czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Używany Renault Kadjar 2015 – obszerny i wygodny SUV, przystępny cenowo

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2021-12-03
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 10 minut
2.1k 66
2
1.9k
UDOSTĘPNIEŃ
6.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?

Renault Kadjar to samochód obszerny, wygodny i może się podobać. W naszej redakcji jeździ od dwóch lat wersja z roku 2019 i jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Pojawił się na rynku w roku 2015 i chociaż nie jest tak popularny jak na przykład Peugeot 3008, to ma kilka istotnych zalet z punktu widzenia użytkownika.

SUV-y i crossovery niezmiennie cieszą się popularnością, także wśród aut używanych. Najwidoczniej posiadacze cenią w nich wysoką pozycję za kierownicą, znaczący prześwit i opcjonalnie oferowany prosty napęd na cztery koła – elementy składające się na poczucie bezpieczeństwa. Od 2015 roku produkowana jest pierwsza generacja Renault Kadjara, technologicznego bliźniaka Nissana Qashqaia.

W Polsce reklamował go m.in.  Bogusław Linda, co możecie zobaczyć na końcu artykułu.

Zobacz: Promocje na nowe samochody Renault

W 2015 roku pierwsza generacja Kadjara zastąpiła w klasie kompaktowych SUV-ów schodzącego ze sceny Koleosa I – jego kolejna wersja urosła o segment wyżej. Ścisła współpraca i współdzielenie gotowych rozwiązań z Nissanem od lat owocuje. Kadjar I, podobnie jak Qashqai II, powstał w oparciu o płytę podłogową CMF. Z japońskim kuzynem łączy go również układ jezdny, projekt nadwozia i większość jednostek napędowych. W kwesti wizualnej wyrażnie różnią się jednak pasem przednim i tylnymi lampami. Jak przystało na produkt Renault z ostatniej dekady – Kadjar otrzymał wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne. Przy okazji liftingu w 2018 dokonano ledwie widocznych korekt estetyki – znacznie więcej nowości zawitało pod maskę.

Wnętrze kompaktowego SUV-a Renault oferuje zupełnie inną jakość i precyzję wykonania niż pokrewny Nissan. Jasny przekaz bieżących informacji o prędkości jazdy czy parametrach pracy silnika zapewnia cyfrowy zestaw zegarów – jak donoszą użytkownicy, jest on czytelny w każdych warunkach pogodowych. Obsługa opcjonalnych multimediów i nawigacji nie nastręcza kłopotów, podobnie jak regulacja dwustrefowej klimatyzacji za pomocą klasyczych pokręteł. W przeciwieństwie do Nissana – plastiki są miękkie i przyjemne w dotyku. W niektórych egzemplarzach po latach użytkowania mogą pojawić się jednak niepożądane piski dobiegające z tylnej części kabiny. Można je zlikwidować we własnym zakresie, chociaż wymaga to chwili czasu i cierpliwości.

Zobacz: Renault Kadjar – dwutygodniowy test redakcyjny

Przestrzeni jest tutaj naprawdę dużo. Wnętrze jest szerokie, miejsca na nogi bez problemu  wystarczy dla czterech dorosłych osób oraz ich 410 litrów bagaży. Opcjonalny szklany dach nieznacznie zwiększa przestrzeń nad głowami pasażerów pierwszego rzędu. W zależności od zasobności portfela pierwszego właściciela – Kadjar może mieć na pokładzie wspomnianą klimatyzację automatyczną, skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele przednie. Szereg podstawowych dziś systemów bezpieczeństwa, wzorem innych modeli Renault, gwarantuje wysoki poziom ochrony podróżnych wedle testów Euro NCAP – napęd 4×4 z dołączaną tylną osią czy automatyczne dwusprzęgłowe przekładnie EDC. 

Na rynku wtórnym dominują egzemplarze sprzed liftingu. Do 2018 roku producent oferował czterocylindrowe jednostki benzynowe 1.2 TCe 130 KM dostępne tylko z napędem na przednie koła, lub znacznie sprawniejszy 1.6 TCe o mocy 163 KM – łączony również z napędem na wszystkie koła. Słabsza jednostka zapewnia wystarczające osiągi, przy rozsądnej jeździe legitymuje się niskim zużyciem paliwa i wysokim komfortem akustycznym, realnie potrzebując 7-9 litrów na 100 km. Mocniejszy wariant pozwala odczuć różnicę dopiero poza miastem, gdzie wyprzedzenie kilku zwalniających tempo jazdy ciężarówek staje się koniecznością – spala niespełna litr więcej.

Uważać trzeba jedynie na silnik 1.2 TCe (producent organizował nawet akcję odkupu aut z tą jednostką), natomiast pozostałe są godne polecenia. Szczególnie gorąco zachęcamy do zakupu wersji 1.3 TCe 140, którą mamy w naszym, redakcyjnym samochodzie.

Jednostki wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa i rozrząd napędzany łańcuchem. Układ rozrządu w wykonaniu inżynierów Renault faktycznie jest bezobsługowym rozwiązaniem – łańcuch nie ulega przedwczesnemu rozciąganiu i zerwaniu wzorem niemieckich rywali. Żywot turbosprężarki zależy od kultury serwisowej i stylu jazdy użytkownika. Specjaliści określają jej wytrzymałość na 200-250 tysięcy kilometrów. Zakup nowej części to wydatek około 3.000 złotych, natomiast regeneracja pochłonie połowę tej kwoty. Po liftingu pojawiła się nowocześniejsza konstrukcja, trafiająca pod maski nie tylko Renault i Nissana, ale również Mercedesa. 1.3 TCe występuje w kilku wariantach mocy: 140, 159 KM. Tak jak starsze jednostki korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa i trwałego łańcucha rozrządu. Znaczącą różnicą jest jednak wysokie ciśnienie wtrysku paliwa wynoszące 2500 bar. Jest to wartość bliższa współczesnym silnikom diesla. Na chwilę obecną nie ma doniesień o typowych problemach z nią związanych.

Wciąż jednak wiele osób uważa, że do napędu SUV-a doskonale nadaje się wydajny i oszczędny diesel. W przypadku Kadjara wybór sprowadza się do 1,5 dCi 110-115 KM (przedni napęd), 1.6 dCi 130 KM (4×4 opcjonalnie) i 1.7 dCi 150 KM (4×4 opcjonalnie). Oczywiście wykorzystują one bezpośredni wtrysk paliwa common raill, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat (koszt regeneracji to około 1.500-1.800 złotych), dwumasowe koło zamachowe i filtr cząstek stałych. Wymieniony jako ostatni ekologiczny dodatek w egzemplarzach regularnie użytkowanych w warunkach autostradowych nie sprawia trudności, dopiero wielkomiejska eksploatacja doprowadzić może do jego zapchania – czyszczenie serwisowe to koszt 500 złotych. Francuskie jednostki wysokoprężne regularnie serwisowane (specjaliści zalecają wymianę oleju co 10-15 tysięcy kilometrów) zapewniają długotrwałą bezawaryjność, a przede wszystkim niskie spalanie. Wprawny użytkownik poza miastem osiągnie wynik w okolicach 5 litrów, na autostradzie spalanie wzrośnie do 7-8 litrów.

Każdy z dostępnych silników seryjnie współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną, w mocniejszych jednostkach dostępny był również sześciostopniowy dwusprzęgłowy automat EDC – przy większych przebiegach mogą wystąpić charakterystyczne obawy zużycia zespołu sprzęgieł i mechatroniki (szarpanie, przeciąganie biegów). Wówczas nieodzowna może okazać się kosztowna wizyta u specjalisty, w skrajnym przypadku zakończona rachunkiem na 8-10 tysięcy złotych. Dołączany napęd tylnej osi nie sprawia żadnych trudności, jest rozwiązaniem bezobsługowym, nieocenionym w trudnych zimowych warunkach. Musimy tylko pilnować jednakowego ciśnienia w oponach i równomiernego zużycia bieżnika. Duże różnice powodują przeciążenia układu. 

Chociaż początkowo wydaje się, że układ jezdny Kadjara zestrojono sztywno, to jest on znacznie bardziej przyjemny w użytkowaniu niż naprawdę twarde samochody konkurencji marek Toyota, Volkswagen czy Skoda. W Kadjarze można też mówić o jeździe nastawionej na precyzję i pewność . Wrażenia potęgują opcjonalne 18, lub nawet 19-calowe obręcze. Proste rozwiązania gwarantują wytrzymałość i niskie koszty utrzymania. W modelu tym zastosowano kolumny McPhersona i belkę skrętną (z napędem na wszystkie koła układ wielowahaczowy). 

Na zakup pochodzącego z polskiej sieci sprzedaży dobrze utrzymanego Kadjara wystarczy 50-75 tysięcy złotych. W tej cenie otrzymamy kilkuletni, nowoczesny i wciąż wytrzymały pojazd. Kluczem do bezawaryjności jest odpowiedni serwis i wnikliwa kontrola przed zakupem, chociaż auto nie nastręcza większych problemów. Serwis nie będzie drogi a benzynowy silnik 1.3 TCe 140 daje sporo radości z jazdy przy rozsądnym zużyciu paliwa (ostatnio średnia wynosiła 7,3 litra na 100 kilometrów).

Od 2019 roku w naszej redakcji jeździ Renault Kadjar 1.3 TCe z silnikiem o mocy 140 KM. 

Dwa lata bezawaryjnej i bezproblemowej eksploatacji są już za nami. Samochód, wyposażony w całoroczne opony Michelin Crossclimate+, przejechał do tej pory około 50 tysięcy kilometrów. Mimo, że jest to podstawowa i najtańsza wersja, ma mocny 140-konny silnik, dynamicznie przyspiesza i jest oszczędny. Nie sprawia mu problemu duże załadowanie. Dużą zaletą jest też dość szerokie wnętrze.

Nasz egzemplarz miał na wyposażeniu zwykłe fabryczne radio, które wymieniliśmy na dotykowy dedykowany zestaw z Androidem chińskiego producenta.

Renault Kadjar 2015 – podstawowe dane techniczne

Długość 4.449 mm
Szerokość 1.836 mm
Rozstaw osi 2.646 mm
Prześwit 200 mm
Bagaznik 472 mm

Renault Kadjar 2015 – silniki

jednostka 1.2 TCe 1.6 TCe 1.3 TCe 1.3 TCe 1.5 dCi 1.6 dCi 1.7 dCi
pojemność skokowa 1.197 1.618 1.332 1.332 1.461 1.598 1.749
moc/moment obrotowy 130/205 163/240 140/240 159/260 110-115/260 130/320 150/340
spalanie 7_9 7_10 6,5_9 7_9 4,5_6,5 4,8_7 5_7

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.6 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: KadjarRenaultużywane
Udostepnij753Tweet471Udostepnij132
Poprzedni

Nowy Peugeot 4008 i 5008 na targach w Guangzhou.

Następny

Nowa Dacia Jogger 2022: w jakim kraju jest najtańsza?

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny
Nowa Dacia Jogger 2022

Nowa Dacia Jogger 2022: w jakim kraju jest najtańsza?

Auto służbowe do celów prywatnych – zmiany w sposobu naliczania ryczałtu

Renault Megane E-Tech Electric „Rodzinnym Hatchbackiem Roku” wg Top Gear

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • dyrektor muchomor - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • davop - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Paweł - Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Jarek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Fferty - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla
  • W pełni elektryczny Nissan Ariya wyruszy na pierwszą na świecie wyprawę z bieguna północnego na biegun południowy


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.