Nowy Peugeot 508 oraz 508 SW Hybrid przeszły testy homologacyjne WLTP. Według marki koszt eksploatacji hybrydy jest porównywalny z wersją Blue HDi 130. Samochód można już zamawiać we Francji.
Zgodnie z planem elektryfikacji Peugeota, w przyszłości wszystkie samochody marki będą oferowane z napędem elektrycznym lub hybrydowym. W ofercie pojawił się już całkowicie elektryczny model e-208, a także hybrydowa wersja 3008. Kolejnym modelem poddanym procesowi elektryfikacji jest Peugeot 508.
Napęd Peugeota 508 i 508 SW Hybrid pochodzi od jednostki benzynowej PureTech o mocy 180 KM, która jest połączona z silnikiem elektrycznym generującym 110 KM (80 kW) mocy. Połączenie dwóch napędów daje nam maksymalną moc wynoszącą 225 KM (165 kW). Pojazd oferuje jazdę w czterech trybach: Zero Emission, który wykorzystuje tylko silnik elektryczny, Sport dostarczający maksimum możliwości, uniwersalny Hybrid oraz Comfort, który łączy tryb hybrydowy z komfortowym ustawieniem zawieszenia.
Zgodnie z cyklem WLTP Peugeot 508 Hybrid charakteryzuje się emisją 29 g CO₂/km (30 g/km dla wersji SW), a średnie spalanie wynosi 1,3 l/100 km. Pojazd został wyposażone w akumulator o pojemności 11,8 kWh, który zapewnia zasięg w trybie elektrycznym 54 km. Kombi potrafi pokonać bez silnika spalinowego do 52 km. Ładowanie akumulatora za pomocą Wallboxa zajmuje 1 godzinę 45 minut (gniazdo 32 A podłączone do opcjonalnej jednofazowej ładowarki o mocy 6,6 kW).
Według francuskiej marki, koszt posiadania i użytkowania 508 SW Hybrid jest porównywalny z wersją Blue HDi 130 EAT8. Przy obliczeniach dla firm wzięto pod uwagę roczny dystans 30.000 km oraz jazdę 65% w trybie hybrydowym oraz 35% w trybie elektrycznym. W przypadku osób prywatnych obliczenia opierają się na założeniu rocznego przebiegu 15.000 km i jeździe 50% w trybie hybrydowym i 50% w trybie elektrycznym.
Nowy Peugeot 508 i 508 SW Hybrid jest już dostępny we Francji w trzech poziomach wyposażenia: Allure, GT Line oraz GT. W innych krajach europejskich zamówienia będą przyjmowane pod koniec roku. Cena podstawowa modelu wynosi 44.550 euro. Za wersję kombi trzeba zapłacić od 45.850 euro.
Najnowsze komentarze