Zakup samochodu bez wychodzenia z domu? Taką ofertę wprowadza we Francji Grupa PSA. Teraz za pomocą kilku kliknięć będzie można kupić modele marki Peugeot, Citroen i DS.
Grupa PSA chce być bardziej przystępna dla tych, którzy nie mają czasu podjechać do salonu sprzedaży, by wybrać swój upragniony model samochodu. Aż 90 proc. klientów rozpoczyna proces zakupowy właśnie w internecie. Za pomocą komputera na spokojnie obejrzymy dany produkt i zastanowimy się nad zakupem. Nowa usługa PSA podąża za tym trendem.
Nie jest to zupełna nowość, taką możliwość dostali już bowiem klienci Peugeot z Wielkiej Brytanii w styczniu 2017 roku oraz zainteresowani zakupem Citroena w Brazylii, już w listopadzie roku 2016. Ponadto od marca 2017 działa strona internetowa, na której można zamawiać nowego SUV-a DS 7 Crossback. Jest ona dostępna w ośmiu europejskich krajach. Internetowy rodzaj usług stopniowo będzie przenosił się na pozostałe części Europy.
Koncern mówi, że funkcja już okazała się sukcesem w Wielkiej Brytanii i częściowo przyczyniła się do wzrostu sprzedaży w tym kraju, który wyniósł w pierwszej połowie 2017 roku 75 proc. Z kolei w Brazylii dokonano 200 zamówień online. Wkrótce dołączy również aplikacja dotycząca finansowania.
Stephen Norman, dyrektor sprzedaży i marketingu Grupy, wyjaśnia: „Wdrożenie tej oferty jest częścią planu „Push to Pass”, który ma na celu postawienie klienta w centrum naszej strategii. Grupa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Po podjęciu decyzji w internecie oczekują następnego etapu, czyli całkowitej możliwości zakupu pojazdu online. Jest to dla nas szansa rozwoju oraz możliwość przyciągnięcia nowych klientów.
Zakup samochodów przez internet jest szybki, łatwy i być może także przyjemny, ale chyba nie jest w stanie całkowicie zastąpić możliwości zobaczenia modelu na żywo u dealera i odbycia jazdy testowej. Jak sądzicie?
Najnowsze komentarze