Po dziewięciu miesiącach 2016 roku Peugeot może mieć powody do zadowolenia biorąc pod uwagę wyniki na rodzimym rynku. W pierwszej piątce najchętniej kupowanych nad Sekwaną samochodów aż trzy noszą logo dumnie kroczącego lwa. To Peugeot 208 (druga pozycja z udziałem 5% w rynku), Peugeot 308 (miejsce trzecie i 3,9% udziału w rynku) oraz Peugeot 2008 (piąta lokata i 3,4% udziału rynkowego).
Biorąc pod uwagę jedynie wyniki z września liderem francuskiej sprzedaży do klientów prywatnych jest Peugeot 208, który wykroił dla siebie 5,2% tego rynku.
Peugeot 308 był we wrześniu najchętniej kupowanym we Francji autem kompaktowym z udziałem w rynku na poziomie 3,7%.
Po dziewięciu miesiącach 2016 roku sprzedaż Peugeota wzrosła o 4,4% na rynku lekkich samochodów użytkowych, który urósł w tym czasie o 6,3% w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Udział Peugeota w tym rynku wyniósł po dziewięciu miesiącach 2016 roku 16,8%, co odpowiada wzrostowi o blisko 12.900 aut.
Rynek aut osobowych wzrósł w tym samym czasie o 5,7%, ale przyrost sprzedaży Peugeota był nieco mniejszy – francuska marka uzyskała sprzedaż o 3.3% wyższą, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Peugeota w całym rynku aut osobowych wynosi po dziewięciu miesiącach 2016 roku 17%.
Spore nadzieje Peugeot wiąże z zaprezentowanym szerokiej publiczności podczas paryskiego salonu samochodowego modelem 3008, który teraz nie jest już crossoverem, a SUV-em. Auto trafi do salonów sprzedaży dokładnie za tydzień, 14. października.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze