Na stoisku o powierzchni przeszło 1.500 m² Peugeot prezentuje 16 samochodów – największą i najmłodszą w historii gamę aut oferowanych w Państwie Środka. Znalazła się wśród nich pełna gama modeli serii Roland Garros, koncepcyjny Onyx oraz auto prezentujące nowatorską konstrukcję hybrydy wykorzystującej powietrze – Peugeot Hybrid Air.
Salon w Szanghaju odbywa się w momencie, gdy spływają raporty dotyczące sprzedaży za pierwszy kwartał. A te są bardzo optymistyczne – chiński rynek wykazał w tym okresie imponującą dynamikę rzędu niemal 18%, ale sprzedaż Peugeota wzrosła aż o 31% w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego. To nowy rekord marki w Chinach!
To efekt m.in. wprowadzenia nowych modeli w styczniu. Peugeot zaoferował trójbryłowe modele 308, 408, 508 oraz crossovera 3008, dzięki czemu posiada obecnie najmłodszą gamę pojazdów w swojej historii na tym rynku. Auta te produkowane są w Chinach, przez spółki joint venture działające na lokalnym rynku.
Za kilka miesięcy Peugeot wprowadzi na ten rynek kolejnego sedana, z którym wiąże duże nadzieje. Auto pokazywane jest już na salonie w Szanghaju, wzbudza spore zainteresowanie, ale to nic dziwnego – z uwagi na korzystną cenę do wielkości i jakości może się stać bestsellerem. Chodzi oczywiście o Peugeota 301, który grał będzie w prestiżowym w Chinach segmencie M stanowiącym przeszło 50% tamtejszego rynku nowych samochodów. Gra warta jest więc świeczki.
Chiński rynek, największy na świecie od 2009 roku, wymusza wdrażanie nowych rozwiązań, modeli, schlebianie gustom obywateli Państwa Środka. Peugeot wprowadza tam właśnie nowoczesne jednostki napędowe: 1.6 CVVT, 160-konny motor 1.6 THP (najlepszy od paru lat w swojej klasie), a lada chwila dołączy do nich nowe jednostki 1.2 THP, 1.8 CVVT oraz 1.8 THP. Jak widać – praktycznie nie ma mowy o dieslach… ;-)
Francuzi prezentują też swoje rozwiązania hybrydowe, w tym najnowszy pomysł: Hybrid Air łączący napęd benzynowy z powietrznym. To tanie w implementacji rozwiązanie świetnie spisujące się w autach miejskich, które pozwala na realne ograniczenie spalania do nawet 2 l/km.
Peugeot prezentuje też gamę modeli w specjalnej serii Roland Garros, nawiązującej do wieloletniej tradycji budowania samochodów z logo turnieju tenisowego. W Szanghaju można obejrzeć sygnowane tą nazwą wersje 207 CC, 308 CC, ale też 3008 i 508. Partnerstwo Peugeota i Roland Garros trwa już przeszło ćwierć wieku.
Supersamochód Onyx mieliśmy już okazję oglądać czy to w Paryżu, czy to w Genewie. Teraz mogą się z nim zapoznać także Chińczycy. Centralnie umieszczony silnik V8 i zaskakujące materiały użyte do budowy konceptu z pewnością wzbudzą spore zainteresowanie. Ostre krawędzie, miedź, włókno węglowe, a wewnątrz sprasowane gazety i filc – na pierwszy rzut oka może to szokować, ale prezentuje się znakomicie!
Sieć sprzedaży i serwisu Peugeota w Chinach ma pod koniec bieżącego roku liczyć czterysta punktów. Pokrywać one mają swoim zasięgiem 80% terytorium Państwa Środka. Efektem ma być zdobycie jeszcze większego udziału w tamtejszym rynku i dywersyfikacja rynków ze znaczącym przesunięciem środka ciężkości z Europy na Azję, nie tylko na Chiny zresztą.
Citroen
KG
Najnowsze komentarze