Zawsze miło jest informować Was o kolejnej nagrodzie dla francuskiego samochodu. Tym razem mamy wieści z Ameryki Południowej, a konkretnie z Brazylii. Nowy Peugeot e-2008 został tam wybrany Samochodem Elektrycznym Roku 2023 w plebiscycie magazynu „Autoesporte”, jednego z najważniejszych w Brazylii. Co ciekawe stało się to niemalże w momencie, w którym auto trafiło na rynek. Peugeot e-2008 jest bowiem oferowany w Brazylii dopiero od listopada.
W plebiscycie „Autoesporte” samochody są wybierane przez jury na podstawie takich kryteriów, jak technologia, nowoczesny design, bezpieczeństwo, efektywność energetyczna i cena. W tym roku nowy Peugeot e-2008 został doceniony za kultową, magnetyczną stylistykę, zaawansowaną technologię na rzecz zrównoważonego rozwoju, wydajność i pełny pakiet wyposażenia standardowego.
Model ten jest trzecim pojazdem elektrycznym marki wprowadzonym na rynek w Brazylii, który pojawił się na krajowym rynku niecały miesiąc temu, aby zwiększyć elektryczną gamę Peugeota. Dla marki to dopiero początek nowego rozdziału w jej historii w Brazylii.
Wśród wielu cech branych pod uwagę przez jurorów „Autoesporte”, nowy Peugeot e-2008 spodobał się tym, że oferuje wysokie osiągi dzięki silnikowi, który niemal natychmiast dostarcza cały swój moment obrotowy i 136 KM mocy, oferując trzy różne tryby jazdy oraz wysokowydajny akumulator, który zapewnia nawet 345 km zasięgu i pozwala na szybkie ładowanie do 80% w czasie do 30 minut (na stacjach o mocy 100 kW). Ponadto Peugeot e-2008 ma nowy selektor jazdy, e-Toggle, w którym dostępna jest tryb „B”. Aby zoptymalizować zasięg, współpracuje on z hamulcem silnikowym i pozwala zmniejszyć prędkość pojazdu po prostu poprzez zdjęcie stopy z pedału przyspieszenia.
Peugeot e-2008 posiada również tylne światła LED przypominające pazury lwa. Jest też monogramu z polakierowaną na niebiesko literą „e” towarzyszący nazwie modelu (2008), wskazując, że jest to pojazd w 100% elektryczny.
Wewnątrz znajduje się oczywiście Peugeot i-Cockpit 3D®, który gwarantuje funkcjonalność zapewniającą intuicyjną i wyjątkową jazdę, centrum multimedialne z 10-calowym ekranem i ciekłokrystaliczną tablicą wskaźników 3D, a także nawigację satelitarną 3D i podświetlenia ambientowe z wyborem aż ośmiu kolorów.
Od momentu wprowadzenia na rynek swojego pierwszego samochodu elektrycznego, Peugeot stawia sobie za cel dostarczanie nie tylko nowej gamy modeli na rynek brazylijski, ale całego łańcucha usług i powiązanych produktów, aby zagwarantować pełny cykl wsparcia klientom, którzy ufają i stawiają na tę nową ścieżkę mobilności. W wyniku tego zaangażowania na rzecz swoich konsumentów marka właśnie ogłosiła otwarcie trzech punktów dostępu do usługi carsharingu dla samochodów elektrycznych. Ten system działa za pośrednictwem aplikacji Flou, którą można teraz pobrać w sklepach z aplikacjami na iOS i Androida. Uruchomienie ma na celu zapewnienie społeczeństwu w 100% cyfrowych, intuicyjnych i zróżnicowanych doświadczeń, a także zachęcanie do koncepcji nieskomplikowanej i płynnej zrównoważonej mobilności, aby zdemokratyzować korzystanie z pojazdów elektrycznych i zaoferować zróżnicowane doświadczenie w postaci jazd próbnych.
Autoesporte
Autoesporte
oprac. Krzysztof Gregorczyk; grafiki: Peugeot
Najnowsze komentarze