Samochody z silnikiem wysokoprężnym ciągle w cenie, także we Francji. Największą gwiazdą obchodów 100-lecia autodromu Linas-Montlhéry okazał się Peugeot 404 Diesel – samochód, który pobił 40 międzynarodowych rekordów. Można nim jeździć szybko i oszczędne oraz niezawodnie!
Żaden samochód nie wywoływał takiego zainteresowania w czasie obchodów stulecia autodromu Linas-Montlhéry jak Peugeot 404. Ten pojazd ma bardzo bliskie związki z autodromem, bo właśnie tutaj kilkadziesiąt lat odbywały się próby bicia rekordów z jego udziałem. Poszły znakomicie! A ten specjalny Peugeot 404 to auto z mocno pochyloną przednią szybą i dachem typu hard-top. Siedzenie pasażera było pokryte spawaną blachą, przekształcając samochód w jednomiejscowy. Zgodnie z przepisami Międzynarodowej Federacji Samochodowej (Fédération Internationale Automobile), model 404 został wyposażony w zestaw narzędzi i części zamiennych do ewentualnych napraw, dzięki czemu masa pojazdu wynosiła 1135 kg, wliczając w to radiostację do łączności z ekipą. Zderzaki i osłony kół, zbędne akcesoria dla tego typu imprez, zostały usunięte.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje
Pod maską pracował 4-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny Peugeot Indenor typu XD 88. Średnica x skok: 88 x 80 mm, 1948 cm3. Stosunek objętościowy: 21:1. Moc maksymalna: 68 KM SAE przy 4500 obr/min. Specjalna głowica była wykonana z lekkiego stopu metali.
Zastosowano w nim wyjmowane mokre tuleje, boczny wałek rozrządu w bloku cylindrów oraz zawory górne i wał korbowy oparty na 5 łożyskach.
Zobacz: Aktualności dotyczące samochodów Peugeot. Codziennie
Próby bicia rekordów odbyły się na autodromie Linas-Montlhéry w dniach 4 i 5 czerwca, a następnie 11, 12, 13 i 14 czerwca 1965 roku. Podczas tych wydarzeń 5 kierowców jeździło na zmianę co trzy godziny.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot. Promocje, pomiary, opinie
Oprócz pięciu kierowców, zespół składał się z 25 mechaników (po 5 na kierowcę/zespół) i dwóch specjalistów od silników Indenor. Na zmianę w dzień i w nocy tankowali oni paliwo i sprawdzali, czy samochód i jego silnik są w dobrym stanie. Dzięki ich umiejętnościom i motywacji średni czas trwania każdego postoju (w sumie 27) został skrócony do 52 sekund! 404 okrążał i okrążał, przyklejony do toru. Kierowcy zmieniali się co 3 godziny w ciągu dnia i co 2 godziny i 15 minut w nocy.
Najnowsze komentarze