Globalny dyrektor ds. wzornictwa marki Citroën, Pierre Leclercq, opowiedział o koncepcji pojazdów, spojrzeniu marki na stylistykę motoryzacyjną oraz o niektórych kluczowych kwestiach związanych z nowym Citroënem C3 Aircross: najnowszą propozycją Citroëna zaprezentowaną dla całego świata w kwietniu w São Paulo, którego komercjalizacja rozpocznie się pod koniec tego roku w Ameryce Południowej.
Czym charakteryzuje się nowy model zaprojektowany przez markę?
Pierre Leclercq: DNA Citroëna składa się z dwóch elementów. Po pierwsze, jest to niezwykle kreatywna marka i zawsze taka była. Zawsze staramy się być nowatorscy w branży motoryzacyjnej. Nasze DNA nieustannie ewoluuje. Drugim elementem jest to, że nasi klienci oczekują funkcjonalności i racjonalności, a to staramy się im dać w każdym zaprojektowanym przez nas produkcie.
Gdzie można zobaczyć odzwierciedlenie tej idei w modelach? Na przykład w Nowym Citroënie C3 Aircross.
Pierre Leclercq: DNA marki jest wyraźnie widoczne w nowym Citroënie C3 Aircross. Jeśli myślimy w kategoriach projektowania, mamy coś świeżego i nowego, ciągłą ewolucję naszego poprzedniego projektu. Mamy pojazd o długości 4,32 metra, więc jest to samochód bardzo kompaktowy. Może jednak przewozić 7 pasażerów, co czyni go prawdziwym rodzinnym SUV-em. Pod względem funkcjonalności i racjonalności tego oczekują nasi klienci.
Jakie inne elementy konstrukcyjne wyróżniają się w tym nowym modelu marki?
Pierre Leclercq: Jeśli chodzi o nowe elementy, to gdy spojrzymy na przód, mamy teraz unoszące się logo i chromowane paski, które rozszerzają się w kierunku rogów. To bardzo ważne i charakterystyczne dla Citroëna. Mamy solidny pojazd, prawdziwego SUV-a, co było bardzo ważne dla tego samochodu. Koła wystają, co również jest ważne w SUV-ie. Ma odpowiednie proporcje, poszerzone błotniki i nadkola, oraz koła, które mają 17 cali. Z tyłu możemy rozpoznać szczegóły naszego najnowszego prototypu OLI [all-ë], w którym staraliśmy się uzyskać ten kontrast między wszystkimi częściami kolorystycznymi, które są bardzo odważne i miękkie, z większą liczbą szczegółów technicznych, produktowych i projektowych
oprac. Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze