środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Piąty etap Silk Way Rally i piąte zwycięstwo Peugeota

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-07-12
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
6 1
0
6
UDOSTĘPNIEŃ
19
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Piąty etap Silk Way Rally za nami. Po trzech zwycięstwach Sebastiena Loeba i jednym Stephane Peterhansela na listę zwycięzców wpisał się trzeci kierowca dream teamu – Cyril Despres. Na czele klasyfikacji generalnej wciąż dwa Peugeoty 3008 DKR, w tym jeden w nowej specyfikacji MAXI.

Sebastien Loeb pilotowany przez Daniela Elenę stracili dziś 17 minut do zwycięskiej załogi. Piąty etap był trudny nawigacyjnie i Seb z Danielem pogubili się w wysokiej trawie – stąd straty. Mimo to na czele klasyfikacji generalnej wciąż znajduje się ich Peugeot 3008 DKR MAXI.

Pech nie opuszczał Stephane Peterhansela. Piąty etap przyniósł mu kolejną stratę czasową, tym razem 52-minutową względem Despresa. To skutek urwanego prawego przedniego amortyzatora, co wymagało wymiany elementu na trasie.

Piąty etap Silk Way Rally był wymagający pod każdym względem, w tym nawigacyjnie. Załogi jechały ze stolicy Kazachstanu, Astany (po kazachsku to znaczy „stolica”, co w Azji, zwłaszcza wschodniej, wcale nie jest odosobnionym przypadkiem), do Semeju, miasta, w którym urodził się Władimir Kliczko, dwukrotny mistrz świata wagi ciężkiej w boksie. I choć trasa wiodła malowniczymi okolicami, to załogi teamu Peugeot Total nie miały czasu na podziwianie krajobrazów. Kazachskie stepy mocno angażowały zwłaszcza pilotów, którym niełatwo było się odnaleźć na tych pustkowiach.

Zwycięstwo odniesione na piątym etapie na pewno dodało Despresowi pewności siebie przed dalszą drogą. Loeb, mimo dopiero piątego wyniku na odcinku, nie traci dobrego samopoczucia – wciąż ma ponad 50 minut przewagi nad kolegą z zespołu i 75,5 minuty nad załogą zajmującą trzecie miejsce w generalce.

Technicy doprowadzili wczoraj Peugeota 3008 DKR Stephane Peterhansela do użytku i Stephane z Jean Paulem ruszyli do ataku od samego rana. Niestety na 385 kilometrze odmówił posłuszeństwa prawy przedni amortyzator. Po jego wymianie na odcinku załoga dotarła do mety z 15. czasem.

Średnia temperatura na dzisiejszym etapie wyniosła 23°C. Najwyższa prędkość Peugeotów, to 182 km/h.

A co o dzisiejszych zmaganiach mówili na mecie kierowcy?

Cyril Despres:

„Dziś minęło pięć dni od opuszczenia Moskwy i był to chyba pierwszy dzień, kiedy nie trapiły nas żadne problemy. Deszcz i błoto zniknęły i mieliśmy miły dzień. David odwalił dziś naprawdę dobrą robotę z nawigowaniem. Ponieważ trawa była naprawdę wysoka, nie można było zobaczyć zbyt wiele z tego, co nas czekało za chwilę. Piąty etap przyniósł nam pierwsze zwycięstwo. Byliśmy sporo szybsi od naszych konkurentów, zyskaliśmy dużo czasu i mamy nadzieję, że teraz będzie tak każdego dnia”.

Sebastien Loeb:

„Dzisiaj nawigacja była bardzo, bardzo złożona. Było kilka takich odcinków, w których jechałeś, a drogi zupełnie nie było. To zdecydowanie najtrudniejszy do tej pory etap w zakresie nawigacji. Zgubiliśmy się w kilku miejscach, było trudno i musieliśmy zawracać. Ale i tak wciąż tu jesteśmy, a samochód działa dobrze. Wszystko inne, na przykład warunki pogodowe, było OK, była tylko ta nawigacja, która była dziś trudna i mnie to zirytowało”.

Stephane Peterhansel:

„Dziś odcinek specjalny był miły i jechaliśmy dobrym rytmem. Niestety znów mieliśmy problem i straciliśmy czas. Teraz naszą misją jest asekurować pozostałym załogom Peugeota. Dziękuję zespołowi za ciężką pracę w nocy, chłopaki napracowali się mocno, aby naprawić mój samochód. Problem techniczny, który dziś mieliśmy i to zaledwie 100 km przed planowaną metą, był zwykłym pechem, ale nadal mechanicy zespołu Peugeot Total są najbardziej profesjonalni ze wszystkich, z którymi pracowałem! To trudny rajd, gdzie nie chcesz przysparzać dodatkowej pracy mechanikom, ale nie zawsze się to udaje. Kolejny duży, już piąty etap jest jednak za nami. Musimy dobrze odpocząć i bezpiecznie jechać dalej, aż Urumqi”.

Jutro szósty etap, z Semeju do Ürżaru, niespełna 20-tysięcznego miasteczka, o którym zapewne nie usłyszelibyśmy nigdy w życiu, gdyby nie Silk Way Rally ;-) Etap będzie dość krótki, zaledwie 597,13 km, z czego 387,86 km przypadnie na odcinek specjalny. Załogi muszą się pilnować przed licznymi czyhającymi na nich pułapkami podczas prób terenowych. Podobnie, jak dziś, duże znaczenie będzie miała właściwa nawigacja.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot i Silk Way Wally

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 30083008 DKRAzjaPeugeotSilk Way RallySport
Udostepnij2Tweet2Udostepnij
Poprzedni

IX Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów

Następny

DS Virgin Racing w Nowym Jorku, z dwoma Brytyjczykami na starcie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

DS Virgin Racing w Nowym Jorku, z dwoma Brytyjczykami na starcie

Yves Bonnefont: zbyt dużo dealerów dla DS

Renault Talisman Grandtour TCe 150 EDC - limuzyna klasy biznes

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Wacek - Peugeot 205 Multi 1.9 turbo diesel. Ten rzadki samochód pojawił się w Polsce
  • Dawis - Ile pali nowy Citroën C3 1.2 110 KM na autostradzie? Zaskakujący wynik testu
  • adrian - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Irbis78 - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Irbis78 - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Irbis78 - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Renomaniek - Renault Captur – diesel czy benzyna. Praktyczny test i porównanie w realnych warunkach
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Misiek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault i cyfrowy bliźniak. Jak tworzone są samochody przyszłości?
  • Peugeot 205 Multi 1.9 turbo diesel. Ten rzadki samochód pojawił się w Polsce
  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.