowo-zachodnich sąsiadów. Z 2.689 zarejestrowanymi samochodami awansował o cztery miejsca na 15. pozycję wśród najlepiej sprzedających się samochodów w Czechach. Jego elektryczna wersja e-2008 znalazła 79 nabywców (o 49 więcej niż w 2020 roku), co czyni go drugim najpopularniejszym samochodem elektrycznym segmentu B na czeskim rynku.
Kolejnym, rosnącym z roku na rok modelem był Peugeot 3008. Wprowadzony w zeszłym roku lifting zwiększył jego atrakcyjność i efektywność środowiskową. SUV Peugeot 3008 sprzedał się w 2021 roku w Czechach w 1.058 egzemplarzach, w tym 67 hybryd typu plug-in (o 49 więcej niż w 2020 r.).
Jeśli chodzi o lekkie samochody dostawcze, w listopadzie ubiegłego roku Peugeot odniósł wielki sukces, kiedy pomimo ekstremalnych ograniczeń produkcyjnych zrealizował zlecenie operatora pocztowego w Czechach i dostarczył temu klientowi prawie 300 samochodów Peugeot Boxer. Poczta Czeska jest największym dla marki Peugeot klientem w Europie Środkowo-Wschodniej. Pomimo tej spektakularnej dostawy, Peugeot nie zdołał obronić ubiegłorocznej pozycji najlepiej sprzedającej się marki samochodów użytkowych w Czechach i tym razem zajął drugie miejsce. Całkowita liczba lekkich samochodów dostawczych Peugeot zarejestrowanych w Czechach w ubiegłym roku wyniosła 2.322, co przekłada się na 11,81% udział w rynku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: archiwum
Najnowsze komentarze