Nowe Renault Espace uzyskało ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego przeprowadzanych przez niezależną organizację Euro NCAP. Wynik ten, uzyskany w oparciu o zaostrzone od stycznia 2015 roku kryteria oceny, po raz kolejny potwierdza doskonałe umiejętności Renault w zakresie bezpieczeństwa biernego.
Nowe Renault Espace, z łączną oceną 81%, stało się tym samym 16. samochodem w gamie Renault z oceną 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego Euro NCAP.
Niezależnie od tego dowodu uznania, Nowy Espace wyróżnia się bardzo bezpiecznym zachowaniem na drodze, w szczególności dzięki systemom ostrzegania i ochrony, zapewniającym również bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego.
OCHRONA DOROSŁYCH PASAŻERÓW
Nowe Renault Espace uzyskało jedną z najwyższych – wśród dostępnych na rynku modeli – ocen 31,4 pkt na 38 możliwych w zakresie ochrony dorosłych pasażerów podczas zderzenia. W przypadku zderzenia czołowego pasażerowie siedzący z przodu Nowego Espace są chronieni dwiema poduszkami powietrznymi o dużej pojemności i dwóch poziomach napełniania w zależności od rodzaju zderzenia i położenia ciała pasażera. Ochronę przed skutkami zderzenia zapewniają im również napinacze z adaptacyjnymi ogranicznikami napięcia, dostosowującymi siłę napięcia pasa do gwałtowności zderzenia oraz wbudowany w konstrukcję siedzeń system zapobiegania zjawisku „nurkowania”. Bardzo ważną rolę ochronną podczas zderzeń czołowych odgrywa również rama podsilnikowa, pochłaniająca energię wytworzoną w strefach kontrolowanego zgniotu. Natomiast wzmocniona centralna kapsuła ma ochronić wnętrze kabiny nawet w przypadku wyjątkowo silnego zderzenia.
Podczas zderzeń bocznych pasażerowie na przednich siedzeniach są podwójnie chronieni dzięki dwóm bocznym poduszkom powietrznym najnowszej generacji, chroniącym miednicę/klatkę piersiową/ramiona oraz dzięki dwóm poduszkom kurtynowym.
OCHRONA DZIECI
Skuteczność ochrony dzieci w kabinie Nowego Espace uzyskała ocenę 44 punktów na 49 możliwych, co jest jednym z najlepszych wyników wśród dostępnych na rynku modeli. Nowe Renault Espace jest jednym z nielicznych aut z segmentu D wyposażonych również w drugim rzędzie siedzeń w system zapobiegania zjawisku „nurkowania”. Ochronę pasażerów siedzących w drugim rzędzie siedzeń zapewniają ponadto kurtynowe poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia.
DŁUGOTRWAŁE ZAANGAŻOWANIE W DZIEDZINIE BEZPIECZEŃSTWA
Niezależnie od testów Euro NCAP od ponad 15 lat bezpieczeństwo jest jednym z głównych priorytetów Renault. Jako jeden z pierwszych konstruktorów na świecie, już w roku 2000 Renault wprowadziło w swoich modelach system zapobiegania zjawisku „nurkowania”, chroniący pasażerów przed wysunięciem się spod pasów w przypadku zderzenia czołowego. W ramach aktualizacji protokołu Euro NCAP na 2015 rok, funkcja ta została oficjalnie dołączona do kryteriów oceny.
BEZPIECZEŃSTWO BIERNE POŁĄCZONE Z WYSOKIEJ KLASY SYSTEMAMI BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO
Projektując Nowego Espace, konstruktorzy z Renault zadbali o to, aby oprócz wyjątkowych doznań z jazdy każda podróż była w pełni bezpieczna, bezstresowa i prosta. Nowy Espace reprezentuje najwyższy poziom wyposażenia w systemy wspomagania prowadzenia w segmencie D:
> Systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy:
– Aktywny regulator prędkości, automatycznie dostosowujący prędkość samochodu w celu zachowania bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu.
– Aktywny system wspomagania nagłego hamowania, ostrzegający kierowcę (sygnałem wizualnym i dźwiękowym) o konieczności hamowania w celu uniknięcia zderzenia czołowego, mogący w razie potrzeby automatycznie włączyć hamowanie.
> Jeśli chodzi o ostrzeganie kierowcy o zagrożeniach, Nowy Espace dysponuje czterema systemami:
– System kontroli pasa ruchu (wizualne i dźwiękowe ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu).
– System kontroli bezpiecznej odległości, pomagający kierowcy w utrzymywaniu bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu.
– System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegający kierowcę sygnałem wizualnym o przekroczeniu dozwolonej prędkości na danym odcinku drogi.
– System monitorowania martwego pola, ostrzegający wizualnie kierowcę o obecności pojazdu w martwym polu widzenia lewego lub prawego lusterka bocznego.
> Aby ułatwić życie kierowcy i umożliwić mu skupienie się wyłącznie na prowadzeniu auta, Nowy Espace oferuje:
– Wyświetlanie informacji na wyświetlaczu Head-Up.
– Adaptacyjne światła drogowe, umożliwiające przełączenie świateł długich na światła mijania (i odwrotnie) bez interwencji ze strony kierowcy.
– Systemy wspomagania parkowania, takie jak Easy Park Assist, system wspomagania parkowania (przód/ tył/ bok) i kamera cofania.
Bezpieczeństwo czynne Nowego Espace wzmacniają dodatkowo unikalne w segmencie D rozwiązania – system 4Control współpracujący z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Systemy te zapewniają Nowemu Espace poruszanie się w mieście ze zwinnością Clio oraz wyjątkową stabilność nadwozia przy większych prędkościach na krętych drogach.
LISTA MODELI RENAULT, KTÓRE UZYSKAŁY PIĘĆ GWIAZDEK W TESTACH EURO NCAP
2001: Laguna II
2002: Vel Satis I Mégane II
2003: ESPACE IV I Scénic II
2004: Modus, Mégane Coupé Cabriolet
2005: Clio III
2008: Nowe Renault Laguna, Koléos, Nowe Renault Megane
2009: Nowe Renault Scénic
2012: Nowe Clio
2013: ZOE, Captur
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze