Nieco ponad rok po wprowadzeniu na rynki europejskie modelu 208 produkowanego w zakładach w Poissy (Francja) i w Trnavie (Słowacja), w sobotę 13. kwietnia ruszyła produkcja tego zgrabnego modelu w brazylijskiej fabryce w Porto Real.
Dotychczas sprzedano już przeszło 300.000 egzemplarzy 208-ki. Teraz model ten wchodzi w nowy etap – przygotowanie jego produkcji w Ameryce Południowej pochłonęło przeszło 305 milionów euro. Warto przy okazji zaznaczyć, że auto zostało dostosowane do oczekiwań klientów i wymogów klimatycznych Ameryki Południowej. Pod maskę trafiły zaś silniki Flex-fuel produkowane przez PSA Peugeot Citroën w Brazylii.
Przewidziano trzy wersje wyposażeniowe. 208-ki Active i Allure napędzane będą silnikami o pojemności 1.5 litra, zaś Griffe otrzyma jednostkę 1.6. Szczególnie mniejsze silniki powinny cieszyć się dużym zainteresowaniem z uwagi na znakomite wyniki efektywności energetycznej przy jednocześnie niskich kosztach obsługi serwisowej. To jedna z trzech najlepszym pod tym względem jednostek oferowanych na rynku brazylijskim.
Citroen
KG; grafika: Peugeot
Najnowsze komentarze