Peugeot podał startowy poziom cenowy praktyczniejszej wersji swojego najnowszego kompaktu. Ceny mamy z rynku francuskiego, ale dać to może pewną podstawę do spekulacji co do wartości, jakich można oczekiwać na polskim rynku.
Samochód o przestronnym wnętrzu i naprawdę dużym bagażniku (610 dm³ wg normy VDA), dobrze wyposażony i nieźle wyglądający, dostępny jest we Francji od 22.350 euro i jest to cena auta z silnikiem wysokoprężnym w wersji wyposażeniowej Access. W gamie Business cena samochodu zaczyna się od poziomu 23.000 euro, również z silnikiem diesla.
Najtańszy hatchback z silnikiem 1.6 HDi 92 kosztuje we Francji 21.450 euro, co oznacza, że dopłata do wersji SW wynosi 900 euro. W sumie niemało. Polska cena 308-ki 1.6 HDi 92 Access wynosi 70.300 zł, czyli spodziewać by się należało, że kombi wycenione zostanie od poziomu mniej więcej 74.000 zł. Dużo? Tylko na pierwszy rzut oka! Škoda Octavia Combi w wyprzedaży rocznika 2013 kosztuje z 90-konnym dieslem co najmniej 71.200 zł. Za Volkswagena Golfa Variant z takim samym 90-konnym dieslem zapłacić trzeba minimum 76.690 zł. Renault Megane (z 2013 roku) w wersji ZEN Collection ze 110-konnym dieslem i skrzynią EDC kosztuje 77.550 zł. A ma nieco mniejszy bagażnik…
Jak więc widać polskie przewidywane ceny Nowego Peugeota 308 SW wcale nie są takie wysokie, jak by się mogło wydawać, przynajmniej na tle konkurencji.
Auto swoją premierę będzie miało za nieco ponad 1,5 miesiąca podczas Salonu Samochodowego w Genewie (będziemy tam!), ale we Francji można je zamawiać już od wczoraj.
KG
Najnowsze komentarze