Francuski rynek nowych samochodów osobowych na koniec lutego 2024 r. wzrósł o 12,97% w porównaniu z lutym 2023 r. Dodatkowy dzień roboczy, bo w tym roku luty miał 29 dni, pozwolił na sprzedaż większej ilości aut.
W lutym 2024 na francuskim rynku wygrywa Peugeot, który ma komfortową pozycję lidera zarówno pod względem marki, jak i modelu. Powód? Prawie 10.000 egzemplarzy modelu 208 sprzedanych tylko w tym miesiącu. Citroën powrócił na 3. miejsce na rynku jeśli chodzi o marki, ale po piętach depcze mu Dacia, tracąc zaledwie 100 sztuk do szewronów. Tu zapowiada się jeszcze spora walka.
Udział samochodów benzynowych wyniósł 33,9%, hybrydowych 36,7%, elektrycznych 17,2% a diesel to zaledwie 7,5%. To ostatnie spowodowane jest nie tylko preferencjami klientów, ale też wycofywaniem aut z silnikiem wysokoprężnym z oferty.
Jak wyglądała pierwsza 10-ka nowych samochodów we Francji w styczniu i lutym 2024?
TOP 10 nowych aut – Francja, styczeń – luty 2024
- Peugeot 208 II – 18.402 szt.
- Renault Clio V – 12.827 szt.
- Dacia Sandero – 12.731 szt.
- Citroën C3 III – 11.110 szt.
- Peugeot 308 III – 7.556 szt.
- Peugeot 2008 II – 7.200 szt.
- Toyota Yaris – 6.136 szt.
- Renault Captur II – 6.101 szt.
- Toyota Yaris Cross – 5.658
- Dacia Duster II – 5.295
Jak widać z powyższego zestawienia, obejmującego styczeń i luty 2024, Peugeot 208 II nie ma sobie równych, tu pomogła agresywna polityka cenowa. Dacia Sandero wciąż wysoko, prawie na równi z Renault Clio V. Bardzo ciekawa jest wysoka pozycja Peugeot 308 – piąte miejsce i pierwszy kompakt w zestawieniu. W segmencie Crossover B Peugeot 2008 skutecznie wygrywa z Renault Captur.
TOP 10 marek – Francja, luty 2024
- Peugeot – 22.222
- Renault – 20.301
- Citroën – 11.848
- Dacia – 11.727
- Toyota – 10.118
- Volkswagen – 8.467
- BMW – 5.367
- Kia – 4.199
- Fiat – 4.166
- Opel – 4.059
Peugeot jest liderem zestawienia marek, ale Renault wcale nie ma tak daleko do lidera w lutym. Citroën jest na trzecim miejscu, goni go Dacia a tuż za nimi plasuje się Toyota. Volkswagen jest dopiero na szóstym miejscu, BMW na siódmym. W pierwszej dziesiątce, oprócz Peugeot i Citroëna, załapały się jeszcze dwie marki koncernu Stellantis: Fiat i Opel.
Najnowsze komentarze