Lider portugalskiego rynku samochodowego przez trzy lata z rzędu, Peugeot, rozpoczął rok 2024 z dużymi ambicjami, a zakończył styczeń jako lider rynku ogółem (samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe) i rynku pojazdów osobowych (dane ACAP).
Z 2.491 rejestracjami, Peugeot był najlepiej sprzedającą się marką na całym rynku pojazdów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, odnotowując wzrost wolumenu o 31,9% w porównaniu z tym samym miesiącem 2023 roku, znacznie powyżej wzrostu rynku (+7,6%). Francuska marka zwiększyła tym samym swój udział w rynku do 13,8% wobec 11,2% rok wcześniej.
Peugeot wyprzedził także konkurencję na rynku pojazdów osobowych. Odnotowując imponujący wzrost wolumenowy o 56,5% na rynku, który wzrósł zaledwie o 7,5%, zapewnił sobie pozycję najlepiej sprzedającej się marki dzięki 2.086 rejestracjom, a jego udział w rynku wzrósł do 13,3% (dokładnie o 4,2 punktu procentowego więcej, niż w styczniu 2023 roku).
Na rynku lekkich pojazdów użytkowych PEUGEOT sprzedał 405 aut i zamknął pierwszy miesiąc roku z udziałem w rynku na poziomie 17,1%.
Traktując elektryfikację jako priorytet, poprzez stale rosnącą gamę w pełni zelektryfikowanych pojazdów, wraz z nowymi, elektrycznymi i ofensywnymi silnikami we wszystkich segmentach rynku, Peugeot potwierdza swoją pozycję wiodącej marki wśród producentów uniwersalnych.
Peugeot był zatem pierwszą marką uniwersalną w rankingu całkowitej sprzedaży (samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe) na rynku LEV (pojazdy elektryczne i hybrydy plug-in), rejestrując 397 takich aut, co stanowi wolumen o 28% wyższy niż w tym samym miesiącu 2023 roku i rynkowy udział na poziomie 8,1%. Podobnie było na rynku pojazdów osobowych LEV, gdzie Peugeot sprzedał w styczniu 341 pojazdów (+32% w porównaniu z rokiem ubiegłym), co dało mu rynkowy udział na poziomie 7,3%.
Peugeot odnotował przyspieszenie na rynku pojazdów PHEV, stając się również tutaj wiodącą marką uniwersalną na rynku. 236 rejestracji oznacza znaczny wzrost o 119% w porównaniu do wolumenów ze stycznia 2023 roku, co stanowi ponad trzykrotny wzrost tego segmentu rynku. Peugeot rozpoczyna rok z udziałem w tym segmencie rynku w wysokości około 11%.
Na rynku pojazdów BEV (całkowicie elektrycznych) Peugeot sprzedał w Portugalii w styczniu 161 pojazdów (samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe), również tutaj będąc liderem wśród marek uniwersalnych. Około jedną trzecią tego wolumenu (56 sztuk) stanowiły w 100% elektryczne samochody dostawcze z gamy cieszącej się doskonałą opinią wśród firm i profesjonalistów. Wyniki te zapewniły marce Peugeot pozycję lidera w tej części rynku ze znaczącym udziałem wynoszącym około 24%.
Jeśli chodzi o modele, to Peugeot 2008 utrzymuje tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu w Portugalii, znajdując w styczniu 1.001 nabywców.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze