Peugeot 508 i 508 SW Hybrid wchodzą na rynek. Jaki mają zasięg i spalanie?

3 2 471

Nowy Peugeot 508 oraz 508 SW Hybrid przeszły testy homologacyjne WLTP. Według marki koszt eksploatacji hybrydy jest porównywalny z wersją Blue HDi 130. Samochód można już zamawiać we Francji.

Zgodnie z planem elektryfikacji Peugeota, w przyszłości wszystkie samochody marki będą oferowane z napędem elektrycznym lub hybrydowym. W ofercie pojawił się już całkowicie elektryczny model e-208, a także hybrydowa wersja 3008. Kolejnym modelem poddanym procesowi elektryfikacji jest Peugeot 508.

Napęd Peugeota 508 i 508 SW Hybrid pochodzi od jednostki benzynowej PureTech o mocy 180 KM, która jest połączona z silnikiem elektrycznym generującym 110 KM (80 kW) mocy. Połączenie dwóch napędów daje nam maksymalną moc wynoszącą 225 KM (165 kW). Pojazd oferuje jazdę w czterech trybach: Zero Emission, który wykorzystuje tylko silnik elektryczny, Sport dostarczający maksimum możliwości, uniwersalny Hybrid oraz Comfort, który łączy tryb hybrydowy z komfortowym ustawieniem zawieszenia.

Zgodnie z cyklem WLTP Peugeot 508 Hybrid charakteryzuje się emisją 29 g CO₂/km (30 g/km dla wersji SW), a średnie spalanie wynosi 1,3 l/100 km. Pojazd został wyposażone w akumulator o pojemności 11,8 kWh, który zapewnia zasięg w trybie elektrycznym 54 km. Kombi potrafi pokonać bez silnika spalinowego do 52 km. Ładowanie akumulatora za pomocą Wallboxa zajmuje 1 godzinę 45 minut (gniazdo 32 A podłączone do opcjonalnej jednofazowej ładowarki o mocy 6,6 kW).

Według francuskiej marki, koszt posiadania i użytkowania 508 SW Hybrid jest porównywalny z wersją Blue HDi 130 EAT8. Przy obliczeniach dla firm wzięto pod uwagę roczny dystans 30.000 km oraz jazdę 65% w trybie hybrydowym oraz 35% w trybie elektrycznym. W przypadku osób prywatnych obliczenia opierają się na założeniu rocznego przebiegu 15.000 km i jeździe 50% w trybie hybrydowym i 50% w trybie elektrycznym.

Nowy Peugeot 508 i 508 SW Hybrid jest już dostępny we Francji w trzech poziomach wyposażenia: Allure, GT Line oraz GT. W innych krajach europejskich zamówienia będą przyjmowane pod koniec roku. Cena podstawowa modelu wynosi 44.550 euro. Za wersję kombi trzeba zapłacić od 45.850 euro.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
KimSebaToja Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Toja
Gość
Toja

Hybryda nie ma zasięg elektryczny. To plugin hybryd. Pozdro

Seba
Gość
Seba

Widziałem ostatnio w Lublinie 508 sw. Bardzo nudny wolę w zwykłej wersji

Kim
Gość
Kim

Pani Dziennikarz to sie bardzo zle czyta. Zaczynajac od tytulu, ktory nie mowi nic po ostatnie zdanie. Nie rozroznia Pani rodzajow pojazdow elektrycznych. Peugeot jest typowym pluginem, czyli najmniej popularnym rozwiazaniem w Polsce.