Zmniejszenie spalania, a co za tym idzie, także emisji dwutlenku węgla, jest ważkim problemem. Peugeot bardzo mocno angażuje się w tych kwestiach i widać to wyraźnie po kolejno osiąganych progach średniej emisji w samochodach tego producenta. Najnowsze, potwierdzone osiągnięcie, to 125,2 g/km (ustanowione w maju br.), co oznacza spadek o 3,2 g/km w stosunku do wyniku ubiegłorocznego. To efekt tego, że aż 79% pojazdów francuskiej marki emituje mniej, niż 140 g dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr. Peugeot jednak nie spoczywa na laurach – na rok 2015 celem jest uzyskanie średniej emisji na poziomie 116 g/km!
Do osiągnięcia tak wyśrubowanych parametrów dróg jest wiele. Peugeot korzysta z napędu hybrydowego HYbrid4 łączącego napęd elektryczny z silnikiem wysokoprężnym, zmniejsza masę swoich samochodów, proponuje trzycylindrowe silniki benzynowe, czy stosuje tzw. mikrohybrydy, czyli najnowszej generacji systemu Stop & Start.
Dodatkowe korzyści osiąga się także poprzez modernizację już produkowanych jednostek napędowych. Przykładem są choćby silniki 1.6 HDi, które wyposażono teraz m.in. w:
– nową pompę oleju o zmiennej wydajności;
– nowe oleje przekładniowe o niskiej lepkości ograniczające niepożądane tarcie;
– nowe uszczelki wału korbowego;
– przeprojektowany napęd paska alternatora;
– nową pompę próżniową.
W zależności od wersji i modelu samochodu zmiany te mogą być wspomagane przez pakiety aerodynamiczne, bądź opony o niskich oporach toczenia.
W efekcie średnia emisja dwutlenku węgla i średnie spalanie wynoszą:
– 208 1.6 e-HDi 92 KM, 5-biegowa manualna skrzynia biegów: 90 g/km, 3,5 l/100 km
– 308 1.6 e-HDi 112 KM, 6-biegowa manualna skrzynia biegów: 100 g/km, 3,8 l/100 km
– 508 1.6 e-HDi 115 KM, 6-biegowa skrzynia biegów sterowana elektronicznie: 104 g/km, 4,0 l/100 km (508 SW: 105 g/km, 4,0 l/100 km)
– 508 1.6 HDi 115 KM, 5-biegowa manualna skrzynia biegów: 114 g/km, 4,4 l/100 km (508 SW: 115 g/km, 4,5 l/100 km)
– 3008 1.6 HDi 115 KM, 6-biegowa manualna skrzynia biegów: 125 g/km, 4,8 l/100 km z 16- i 17-calowymi kołami; 127 g/km, 4,9 l/100 km z 18-calowymi kołami;
– 5008 1.6 HDi 115 KM, 5-biegowa manualna skrzynia biegów, 5-miejscowy: 124g/km, 4,7 l/100 km przy 16-calowych kołach; 128 g/km, 4,9 l/100 km z 17-calowymi kołami;
– 5008 1.6 HDi 115 KM, 6-biegowa manualna skrzynia biegów, 7-osobowy: 128 g/km, 4,9 l/100 km przy 16-calowych kołach; 132g/km, 5,0 l/100 km z 17-calowymi kołami;
– 5008 1.6 HDi 115 KM, 6-biegowa manualna skrzynia biegów, 5- i 7-osobowy: 135 g/km, 5,2 l/100 km na 18-calowych kołach;
– 5008 1.6 HDi 115 KM, 6-biegowa mechaniczna elektronicznie sterowana skrzynia biegów, 5-osobowy: 119 g/km, na 17- i 18-calowych kołach;
– 5008 1.6 HDi 115 KM, 6-biegowa mechaniczna elektronicznie sterowana skrzynia biegów, 7-osobowy: 117 g/km na kołach 16-calowych i 126 g/km na 17- i 18-calowych kołach.
KG
Najnowsze komentarze