Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wyprawy Turcja

Peugeot 5008 na tropie tajemnic Araratu cz.1: 9 tysięcy kilometrów niezwykłej podróży

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-09-23
w Turcja, Wyprawy
Czas czytania 3 minut
508 32
A A
7
Peugeot 5008

Warto przeczytać!

Jak Renault Oroch wygląda w środku? Jadę pickupem na bazie Dustera nad ocean. Misja Brazylia – cz.6

W wizytą w fabryce, gdzie produkowany jest Duster w wersji pick-up. Dwa polskie akcenty! Misja Brazylia – cz.5

Nowy Citroën C3 1.6 Feel Pack Flex Fuel – pierwszy test! Tego się nie spodziewałam. Misja Brazylia – cz.4

Renault Oroch 1.3 170 KM automat: pierwsze wrażenia po przejechaniu ponad 400 km. Misja Brazylia – cz.3

Jak sprawuje się Peugeot 5008 w długiej wakacyjnej wyprawie? Czy samochód da sobie radę z autostradą, drogami szutrowymi a nawet plażą? Czy przejedziemy bez problemu wiele tysięcy kilometrów non stop? Ruszamy na wielką wyprawą – „Na tropach tajemnic Araratu”. Dwa samochody Peugeot 5008, jeden benzyna, drugi diesel, wraz z kierowcami z Francuskie.pl i Polskiego Radia, jadą na najbardziej wyczerpujący test, jaki kiedykolwiek robiono w Polsce. Poznamy plusy i minusy samochodów, poznamy swoje charaktery. Nie będzie łatwo, bo mamy odcinki po 1000 kilometrów dziennie. Na naszej trasie góry, doliny, miejsca, gdzie nikt nie mówi w żadnym znanym nam języku. Będziemy przy granicy z Gruzją, Armenią, Irakiem, Syrią…

Program wyjazdu jest wyjątkowo bogaty. Zaczynamy od nocnego przejazdu przez Polskę, Słowację i Węgry, by wjechać do Serbii. Następnie przejeżdżamy Macedonię i Grecję, dojeżdżając do granicy z Turcją. I tam zaczyna się właściwa część naszej wielkiej wyprawy. Najpierw północna i wschodnia Turcja, blisko granicy z Gruzją oraz Armenią. Odwiedzimy rejon Araratu, gdzie ma znajdować się sławna Arka Noego. Później zwiedzimy okolice jeziora Van, Kapadocję a na koniec pojedziemy do Stambułu. Cała zaplanowana trasa liczy ponad 9 tysięcy kilometrów.

Czas na parę słów o naszych samochodach – w podróż wybieramy się Peugeotem 5008. Mamy do dyspozycji dwa modele. Pierwszy z nich to wersja z silnikiem HDI 1.6 o mocy 110 KM a druga to 2.0 HDI o mocy 150 KM. Auto ma 4,53 m długości i oferuje 5 pełnowymiarowych miejsc oraz dwa składane fotele dodatkowe. Peugeot 5008 to auto o doskonałym współczynniku aerodynamicznym – CX wynosi zaledwie 0,29. Uwagę zwracają duże przeszklone powierzchnie. W połączeniu ze szklanym dachem daje to niesamowity efekt przestrzenności wnętrza.

Miejsce kierowcy to prawdziwe stanowisko dowodzenia. Prawie pionowe położenie kierownicy powoduje, że samochód prowadzi się bardzo przyjemnie, wręcz komfortowo. Wrażenie to wzmacnia wygodny fotel i zabudowa wokół niego. Pasażerowie z tyłu również mają powody do zadowolenia – fotele są składane i przesuwane, co uprzyjemnia podróż. Z tyłu mamy do dyspozycji ogromny bagażnik, który posiada ponad 750 litrów pojemności. Oprócz tego podróż ułatwiają liczne schowki, zlokalizowane w całym samochodzie. Sprawdzimy dokładnie, na ile będą przydatne i sprawdzą się podczas długich wojaży.

To oczywiście nie wszystko. O tym co nam się spodobało, co było przydatne i o wrażeniach z podróży napiszemy w kolejnych relacjach.

>>> Na tropach tajemnic Araratu – część druga. Ruszamy w trasę.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 5008

Originally posted 2010-06-09 22:46:13.

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 5008AraratAzjaCXPeugeotpodróżeTurcja
Udostepnij388Tweet116Udostepnij32
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more